Elastinen ja muut Rähinän räppärit tavattavissa Aleksanterinkadun Suomalaisessa kirjakaupassa 18.10. Klo 16.30–18

Elastinen, Uniikki, Tasis, Andu ja Iso H ovat tavattavissa Aleksin Suomalaisessa kirjakaupassa (Helsinki) torstaina 18.10. Klo 16.30–18.

Rähinä täyttää 20 vuotta torstaina 18.10., ja sen kunniaksi julkaistaan Mikko Aaltosen kirja 7 Veljestä – 20 vuotta Rähinää

Rähinän viisi nykyistä jäsentä Elastinen, Iso H, UniikkiTasis ja Andu ovat yleisön tavattavissa Helsingin keskustassa, Aleksanterinkadun Suomalaisessa kirjakaupassa torstaina 18.10. Klo 16.30–18.

Tapahtuman aluksi kuullaan kokoonpanon haastattelu, jonka jälkeen yleisön on mahdollista pyytää nimikirjoituksia. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Osoite: Suomalainen kirjakauppa, Aleksanterinkatu 23, 00100 Helsinki

Milloin: To 18.10. Klo 16.30–18

Mikko Aaltosen kirja 7 veljestä – 20 vuotta Rähinää kertoo Suomen tunnetuimmasta, ja ensimmäisiin kuuluneesta hiphop-jengistä Rähinästä ja sen alkuperäisistä jäsenistä: Elastisesta, Iso-H:sta, Asasta, Uniikista, Tasiksesta, Andusta ja Jussi Valuutasta. Kirjassa kerrotaan, kuinka jengin jäsenten yhtyeiden, Fintelligensin ja Kapasiteettiyksikön, avulla vakavasti otettava suomenkielinen räp-musiikki sai alkunsa ja juurtui pysyväksi osaksi suomalaista nuoriso- ja popkulttuuria. Ja kuinka rähinäläisten ponnisteluista syntyi levy-yhtiö Rähinä Records ja sitä myötä suomalaiseen musiikkibisnekseen ennennäkemätön, sissi-henkinen hiphop-yrittäjyys.

Otava julkaisee Björn Wahlroosin uuden kirjan18.6.2019 10:07:00 EESTTiedote

Otava julkaisee lokakuussa 2019 Björn Wahlroosin uuden kirjan, jossa hän tarkastelee Suomen kehitystä sodanjälkeisestä alhosta 2000-luvun vaihteen kärkimaaksi ja seurannutta vaipumista kitukasvun ikeeseen. Kirjassaan "Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua" Wahlroos varoittaa, että Suomea uhkaa juuttuminen nollakasvun noidankehään, etenkin kun ilmassa on merkkejä maailmantalouden kasvun ehtymisestä.

Maailman pakolaispäivä 20.6. nostaa esiin lapsipakolaiset17.6.2019 08:12:00 EESTTiedote

Torstaina 20.6. vietetään YK:n Maailman pakolaispäivää. Sen yhteydessä ilmestyy englantilaisen Steve Tasanen koskettava Lapsi I -romaani, joka on kaunis, kantaaottava tarina pakolaisleirin lapsista, selviytymisestä, ystävyydestä ja toivosta. Otava lahjoittaa jokaisesta kirjasta viisi euroa Pelastakaa Lapset ry:lle. Järjestön asiatuntijat ovat median haastateltavissa Maailman pakolaispäivän yhteydessä.