SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

”En ole täysin pettynyt” – kuuluisa ruokakriitikko arvioi Food Market Herkun

Food Market Herkku ei päästä itseään helpolla vaan kutsui Euroopan brutaaleimpiin ruokakriitikoihin lukeutuvan Jay Raynerin lippulaivamyymäläänsä arvioimaan miljöötä ja valikoimaa.

Jay Rayner on toiminut englantilaisten The Observer ja The Guardian -lehtien ruokakriitikkona yli 20 vuoden ajan. Hänet tunnetaan myös muun muassa erilaisten TV-kokkiohjelmien armottomana tuomarina. Miehen brittiläisen huumorin maustamat happamat analyysit ovat poikineet hänelle lempinimen ”Acid”.

Rayner ei päästä arvioitaviaan helpolla. Tämän on saanut tuta muun muassa kolmella Michelin-tähdellä palkittu ranskalainen Le Cinq -ravintola, josta Rayner totesi muun muassa, että ”koskaan en ole ajatellut, että häpeällisen kauhea ruoanlaitto saisi leukani löystymään päästäni”.

– Food Market Herkun valikoimaa ja palvelua on rakennettu yhdessä henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa ja kuin palkintona Herkku listattiin 16 maailman parhaan uuden ajan ruokakaupan joukkoon. Se inspiroi ja rohkaisi meitä kutsumaan Jay Rayner arvioimaan työtämme, vaikka tiesimme, ettei hän ole kriitikko lempeimmästä päästä, valikoimajohtaja Antti Oksa SOK vähittäiskaupasta kertoo.

Food Market Herkun kutsu tulla arvioimaan valikoimiaan sopi kulinaristisista haasteista innostuvalle miehelle. Miehen Herkku-vierailun lähtökohtana oli, että asiantuntevat ruokakaupat välittävät sekä laadusta että hinnasta. Hyvä ruokakauppa toimii Raynerin mukaan ikkunana maailmaan monipuolisen raaka-ainevalikoiman ruokkiessa kokin mielikuvitusta. Herkun tiskeiltä löytyy kuin löytyykin miehen kaipaamia dry aged -lihaa, jamon ibericoa sekä riekkoa. Hedelmätiskin tuoreus saa arviokseen ”lähes miellyttävä”.

– Raynerin ”En ole täysin pettynyt” on miehen työhistoriaan nähden merkittävä työvoitto, markkinointipäällikkö Minni Jaakola SOK Mediasta naurahtaa.

– Tiedämme, että meidän pitää hurmata jokainen arjen Rayner. Intohimoinen suhtautuminen raaka-aineisiin, ruokaan ja makuelämyksiin ja asiakaspalautteen vieminen valikoimiin on meillä Herkun toiminnan ytimessä. Haluamme olla palvelukokonaisuudeltamme eurooppalaista kärkitasoa meillä joka päivä vierailevien asiakkaidemme vuoksi, Oksa ja Jaakola toteavat.

Antti Oksa, valikoimajohtaja, SOK vähittäiskauppa, p. 010 768 0699, antti.oksa@sok.fi

Minni Jaakola, markkinointipäällikkö, SOK Media, p. 010 768 1240, minni.jaakola@sok.fi

Food Market Herkku: https://www.foodmarketherkku.fi/

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Kansainvälinen matkailualan tunnustus Radisson Blu Seaside Hotelille9.6.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kansainvälinen World Travel Awards on jakanut vuoden 2019 matkailualan palkinnot. Radisson Blu Seaside Hotelin Seaside Suite palkittiin Suomen johtavana hotellisviittinä. Tunnustus on Seaside Hotelille jo kolmas – johtavan hotellisviitin tunnustuksen Seaside sai myös viime vuonna, ja aiemmin hotelli on palkittu myös Suomen parhaana hotellina. Palkinnot luovutettiin myöhään lauantai-iltana Madeiran saarella Portugalissa pidetyssä juhlagaalassa.