Embargo 30.4.2020 kello 8.00: Helsinki GSE:n tilannehuoneen kolmas raportti: yrittäjien työttömyys on kasvanut huomattavasti voimakkaammin kuin työntekijöiden työttömyys

Kaikille avoin webinaari raportin sisällöistä pidetään Zoomilla torstaina 30.4.2020 klo 8.00.

Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Taloustieteen tutkimukseen ja opetukseen erikoistuneen Helsinki Graduate School of Economicsin (Helsinki GSE) tilannehuone tuottaa tietoa talouspoliittisen päätöksenteon tueksi ministeriöille ja muille julkisille tahoille koronaviruskriisin aikana.

Tilannehuone julkaisee kolmannen raporttinsa torstaina 30.4.2020 klo 8.00, jolloin alkaa myös webinaari aiheesta Zoom-sovelluksella (linkki alla). Tässä kolmannessa raportissa jatketaan viime viikolla julkaistun toisen raportin tulosten käsittelyä ja tarkennetaan niitä. Tarkastelussa ovat lomautukset ja irtisanomiset niin yksilöiden kuin yritysten näkökulmasta. Raportissa keskitytään seuraaviin asioihin:

• yrittäjien työttömyys
  • julkisen sektorin irtisanomiset ja lomautukset
  • irtisanomiset ja lomautukset toimialoittain
  • lomautukset kuntatasolla
  • lomauttaneiden ja irtisanoneiden yritysten määrän kehitys
  • irtisanomisten ja lomautusten ja kriisin aikana saatujen yritystukien välinen suhde.

Linkki webinaariin torstaina 30.4.2020 klo 8.00https://aalto.zoom.us/j/64145297367

Lisätietoja tilannehuoneesta ja sen julkisia raportteja voi lukea Helsinki GSE:n verkkosivuilla, https://www.helsinkigse.fi/.

Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto