ERTO jätti toisen työtaisteluilmoituksen huolinta-alalle

Toimihenkilöliitto ERTO on tänään 4.4.2022 klo 13 jättänyt Palvelualojen työnantajaliitto Palta ry:lle ja valtakunnansovittelijalle toisen työtaisteluilmoituksen huolinta-alalle. Tänään annetun työtaisteluilmoituksen perusteella pääsiäisen jälkeinen tiistai 19.4. on lakkopäivä. Jo viime viikolla ERTO ilmoitti kiirastorstain 14.4. olevan lakkopäivä.

ERTO on siis ilmoittanut kahdesta erillisestä vuorokauden mittaisesta työtaistelusta, jotka koskevat huolinta-alan toimihenkilöiden työehtosopimuksen soveltamisalan piirissä olevaa työtä:

• Kiirastorstaina 14.4. kaikki työvuorot, jotka alkavat 13.4. klo 18.00 ja 14.4. klo 23.59 välisellä ajalla, ovat lakossa. Eli myös sellaiset työvuorot, jotka jatkuvat 15.4. puolelle, ovat kokonaan lakossa.
  • Pääsiäisen jälkeisenä tiistaina 19.4. kaikki työvuorot, jotka alkavat 18.4. klo 18.00 ja 14.4. klo 23.59 välisellä ajalla, ovat lakossa. Eli myös sellaiset työvuorot, jotka jatkuvat ke 20.4. puolelle, ovat kokonaan lakossa.

Huolinta-alan työriidan sovittelu alkaa tämän viikon torstaina 7.4. klo 11 Markku Saarikosken johdolla Valtakunnansovittelijan toimistossa.

Lisätiedot:

Logistiikan toimihenkilöt ry:n puheenjohtaja Marko Nurmi, p. 040 8623765, marko.nurmi@erto.fi

Toimihenkilöliitto ERTOn vt. edunvalvontajohtaja Juha-Matti Moilanen, p. 040 834 2473,
juha-matti.moilanen@erto.fi

Toimihenkilöliitto ERTOn asiantuntija Karo-Petteri Kuusisto, p. 040 834 2473,
karo-petteri.kuusisto@erto.fi

Toimihenkilöliitto ERTO on yksityisen palvelusektorin asiantuntijatehtävissä työskentelevien ammattiliitto. ERTOn noin 15 000 jäsentä edustavat muun muassa seuraavia aloja: logistiikka, markkinointi- ja tietoala, sosiaali- ja terveysala, henkilöstöpalveluala, tietotekniikan palvelut, matkailu-, liikunta- ja kulttuuripalvelut sekä taloushallinto. ERTO on osa Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:ta.

ERTOn jäsenyhdistys Logistiikan toimihenkilöt ry on autoliikenne- ja huolinta-alalla työskentelevien toimihenkilöiden ammattijärjestö.

SuPerin, Tehyn ja ERTOn kysely: Heikentyneet työolot ja pieni palkka syy hoitajapulaan yksityisellä hoiva-alalla16.5.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Hoitajapula on vakava myös yksityisellä hoiva-alalla ja varhaiskasvatuksessa, kertovat ammattiliitot SuPer, Tehy ja ERTO. Liitot selvittivät jäsentensä työhyvinvointia huhti-toukokuussa. Kyselyn mukaan halu vaihtaa alaa on korkea ja jopa kaksi kolmasosaa vastaajista on miettinyt alan vaihtamista kokonaan pois sote-sektorilta tai varhaiskasvatuksesta. Palkankorotukset koetaan tärkeimmäksi alan pito- ja vetovoimatekijäksi.

ERTO jätti työtaisteluilmoituksen huolinta-alalle30.3.2022 15:56:21 EEST | Tiedote

Toimihenkilöliitto ERTO on jättänyt keskiviikkona 30.3. klo 13:00 työtaisteluilmoituksen Palvelualojen työnantajat PALTA ry:lle ja valtakunnansovittelijalle. Lakko toteutetaan kiirastorstaina 14.4.2022, mikäli huolinta-alan toimihenkilöitä koskevissa sopimusneuvotteluissa ei päästä sopuun ennen sitä. Lakko koskee kaikkea huolinta-alan toimihenkilöiden työehtosopimuksen piirissä tehtävää työtä kiirastorstaille osuvissa työvuoroissa eli lakon piirissä ovat muutkin kuin vain ERTOn jäsenet.