SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

”En ole täysin pettynyt” – kuuluisa ruokakriitikko arvioi Food Market Herkun

Food Market Herkku ei päästä itseään helpolla vaan kutsui Euroopan brutaaleimpiin ruokakriitikoihin lukeutuvan Jay Raynerin lippulaivamyymäläänsä arvioimaan miljöötä ja valikoimaa.

Jay Rayner on toiminut englantilaisten The Observer ja The Guardian -lehtien ruokakriitikkona yli 20 vuoden ajan. Hänet tunnetaan myös muun muassa erilaisten TV-kokkiohjelmien armottomana tuomarina. Miehen brittiläisen huumorin maustamat happamat analyysit ovat poikineet hänelle lempinimen ”Acid”.

Rayner ei päästä arvioitaviaan helpolla. Tämän on saanut tuta muun muassa kolmella Michelin-tähdellä palkittu ranskalainen Le Cinq -ravintola, josta Rayner totesi muun muassa, että ”koskaan en ole ajatellut, että häpeällisen kauhea ruoanlaitto saisi leukani löystymään päästäni”.

– Food Market Herkun valikoimaa ja palvelua on rakennettu yhdessä henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa ja kuin palkintona Herkku listattiin 16 maailman parhaan uuden ajan ruokakaupan joukkoon. Se inspiroi ja rohkaisi meitä kutsumaan Jay Rayner arvioimaan työtämme, vaikka tiesimme, ettei hän ole kriitikko lempeimmästä päästä, valikoimajohtaja Antti Oksa SOK vähittäiskaupasta kertoo.

Food Market Herkun kutsu tulla arvioimaan valikoimiaan sopi kulinaristisista haasteista innostuvalle miehelle. Miehen Herkku-vierailun lähtökohtana oli, että asiantuntevat ruokakaupat välittävät sekä laadusta että hinnasta. Hyvä ruokakauppa toimii Raynerin mukaan ikkunana maailmaan monipuolisen raaka-ainevalikoiman ruokkiessa kokin mielikuvitusta. Herkun tiskeiltä löytyy kuin löytyykin miehen kaipaamia dry aged -lihaa, jamon ibericoa sekä riekkoa. Hedelmätiskin tuoreus saa arviokseen ”lähes miellyttävä”.

– Raynerin ”En ole täysin pettynyt” on miehen työhistoriaan nähden merkittävä työvoitto, markkinointipäällikkö Minni Jaakola SOK Mediasta naurahtaa.

– Tiedämme, että meidän pitää hurmata jokainen arjen Rayner. Intohimoinen suhtautuminen raaka-aineisiin, ruokaan ja makuelämyksiin ja asiakaspalautteen vieminen valikoimiin on meillä Herkun toiminnan ytimessä. Haluamme olla palvelukokonaisuudeltamme eurooppalaista kärkitasoa meillä joka päivä vierailevien asiakkaidemme vuoksi, Oksa ja Jaakola toteavat.

Antti Oksa, valikoimajohtaja, SOK vähittäiskauppa, p. 010 768 0699, antti.oksa@sok.fi

Minni Jaakola, markkinointipäällikkö, SOK Media, p. 010 768 1240, minni.jaakola@sok.fi

Food Market Herkku: https://www.foodmarketherkku.fi/

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Hukattu mahdollisuus? Harva on huomannut pääsiäisen halvat hotellihinnat Helsingissä17.4.2019 10:30:00 EESTTiedote

Staycation eli matkailu omassa kaupungissa on noussut muoti-ilmiöksi ihmisten tultua yhä tietoisemmiksi lentämisen ilmastovaikutuksesta. Harva on kuitenkaan huomannut optimoida mahdollisuuden edulliseen luksuslomaan juhlapyhinä. Pääsiäinen on Helsingin hotelleissa hiljaista aikaa ja tämä näkyy hinnoissa. Nyt olisi hyvä aika piristää pyhiä hulppealla lähilomalla.

Kutsu: Ketunpojat tulevat hotelliin – tervetuloa vuoden suloisimman valokuvanäyttelyn avajaisiin ja aamiaiselle9.4.2019 14:03:52 EESTKutsu

Maailmanlaajuista huomiota saaneen luontovalokuvaaja Ossi Saarisen teokset nähdään vihdoin valokuvanäyttelyssä, kun Helsinki Wildlife by Soosseli avautuu Radisson Blu Plaza Hoteliin Helsinkiin. Tervetuloa ke 15.5.2019 klo 9:00-11:00 näyttelyn avajaisiin ja nauttimaan aamiaista Radisson Blu Plazan Juhon saliin. Paikalla on myös Visit Finlandin markkinointipäällikkö Mervi Holmén kertomassa, kuinka kovassa nosteessa Suomen luonto on nyt aasialaisturistien keskuudessa. Osoite: Mikonkatu 23, Helsinki. Ilmoitathan tulostasi 10.5. mennessä: saija.syvajarvi@radissonblu.com tai 050 388 3560. Huom! Mediatilaisuus alkaa heti aamiaisen jälkeen klo 9:30.