YritysVihti ryYritysVihti ry

ELY:n yritysten kehittämispalvelun haku auki – myötätuulta pk-yritysten kehittämiseen paikkariippumattomasti ja koosta riippumatta

Yrittäjyydessä kohdataan toistuvasti haasteita, puhumattakaan koronan vaikutuksista toimintaympäristöön. Yrittäjän ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin – ELY-keskus tarjoaa pk-yrityksille Suomen johtavien asiantuntijoiden apua sekä räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita. Vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja Antti Leijala on yksi ELY:n alkavan puitesopimuksen n. 700 konsultista. Leijala on nähnyt yli 100 kehitysprojektin myötä, kuinka tärkeää pienyrittäjille on saada ulkopuolista osaamista mm. innovaatioiden kaupallistamiseen, myynnin tehostamiseen, palveluiden kehittämiseen sekä uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksillä on nyt myös poikkeuksellinen valinnanvapaus – konsultointi ei ole digitalisaation myötä sidoksissa omaan maantieteelliseen alueeseen.

Antti Leijala / Ultra Lean Business Oy Ltd. Kuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery Oy

Asiantuntijaosaamisesta vetoapua kasvun polulle – sijainnista riippumatta

ELY:n yritysten kehittämispalvelut ovat 75–80 % tuettuja ja ne voidaan toteuttaa täysin etäyhteyksillä. Tämä tuo asiantuntevan konsultointipalvelun helpommin saavutettavaksi pienyrityksille ympäri Suomen.

"Etänä tapahtuva konsultointi on osoittautunut erittäin toimivaksi ja asiakkaat ovat kiitelleet sitä. Mielestäni huomattavin etu on se, että asiantuntijapalvelut ovat nyt laajamittaisesti myös kasvukeskusten ulkopuolella olevien pienyritysten saatavilla.", kommentoi Antti Leijala, UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja, yli sadan kehitysprojektin kokemuksella.

"Yhä useammat yritykset toimivat digitaalisia kanavia pitkin ja myös paikalliset kivijalkayritykset saavat nyt apua esimerkiksi myynnin kehittämiseen. Huikea loikka on jo tapahtunut ja ELY:n palvelu on todennäköisesti myös kansainvälisesti uniikki. Nyt meillä on aito mahdollisuus nostaa yritysten kilpailukykyä ja varmistaa että mahdollisimman moni nousee taantumasta voittajana", Leijala jatkaa.

Yritysten kipukohdat vaihtelevat – monialainen asiantuntijaverkosto auttaa

ELY-projektien vastuuasiantuntija voi asiakastarpeen mukaan hyödyntää projektissa myös valitsemiaan ulkopuolisia asiantuntijoita, tarjotakseen asiakkaille monialaista ja erikoistunutta osaamista. Leijala on hyödyntänyt asiakasyritysten kehitysprojekteissa mm. markkinointi-, viestintä ja talousasiantuntijoiden palveluita.

"Myös tasa-arvo yritysneuvonnassa paranee ja konsulttien/konsultoinnin laadun merkitys korostuu entisestään. Yritys voi nyt valita Suomen parhaan konsultin avukseen, ei välttämättä tarvitse pitäytyä oman paikkakunnan parhaassa. Yrittäjä, hyödynnä mahdollisuus sillä vain paras on sinulle sopiva!" ohjeistaa Leijala.

ELY:n yritysten kehittämispalvelujen sivulta löytyy lisätietoa palveluista ja mukana olevista asiantuntijoista.

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

YritysVihti ry
Juuritie 7

YritysVihti ry on pienyrittäjyyttä tukeva voittoa tavoittelematon yhdistys.

Mediatiedotteen laatija: Essi Lehtimäki / Gemme.fi

Valokuva: Sanna Nuutinen / Foto Bakery Oy

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Vihtiläisyritykset yhteistyössä ravintoloiden tueksi – yrittäjien ruoka-apu vähävaraisille tuo helpotusta korona-aikaan7.4.2021 09:04:46 EEST | Tiedote

Korona-ajan haasteet lisäsivät yleistä solidaarisuutta ja yhteistyöhenkeä Vihdissä. Vihtiläinen majoitus- ja virkistyspalveluita tarjoava yrittäjä Annu Huotari (Hawkhill) tunsi erityistä huolta ravintolasulun vaikutuksista paikallisten ravintolayrittäjien toimintaan. Huotari halusi löytää keinon tukea ravintoloitsijoita ja ohjata samalla konkreettista ruoka-apua sitä eniten tarvitseville. Pohdinnasta syntyi idea hyvänmielentempauksesta, jossa paikalliset yritykset ostavat ruoka-annoksia vihtiläisistä ravintoloista ja ne jaetaan vähävaraisille paikkakuntalaisille. Huotari ryhtyi pikaisesti organisoimaan toimintamallia ja sai ruokajakelun yhteistyökumppaniksi ViaDia Länsi-Uusimaa ry:n. Kampanjan vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Mukaan on lähtenyt lukuisia vihtiläisiä yrityksiä ja paikallisia ravintolayrittäjiä on tuettu yhteensä yli 3450 euron summalla, jonka yrittäjät maksavat suoraan ravintoloihin. Tempauksella on saatu hankittua vähävaraisille satoja ilmaisia aterioita.

Kierrätystaxit tekevät ympäristö- ja kuljetusalan historiaa1.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi ympäristötietoinen liiketoimintamalli on syntynyt! Kierrätystaxit tekevät historiaa yhdistämällä kuljetus-, kierrätys- ja logistiikka-alat, kun taksit alkavat kierrättämään muun muassa työmaiden jätemateriaalia. Sen lisäksi, että palvelun avulla pienennetään hiilijalanjälkeä ja autetaan kierrätysvelvoitteen kanssa tuskailevia tahoja, tuodaan taksiyrittäjille tarjolle aivan uudenlainen liiketoimintamahdollisuus!

Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella3.3.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.

Kalevalan uusi tuleminen – perinteitä ja mytologiaa Nuuksion sydämessä16.2.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Kansalliseepoksemme Kalevala elää uutta nousukauttaan. Sen nostamiseksi matkailualamme ja koko Suomen vetovoimatekijäksi tehdäänkin parhaillaan mittavaa yhteistyötä matkailuyrittäjien keskuudessa. Vihtiläinen yrittäjä Satu de Weerd näkee Kalevalassa arvokkaan palan suomalaista historiaa, jonka hän haluaa nyt välittää suurelle yleisölle Nuuksion Taika -perheyrityksen matkailu- ja tapahtumapalveluina. Yritys onkin luonut Nuuksion kansallispuiston maisemiin Kalevala-teemaisia ohjelmia ja tapahtumia, jossa osallistujat pääsevät osaksi kansallistaruamme niin puvustuksen, tarjoiluiden kuin ohjelmanumeroiden osalta.

Mitä ELY:n palveluilla on saatu aikaan – Mainostoimisto Riima valjasti avukseen Lean-myynnin ammattilaisen.15.2.2021 12:16:47 EET | Tiedote

Kuluneen vuoden aikana yrityksillä on ollut mahdollisuus hakea rahoitusta ja tukipalveluja oman toimintansa kehittämiseen. Yksi auttavan kätensä tarjonnut taho on ELY-keskuksen Yritysten kehittämispalvelut. Mainostoimisto Riima näki mahdollisuuden kehittää toimintansa ja haki ELY-rahoitusta yritykselleen ja aloittaa nyt 2021 vuotensa uudistunein ottein.