Fafa’s kompensoi hiilijalanjälkensä

Fafa’s kompensoi kaikki ravintoloiden toiminnasta sekä myynti- ja hävikkiannoksista syntyvät hiilidioksidipäästöt maaliskuusta 2020 alkaen.

Fafa’s:n tavoitteena on olla täysin ilmastoneutraali vuonna 2020. Yhteistyössä ilmastonsuojelutyön toimijan South Polen kanssa Fafa’s kompensoi jatkossa kaikki ravintoloiden toiminnasta aiheutuvat hiilidioksidipäästöt sisältäen myös epäsuorat päästöt.

Fafa’s on terveellistä ja ravinteikasta katuruokaa tarjoava Fast Casual -ravintolaketju, joka keskittyy vegaaniseen ja kasvisruokaan. Ravintoloiden menu koostuu pääsääntöisesti pitaleivistä ja salaateista.

“Olemme arvoiltamme vihreä yritys. Haluamme tarjoilla terveellistä kasvisperäistä ruokaa, ja tavoitteemme on samalla toimia kestävän kehityksen mukaisesti ja kannattavasti. Olemme pieni yritys, joka pyrkii isoon muutokseen. Meidän mielestämme yritysten on pyrittävä tarjoamaan vain vastuullisia tuotteita ilman että kuluttajien tarvitsee niitä itse vaatia”, toteaa Fafa’s:n toimitusjohtaja Ville Myllyniemi.

Kompensoidakseen hiilidioksidipäästöjä Fafa’s hyödyntää South Polen kehittämää VCS CCBS- sertifioitua Isangi -metsänsuojeluprojektia Kongossa. Projektin myötä on tähän mennessä suojeltu yhteensä 187 000 hehtaaria yhdestä maailman monimuotoisimmasta sademetsästä.

South Pole

South Pole on globaalisti merkittävä ilmastonsuojelutyön toimija ja maailman johtava päästökompensaatiohankkeiden kehittäjä. South Pole auttaa yrityksiä, finanssialaa sekä julkista sektoria kestävään kehitykseen liittyvässä arvonluonnissa ja riskien hallinnassa yhteiskunnan siirtyessä kohti kestävää ja hiilineutraalia taloutta.

Lisätiedot:
Fafa’s

Anna Lemstrom, Business Development Manager
a.lemstrom@southpole.com
South Pole

Fafa’s

Suomessa 2011 perustettu ja suomalaisessa omistuksessa oleva Fafa’s on yksi Suomen nopeimmin kasvavista kasvisruokapainotteisista Fast Casual -ravintolakonsepteista. Kasvua tavoitellaan myös ulkomailla.

Punaisesta viivasta nimensä yhteydessä tunnettu Fafa's toimii tällä hetkellä neljässä eri maassa – Suomi, Viro, Ruotsi ja Englanti. Fafa’s:lla on yli 40 ravintolaa, joista 31 on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Tavoitteena on kasvaa yli 50 ravintolan ketjuksi Suomessa ja ulkomailla vuoden 2020 aikana, ja rikkoa 100 ravintolan raja vuoteen 2023 mennessä.