Energiatehokas Varkauden uusi Prisma

Varkauden uudessa Prismassa vietettiin eilen harjannostajaisia. Uuden Prisman investointi on investointi maakunnan palveluihin ja sen arvo on 20 miljoonaa euroa.

- Uuden Prisman rakentaminen on asiakasomistajien paljon toivoma uudistus Varkaudessa. Sillä parannetaan lähialueen palveluita merkittävästi. Uusi myymälä palvelee asiakasomistajiamme pitkälle tulevaisuuteen. Tämä on hanke työllistää 70 lähialueen yritystä, puhumattakaan muista yrityksistä, summaa vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Vastuullinen investointi

Rakentamisessa kiinnitetään erityistä huomiota vastuulliseen rakentamiseen ja ympäristöasioihin. Energiatehokkuus varmistetaan uusimpia innovaatioita hyödyntäen. Tavoitteena on lisätä uudistuvan energian käyttöä entisestään koko PeeÄssän alueella. Uuden Prisman katolle rakennetaan aurinkopaneelit, oma aurinkovoimala, jonka teho tulee yltämään 20 % Prisman energian kulutuksesta aurinkoisena kesäpäivänä. Myymälän käyttämästä sähköstä 27 % saadaan tuulisähköstä. Parkkipaikalle rakennetaan myös sähköauton latauspaikkoja..

Valaistus rakennetaan energiatehokkailla led-valoilla. Asioinnin mukavuutta lisäävät myös energiatehokkaat kylmäkalusteet, kun uudet ovelliset kylmäkalusteet pitävät viileän ilman kalusteiden sisällä ovien ansiosta. Kylmäkalusteissa käytetään kylmäaineena ympäristölle haitatonta hiilidioksidia.

- Vanha Prisma on rakennettu lähes 50 vuotta sitten ja sekä kiinteistö että sen tekniikka on kaikilta osin hyvin vanhentunut. Uusi Prisma tuo meidät energiankäytössä aivan uudelle tasolle ja voimme aidosti puhua energiatehokkaasta yksiköstä. Investoinnit ympäristövastuullisiin laitteisiin on 3 miljoonaa euroa. Niiden kautta tavoittelemme 30% sähkön säästöä verrattuna Vanhaan Prisman energian kulutukseen ja 10 % säästöjä jätteiden vähentämiseen, kuvailee kiinteistöpäällikkö Tomi Vierimaa.

Prisman rakentajana toimii Lehto Group Oyj. Yhteistyö rakentajan kanssa on erittäin tiivistä. Yhteistyössä huolehdimme siitä, että hanke toteutetaan talotekniikan osalta laatuohjelmamme mukaisesti, erityisesti energiaa säästäviä ratkaisuja painottaen.

Uusi Prisma avataan marraskuun alkupuolella.

Mittava uudistus Sokoksen Ravintolamaailmaan29.12.2020 09:16:43 EETUutinen

Kuopion Sokoksen Ravintolamaailma uudistetaan talven aikana. Asiakkaille saadaan elämyksellisemmät tilat, uusia kokemuksellisia ravintoloita sekä henkilökunnalle toimivat tarjoilu-, logistiikka- ja tuotantotilat. Ravintolamaailmaan saadaan 124 uutta asiakaspaikkaa. Investoinnin arvo on 1,3 miljoonaa euroa. Ravintoloiden uudistustöiden yhteydessä Sokos kiinteistössä uudistetaan myös lvis-tekniikkaa, joten kokonaisinvestointi Sokos kiinteistössä nousee yhteenlaskettuna 3,1 miljoonaan euroon. - Ravintolainvestointiin käytetty summa on poikkeuksellisen suuri näin haastavana aikana, mutta varaudumme tulevaisuuteen ja luotan ravintolakysynnän palautumiseen normaalille tasolle Kuopion keskustassa koronan jälkeen. Otamme osaksi Ravintolamaailmaa myös Nina & Henrin vapautuneet liiketilat. Ravintolamaailma tulee uudistuksen myötä saamaan myös uuden nimen. Uudistusten myötä pystymme myös työllistämään lisää henkilökuntaa, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen. Ravintolamaailman kokonaisuus työll

Uuden ajan lähikauppa Kuopion Jynkkään19.11.2020 10:07:27 EETUutinen

Kuopion Jynkkään avattiin tänään uuden ajan Sale. Jynkän Sale toimii yhtenä Sale-konseptin kehittämisen kannalta tärkeänä yksikkönä, sillä Jynkästä saatujen palautteiden pohjalta kehitetään valtakunnallista Sale -konseptia. – Tällä prototyypillä haemme S-ryhmä-tason oppia siitä, minkälainen lähikauppa palvelee nykypäivän kaupunkilaista asiakasomistajaa parhaiten. Jynkän Salen asiakkaat pääsevät siis vaikuttamaan omalla ostokäyttäytymisellään ja palautteillaan tulevan Sale-konseptin esillepanoihin ja valikoimiin. Tavoitteena on huomioida myös entistä paremmin valikoimien muodostamisessa asiakkaiden erilaiset tarpeet kaupunki- ja maaseutu-Saleissa, kertoo kenttäpäällikkö Timo Heiskanen. - Lähipalveluiden kehittäminen on tärkeää alueen asiakasomistajien arjen sujuvoittamisen kannalta. Lähikauppaan on nopea pistäytyä ostoksille. Toivommekin, että asiakasomistajamme antavat aktiivisesti palautetta Jynkän Salesta, lisää vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Jynkän Saleen saatii