EU-rahaa vielä hyvin haettavissa Pirkanmaan liitolta!

Uusi Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) haku avataan vielä tämän vuoden puolella. Maakunnassa ei ole vielä aktivoiduttu hakemaan ajankohtaiseen energiatehokkuus-erityistavoitteeseen liittyvää rahoitusta.

Pirkanmaan liitossa sulkeutui 15.8. Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoitushaku. Valtaosa liittoon saapuneista hakemuksista kohdistui toteuttamaan Pirkanmaan älykkään erikoistumisen strategiaa.

Nyt kun energia-asiat ovat erityisen paljon tapetilla, Pirkanmaan liitossa ihmeteltiin, että maakunnassa ei ole vielä aktivoiduttu hakemaan ajankohtaiseen energiatehokkuus-erityistavoitteeseen liittyvää rahoitusta.

Seuraavalla kierroksella rahoitusta on siis vielä hyvin haettavissa. Kannattaa miettiä jo ajoissa omia hankeideoita. Haku avataan vielä tämän vuoden puolella.

- Pirkanmaan kehittäjillä on nyt kirjaimellisesti miljoonan euron paikka yhteistyöhön. Seuraavalla hakukierroksella tavoittelemme suuria, vaikuttavia hankekokonaisuuksia, aluekehitysjohtaja Matti Lipsanen muistuttaa.

Pirkanmaan liitolle jätettyjen hakemusten lisäksi muihin maakunnan liittoihin on jätetty myös muutama hakemus, joissa toimintaa kohdistuu myös Pirkanmaalle ja joihin haetaan osarahoitusta Pirkanmaalta. Näiden hakemusten arviointi etenee samassa tahdissa muiden hakemusten arvioinnin kanssa.

Matti LipsanenAluekehitysjohtajaPirkanmaan liitto

Edistän Pirkanmaan kehittymistä alue- ja rakennepolitiikan, tulevaisuus- ja ohjelmatyön sekä innovaatiotoiminnan keinoin.

Puh:050 506 0697matti.lipsanen@pirkanmaa.fi

Aluekehitystyöllä parannetaan maakunnan asukkaiden elämisen ja hyvinvoinnin edellytyksiä sekä yritysten ja muiden organisaatioiden toimintamahdollisuuksia.

Kehittämis- ja innovaatiohankkeiden rahoitus on tärkeä työkalu aluekehitystyössä, sillä rahoitetut hankkeet ovat välineitä tavoitteiden saavuttamiseksi. Maakunnan kehittämisrahoitusta ohjaavat periaatteet ja tavoitteet määritellään valtuustokausittain Pirkanmaan maakuntaohjelmassa.

Pirkanmaan liitto myöntää tukea Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR) ja Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman tukemisen määrärahasta (AKKE).