Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 15.10.2021

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 15.10.2021.

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa seuraavien asioiden esittämisestä yhtymäkokouksen hyväksyttäväksi:
- toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2022 - 2024
- valtuutus pitkäaikaiselle lainanotolle

Hallitus päättää HSY:n vesihuollon maksujen ja palvelumaksuhinnaston sekä jätehuollon jätetaksan hyväksymisestä 1.1.2022 alkaen ja seuraavista hankesuunnitelmista ja hankinnoista:
- Finavian vedenjakelun varmuus ja Aviapoliksen kehittyminen -hankesuunnitelma
- jätevesilietteen kuljetus ajanjaksolle 2022 - 2023.

Lisäksi hallitus saa tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024, Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen 30.9.2021 sekä kotitalous- ja yhdyskuntajätteiden määrät ja kierrätysasteet vuonna 2020.

HSY tiedottaa kokouksen jälkeen vesi- ja jätehuollon maksuista ja hinnoista sekä kotitalous- ja yhdyskuntajätteiden määristä ja kierrätysasteista vuonna 2020.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.fi

HSY:n hallituksen päätökset 15.10.202115.10.2021 10:54:16 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muassa esittää seuraavat asiat yhtymäkokoukselle hyväksyttäviksi: - toiminta- ja taloussuunnitelma vuosille 2022 - 2024 - valtuutus pitkäaikaiselle lainanotolle - Kruunusillat-hankkeen toteutusvaiheen vesihuoltojärjestelyiden hankesuunnitelma. Hallitus päätti hyväksyä HSY:n vesihuollon maksut ja palvelumaksuhinnaston sekä jätehuollon jätetaksan 1.1.2022 alkaen. Hallitus päätti hyväksyä myös seuraavat hankesuunnitelmat ja hankinnat: - Finavian vedenjakelun varmuus ja Aviapoliksen kehittyminen -hankesuunnitelma - Kivikon vaarallisen jätteen varaston saneerauksen ja laajennuksen rakennustöiden urakoitsijaksi valittiin Rakennusliike V. Mättölä Oy - jätevesilietteen kuljetus jaksolla 2022 - 2023 tilataan Rauno Tarkkonen Oy:ltä. Hallitus sai tiedoksi yhteenvedon jäsenkaupunkien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2022 - 2024, Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen 30.9.2021

Tuulettuva jäteastia tyhjennetään vain tilauksesta – HSY etsii keinoja pidentää biojäteastian tyhjennysväliä11.10.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut kokeilee uudenlaista tuulettuvaa biojäteastiaa 150 pientalolla. Kokeilussa selvitetään, voisiko uuden astian avulla pidentää biojäteastian tyhjennysväliä nykyisestä kahdesta viikosta. Lähes viisinkertainen määrä asukkaita haki mukaan vuoden kestävään maksuttomaan kokeiluun. Uudet jäteastiat saapuivat kokeilijoiden pihoille syyskuun lopussa.