Ensi viikolla metsänhoitoyhdistyksissä vietetään Metsänomistajaviikkoa

Tule tutustumaan metsänhoitoyhdistyksen toimintaan ja palveluihin Metsänomistajaviikolla 17.–23.9.

Metsänhoitoyhdistykset toivottavat kaikki tervetulleeksi Metsänomistajaviikon tapahtumiin. Viikon aikana järjestettävissä tilaisuuksissa tutustutaan metsänhoitoon teoriassa ja käytännössä, keskustellaan jatkuvasta kasvatuksesta ja avohakkuusta, seurataan metsänhoidon työnäytöksiä, opetellaan käyttämään raivaussahaa, juodaan nokipannukahveja ja tavataan metsänhoidon ammattilaisia.

Metsänomistajille tarjoamme ajankohtaista tietoa puun hinnasta ja puukaupasta.

Koko maan ja oman lähiseutusi tapahtumat ja tilaisuudet löydät osoitteesta www.mhy.fi/tapahtumat

Metsänomistajaviikko järjestetään vuosittain syyskuussa metsänhoitoyhdistysissä kautta maan. Metsänomistajaviikolla halutaan muistuttaa metsänomistajia siitä, että Metsänhoitoyhdistys on olemassa jäseniään varten. Metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien omia yhdistyksiä ja toimivat koko maassa.

Lisätiedot tapahtumista yhdistyksistä ja tapahtumakalenterista www.mhy.fi

Eläinten hyvinvointilain valmistelua tulee jatkaa edellisen esityksen pohjalta korostaa Tuotantoeläinten hyvinvointiyhdistys TEH ry17.4.2019 15:38:16 EESTTiedote

Uusi eduskunta tulee päättämään vaalien jälkeen monesta nyt kesken jääneestä lakiesityksestä. Yksi niistä on eläinten hyvinvointilaki, jota oli valmisteltu pitkään, mutta joka jäi maakuntauudistuksen jalkoihin hallituksen erottua. Tuotantoeläinten hyvinvointiyhdistys TEH ry muistuttaa, että eläinten hyvinvoinnin edistäminen ja kotimaisen kotieläintuotannon mahdollisuuksien varmistaminen tulee olla mukana tulevassa hallitusohjelmassa. Eläinten hyvinvointilain valmistelua tulee jatkaa edellisen esityksen pohjalta.

Puheenjohtaja Eerikki Viljanen MTK:n kevätvaltuuskunnan kokouksessa: Kasvu syntyy ja tulee aina maalta17.4.2019 11:02:59 EESTTiedote

– Yhteiskunnan rakennemuutos ja polarisaatio haastavat järjestömme, valtuuskunnan puheenjohtaja Eerikki Viljanen sanoi avauspuheessaan. Järjestömme on vahva ja vakaa, ja otamme kaupungistumisen haasteen vastaan. Maalla ovat uusiutuvan, kestävän kasvun eväät ja kaikki menestymisen avaimet. Jäsentemme kykyä hiilensidontaan ei voi sivuuttaa, Viljanen korosti.

Berliinin Grüne Woche -ruokamessujen pääkumppanuus tuotti tulosta16.4.2019 12:49:36 EESTTiedote

Suomi oli tammikuussa 2019 kumppanimaana maailman suurimmilla ruokamessuilla Berliinissä teemalla ”Aus der Wildnis” eli villistä luonnosta. Kaikkiaan lähes kolmen miljoonan euron messusatsaus ammattitapahtumineen ja kauppapromootioineen on auttanut kymmenien suomalaisyritysten pääsyä elintarvikkeiden jakelukanaviin Saksassa. Pääkumppanuus messuilla sekä useat medialle suunnatut tapahtumat toivat yli 3 000 juttua saksalaismediassa, ja lisäsivät saksalaiskuluttajien kiinnostusta Suomeen ruokamaana ja matkailukohteena. Messuosastosta ja kumppanimaahankkeesta päävastuun kantoi Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK.