Ensi viikolla metsänhoitoyhdistyksissä vietetään Metsänomistajaviikkoa

Tule tutustumaan metsänhoitoyhdistyksen toimintaan ja palveluihin Metsänomistajaviikolla 17.–23.9.

Metsänhoitoyhdistykset toivottavat kaikki tervetulleeksi Metsänomistajaviikon tapahtumiin. Viikon aikana järjestettävissä tilaisuuksissa tutustutaan metsänhoitoon teoriassa ja käytännössä, keskustellaan jatkuvasta kasvatuksesta ja avohakkuusta, seurataan metsänhoidon työnäytöksiä, opetellaan käyttämään raivaussahaa, juodaan nokipannukahveja ja tavataan metsänhoidon ammattilaisia.

Metsänomistajille tarjoamme ajankohtaista tietoa puun hinnasta ja puukaupasta.

Koko maan ja oman lähiseutusi tapahtumat ja tilaisuudet löydät osoitteesta www.mhy.fi/tapahtumat

Metsänomistajaviikko järjestetään vuosittain syyskuussa metsänhoitoyhdistysissä kautta maan. Metsänomistajaviikolla halutaan muistuttaa metsänomistajia siitä, että Metsänhoitoyhdistys on olemassa jäseniään varten. Metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien omia yhdistyksiä ja toimivat koko maassa.

Lisätiedot tapahtumista yhdistyksistä ja tapahtumakalenterista www.mhy.fi

Maahanmuuttajien työllistymistä maaseudulla voidaan helpottaa – suositukset maahanmuuttajien helpommaksi työllistämiseksi laadittu19.9.2018 11:40Tiedote

Työvoimapula vaikeuttaa maaseudun yritysten kehittymistä. Maahanmuuttajat ovat tärkeä osa maaseudun työvoimaa ja merkitys on edelleen kasvussa. MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola peräänkuulutti Integration 2018 -tapahtumassa 19.9.2018 toimenpiteitä, joilla maahanmuuttajan palkkaaminen helpottuisi nykyisestään. Lisäksi on tärkeää, ettei yritystä perustava tai työllistyvä maahanmuuttaja kohtaa ylimääräisiä esteitä Suomen kansalaisiin verrattuna.

MTK ja Suomen kokkimaajoukkue yhdessä maailman suurimmille ruokamessuille Saksassa – Suomi messujen pääkumppani 20195.9.2018 09:23Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK ry ja Suomen kokkimaajoukkue ovat sopineet yhteistyöstä 18.-27.1.2019 Saksassa pidettävillä Grüne Woche -messuilla. Joka vuosi messuilla on vain yksi partnerimaa ja ensi vuonna se on Suomi. Grüne Woche -messut ovat maailman suurin ruoka-alan kuluttajamessutapahtuma. Suomi esittäytyy messuilla omassa hallissaan teemalla ”Grüße aus der Wildnis – Greetings from the Wild.” Messukonseptin “Aus der Wildnis” ja siitä johdetun kumppanimaailmeen on suunnitellut Hasan & Partners.