Elastinen ja muut Rähinän räppärit tavattavissa Aleksanterinkadun Suomalaisessa kirjakaupassa 18.10. Klo 16.30–18

Elastinen, Uniikki, Tasis, Andu ja Iso H ovat tavattavissa Aleksin Suomalaisessa kirjakaupassa (Helsinki) torstaina 18.10. Klo 16.30–18.

Rähinä täyttää 20 vuotta torstaina 18.10., ja sen kunniaksi julkaistaan Mikko Aaltosen kirja 7 Veljestä – 20 vuotta Rähinää

Rähinän viisi nykyistä jäsentä Elastinen, Iso H, UniikkiTasis ja Andu ovat yleisön tavattavissa Helsingin keskustassa, Aleksanterinkadun Suomalaisessa kirjakaupassa torstaina 18.10. Klo 16.30–18.

Tapahtuman aluksi kuullaan kokoonpanon haastattelu, jonka jälkeen yleisön on mahdollista pyytää nimikirjoituksia. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Osoite: Suomalainen kirjakauppa, Aleksanterinkatu 23, 00100 Helsinki

Milloin: To 18.10. Klo 16.30–18

Mikko Aaltosen kirja 7 veljestä – 20 vuotta Rähinää kertoo Suomen tunnetuimmasta, ja ensimmäisiin kuuluneesta hiphop-jengistä Rähinästä ja sen alkuperäisistä jäsenistä: Elastisesta, Iso-H:sta, Asasta, Uniikista, Tasiksesta, Andusta ja Jussi Valuutasta. Kirjassa kerrotaan, kuinka jengin jäsenten yhtyeiden, Fintelligensin ja Kapasiteettiyksikön, avulla vakavasti otettava suomenkielinen räp-musiikki sai alkunsa ja juurtui pysyväksi osaksi suomalaista nuoriso- ja popkulttuuria. Ja kuinka rähinäläisten ponnisteluista syntyi levy-yhtiö Rähinä Records ja sitä myötä suomalaiseen musiikkibisnekseen ennennäkemätön, sissi-henkinen hiphop-yrittäjyys.

Otava julkaisee Erkki Liikasen kirjan syksyllä 20196.3.2019 12:26:11 EETTiedote

Erkki Liikanen kuvaa omaelämäkerrallisessa teoksessaan Suomen polkua sodan jaloista Euroopan unioniin. Matka välirauhasopimuksesta Euroopan unionin jäseneksi vei 50 vuotta ja 100 päivää, ja se oli ihmeellinen kasvutarina. Sodan päätyttyä syntyivät suuret ikäluokat, jotka muuttivat Suomea suuresti. Liikanen kuului heistä viimeisiin. Teoksessaan Olin joukon nuorin Liikanen kuvaa myös omaa matkaansa Mikkelin Lähemäeltä Helsinkiin ja edelleen Brysseliin. Kirjassa uskonnollisessa perheessä varttuva nuori mies käy läpi koettelemuksia, löytää elämänsä rakkauden ja lähtee mukaan politiikkaan. 1970- ja 1980-luvuilla Liikanen toimii SDP:n ja valtakunnan sisäpiirissä ja nousee sen jälkeen valtiovarainministeriksi ja suurlähettilääksi Brysseliin. Muistelmat ulottuvat vuoteen 1995, jolloin Suomi liittyi Euroopan unioniin ja Liikasesta tuli ensimmäinen suomalainen komissaari. Toinen osa seurannee, kun tehtävät Euroopassa ovat päättyneet. ”Kuuluin sodanjälkeisten sukupolvien nuorimpiin, ja siksi nämä