Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 28.1.2022

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 28.1.2022

Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa

Hallitus päättää muun muassa seuraavista hankinnoista:
- urakoitsijan valinta Pitäjänmäen päävesijohdon saneeraukseen välille Meijeritie-Takkatie
- biojätteenkäsittelyn pyöräkuormaajatyöpalveluiden hankinta Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksessa
- kuorma-autopalveluiden hankinta materiaalisiirtoihin Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueella ja jätteen kuljetuksiin ekoteollisuuskeskuksesta Vantaan Energian jätevoimalaan.

Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen katsauksen vuoden 2021 lopun tilanteesta ja Ilmanlaadun vuodelta 2021.

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala
www.hsy.f

Uudet biojäteastiat helpottavat lajittelua pienkiinteistöillä11.5.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY testaa erilaisia biojäteastiavaihtoehtoja, jotta varsinkin 1–4 asunnon pienkiinteistöjen jätteiden lajittelu olisi tulevaisuudessa helpompaa. HSY kokeilee tällä hetkellä yhteistyössä asukkaiden kanssa tuulettuvaa biojäteastiaa sekä jäteautoon tyhjennettävää kompostoria. Molempien kokeiluun osallistuu yhteensä noin 400 pääkaupunkiseudun pienkiinteistötaloutta. Uuden jätelain myötä biojätteen lajittelu tulee jatkossa koskemaan kaikenkokoisia asuinkiinteistöjä, joten erilaiset lajitteluvaihtoehdot parantavat kierrätysastetta ja parhaimmillaan vähentävät asukkaiden kustannuksia.