EWIA toivottaa suomalaisen Digitan tervetulleeksi uudeksi jäseneksi

The European Wireless Infrastructure Association (EWIA) on saanut uudeksi jäsenekseen Digitan, Suomen johtavan viestintäverkkoyhtiön, joka liittyi järjestöön EWIAn viimeisimmän hallituksen kokouksen jälkeen.

“Langattoman infrastruktuurin ulkoistaminen riippumattomille viestintäverkkoyhtiöille on kasvava trendi Euroopassa ja vallitseva malli maailmalla”, sanoo Olivier Huart, EWIAn puheenjohtaja. “Digitan mukaantulo tällä jännittävällä aikakaudella vahvistaa jäsenistöämme ja tuo uudenlaista näkökulmaa Suomen erittäin dynaamisilta ja innovatiivisilta telemarkkinoilta”.

“EWIAn jäsenet parantavat yhteyksiä Euroopassa investoimalla pitkällä aikavälillä korkealaatuiseen yhteiseen televiestinnän infrastruktuuriin. Meillä on yhteinen visio, ja meillä on ilo liittyä järjestöön aikana, jona alamme on keskeisessä roolissa Euroopan mobiiliyhteyksien haasteiden ratkaisemisessa”, totesi Juha-Pekka Weckström, Digitan toimitusjohtaja.

Mediayhteydenotot:

Juha-Pekka Weckström, CEO, Digita, p. +358400564754, juha-pekka.weckstrom(at)digita.fi

EWIA lyhyesti

The European Wireless Infrastructure Association (EWIA) on eurooppalainen kaupallinen järjestö, joka koostuu riippumattomista langattoman infrastruktuurin tarjoajista. Jäsenemme investoivat sekä hallinnoivat langatonta infrastruktuuria, joka on olennainen mobiilin äänen, langattoman laajakaistan ja muiden langattomien verkkoyhteyksien tarjonnassa, ja ne tarjoavat tämän riippumattoman neutraalin infrastruktuurin kaikille mobiiliverkoille sekä muille langattomien yhteyksien operaattoreille avoimen käytön periaatteella.

EWIAlla on yksitoista jäsentä, jotka operoivat Ranskassa, Suomessa, Saksassa, Irlannissa, Italiassa, Alankomaissa, Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Sveitsissä. Ne kehittävät, hankkivat ja operoivat tukiasemia sekä investoivat 5G:tä varten tarvittaviin rakennusten ja kaupunkien katujen kuituverkkoihin. Jäsenemme ovat investoineet maailmanlaajuisesti yhteensä yli 60 miljardia euroa infrastruktuuriin, ja ne hallinnoivat yli 60 000 eurooppalaisesta varallisuuserästä koostuvaa portfoliota, joka edustaa noin 20 % Euroopan langattomasta infrastruktuurista.

Jos haluat lisää tietoa EWIAsta ja toiminnoistamme, vieraile sivuillamme osoitteessa www.ewia.org tai lähetä meille sähköpostia osoitteeseen secretariat@ewia.eu.

Digita lyhyesti

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa.

MTV ja Digita lanseerasivat uuden tuotteen suomalaisille antennitalouksille: osoitteesta cmore.fi/antenni kuluttajat voivat jatkossa hankkia vaivattomasti yhdellä tilauksella antenniverkon maksu-tv-kanavat ja C More suoratoistopalvelun. Uudella C More suoratoistopalvelusta saatavalla tuotteella voi katsoa viihdettä ja urheilua niin kotona kuin matkoillakin joko netin yli tai antenniverkon välityksellä. Antenniverkon maksu-tv-kanavat välitetään kuluttajien televisioihin Digitan toimintavarman, viiveettömän ja valtakunnallisen antenniverkon avulla. Digita aloitti maksu-tv-liiketoimintansa vuoden 2020 alussa ostaessaan DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-asiakkuudet. Nyt Digita kehitti kotimaisen suoratoistopalvelun C Moren kanssa uuden tuotteen. Tuttujen C Moren maksu-tv-kanavien kuten C More Max sekä C More Sport 1 ja 2 lisäksi asiakkaat saavat samaan pakettiin enemmän sisältöä liittämällä siihen C Moren suoratoistopalvelun. ”Asiakaslähtöisyys on meillä kaiken tekemisen ytimessä. Nyt

Mitä korkeapaine tekee TV-signaalille? Näin pääset parhaiten eroon korkeapaineen aiheuttamista television vastaanotto-ongelmista24.6.2020 09:30:00 EESTTiedote

Digita on saanut viime viikkojen aikana yhteydenottoja Kemin ja Tornion alueelta television vastaanotto-ongelmiin liittyen. Ainakin osan vastaanotto-ongelmien taustalla on ollut niin sanottu radiokeli. Radiokelejä esiintyy yleensä korkeapaineen vallitessa. Radiokelit voivat kestää tunneista vuorokausiin. Häiriöt häviävät säätilan muuttuessa.