Ensi viikolla metsänhoitoyhdistyksissä vietetään Metsänomistajaviikkoa

Tule tutustumaan metsänhoitoyhdistyksen toimintaan ja palveluihin Metsänomistajaviikolla 17.–23.9.

Metsänhoitoyhdistykset toivottavat kaikki tervetulleeksi Metsänomistajaviikon tapahtumiin. Viikon aikana järjestettävissä tilaisuuksissa tutustutaan metsänhoitoon teoriassa ja käytännössä, keskustellaan jatkuvasta kasvatuksesta ja avohakkuusta, seurataan metsänhoidon työnäytöksiä, opetellaan käyttämään raivaussahaa, juodaan nokipannukahveja ja tavataan metsänhoidon ammattilaisia.

Metsänomistajille tarjoamme ajankohtaista tietoa puun hinnasta ja puukaupasta.

Koko maan ja oman lähiseutusi tapahtumat ja tilaisuudet löydät osoitteesta www.mhy.fi/tapahtumat

Metsänomistajaviikko järjestetään vuosittain syyskuussa metsänhoitoyhdistysissä kautta maan. Metsänomistajaviikolla halutaan muistuttaa metsänomistajia siitä, että Metsänhoitoyhdistys on olemassa jäseniään varten. Metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien omia yhdistyksiä ja toimivat koko maassa.

Lisätiedot tapahtumista yhdistyksistä ja tapahtumakalenterista www.mhy.fi

MTK:n sikaverkosto: sianlihan hintojen noustava – muuten osa halukkaista jää ilman kotimaista kinkkua jouluna 201930.10.2018 15:44Tiedote

Kuiva kesä jätti jälkensä. Monilla tiloilla viljasadot jäivät huomattavasti normaalia heikommiksi, minkä seurauksena viljan ja rehujen hinnat ovat nousseet jyrkästi. Lisäksi muutkin tuotantokustannukset kuten energian hinnat ovat kohonneet jo pitkän aikaa. Sianlihaa tuottavat yrittäjät ovat ahtaalla niin kohonneiden kustannusten kuin laahaavan tuottajahinnankin vuoksi. Jos tilanne jatkuu, kotimaisia kinkkuja ei riitä kaikille jouluna 2019.​