Ensi viikolla metsänhoitoyhdistyksissä vietetään Metsänomistajaviikkoa

Tule tutustumaan metsänhoitoyhdistyksen toimintaan ja palveluihin Metsänomistajaviikolla 17.–23.9.

Metsänhoitoyhdistykset toivottavat kaikki tervetulleeksi Metsänomistajaviikon tapahtumiin. Viikon aikana järjestettävissä tilaisuuksissa tutustutaan metsänhoitoon teoriassa ja käytännössä, keskustellaan jatkuvasta kasvatuksesta ja avohakkuusta, seurataan metsänhoidon työnäytöksiä, opetellaan käyttämään raivaussahaa, juodaan nokipannukahveja ja tavataan metsänhoidon ammattilaisia.

Metsänomistajille tarjoamme ajankohtaista tietoa puun hinnasta ja puukaupasta.

Koko maan ja oman lähiseutusi tapahtumat ja tilaisuudet löydät osoitteesta www.mhy.fi/tapahtumat

Metsänomistajaviikko järjestetään vuosittain syyskuussa metsänhoitoyhdistysissä kautta maan. Metsänomistajaviikolla halutaan muistuttaa metsänomistajia siitä, että Metsänhoitoyhdistys on olemassa jäseniään varten. Metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien omia yhdistyksiä ja toimivat koko maassa.

Lisätiedot tapahtumista yhdistyksistä ja tapahtumakalenterista www.mhy.fi

Sipuleista makua ja terveyttä18.1.2019 09:38Tiedote

Kun ruokaan halutaan täyteläistä makua, siihen silputaan sipulia. Sipuli kestää pitkää hauduttamista, se toimii pikaisesti kypsennettävissä ruuissa ja aivan raakanakin sipulia syödään. Jokaiseen tarkoitukseen löytyy sipuliperheestä osuvin valinta. Lukuisat tutkimukset ovat osoittaneet, että sipulit ovat terveellisiä. Sipuleita on tutustuttavaksi monenlaisia, Suomessa viljeltyinä toista kymmentä erilaista. Viikko 4 on nimetty Sipuliviikoksi (21.–27.1.2019).

Suomalainen ruoka ja matkailu esillä Berliinissä ennätyssatsauksella ensi viikolla – Suomi maailman suurimpien ruokamessujen kumppanimaa10.1.2019 12:17Tiedote

Suomi on ensi viikolla Berliinissä avautuvien, maailman suurimpien Grüne Woche -ruokamessujen kumppanimaa teemalla ”Aus der Wildnis” eli villistä luonnosta. Saksaan on lähdössä 80 suomalaista ruoka- ja matkailuyritystä, jotka täyttävät kokonaisen messuhallin. Omina alueosastoinaan Suomen hallissa esittäytyvät Saimaan alue, Pirkanmaan, Hämeen ja Keski-Suomen yritysten muodostama läntinen Järvi-Suomi, Pohjois-Karjala, Lounais-Suomi ja Kainuu. Lapin yritykset ovat esillä yhteisellä Lapland Food Club -brändillä. Kuluttajille suunnatut messut järjestetään Berliinin messukeskuksessa 18.–27.1.2019.

MTK kommentoi VTT:n rokotetiedotetta: Suomalaisilla siipikarjatiloilla ei ole tarvetta käyttää antibiootteja eikä antibiootteja korvaavaa rokotetta9.1.2019 14:46Tiedote

VTT tiedotti 9.1.2019 kehittäneensä uuden menetelmän, jolla pystyttäisiin kustannustehokkaasti valmistamaan rokotetta lintujen erilaisten suolistomikrobien aiheuttamia infektiota vastaan. Tiedotteessa viitataan siihen, että kaikki kotimaiset kanat voitaisiin nyt rokottaa näitä suolistobakteereita vastaan. Tiedote on näiltä osin harhaanjohtava. VTT:n kehittämän siipikarjan suolistorokotteen markkinat ovat ulkomailla, ei kotimaassa.