Fimlab laajenee Vaasaan

Vaasan sairaanhoitopiirin laboratoriotoiminnot siirtyvät Fimlab Laboratoriot Oy:lle maaliskuun alusta alkaen.

Yhdistymisen myötä Vaasan sairaanhoitopiirin laboratoriotoimintojen kaikki yhdeksän toimipistettä liittyvät osaksi Fimlabin palveluverkostoa, johon jatkossa kuuluu 115 toimipistettä. Fimlabin henkilöstömäärä nousee 1100, kun noin 130 laboratorioalan ammattilaista siirtyy vanhoina työntekijöinä Fimlabin palvelukseen.

Fimlab kehittää voimakkaasti palveluidensa sisältöä ja tarjontaa. Kokonaispalvelun myötä terveydenhuollon ydintoiminnan prosesseja on pystytty sujuvoittamaan asiakkaiden odotusten mukaisesti.

- Uskomme, että laboratoriopalveluita käyttävät asiakkaat ja terveydenhuollon ammattilaiset hyötyvät Fimlabin laajasta osaamisverkostosta sekä ketteristä palveluista. Ryhdymme uudistamaan toimintaa vähitellen. Ensi vaiheen tavoite on, että palvelu jatkuu yhtä hyvänä kuin tähänkin saakka. Palvelumme Vaasan alueella on jatkossakin aidosti kaksikielistä, lupaa Fimlabin toimitusjohtaja Ari Miettinen.

Vaasasta Fimlabille siirtyy työntekijöiden ohella kaikki kliinisen kemian ja hematologian sekä kliinisen mikrobiologian tutkimuspalvelut, verikeskuspalvelut sekä näytteenottopalvelut nykyisessä laajuudessaan.

- Haluamme varmistaa laadukkaat ja asiakaslähtöiset, mutta kustannustehokkaat laboratoriopalvelut Vaasan sairaanhoitopiirin asiakkaille. Fimlab-fuusio antaa meille tähän entistä paremmat mahdollisuudet. Meillä tulee olemaan suuren laboratoriokeskuksen tuki takanamme, vaikka lähipalvelut säilyvät täällä paikan päällä kuten ennenkin, Vaasan sairaanhoitopiirin diagnostiikkakeskuksen johtaja Susanna Luukkonen sanoo.

Fimlab tuottaa laboratoriopalveluita entuudestaan mm. Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiireille sekä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymälle. Vaasan sairaanhoitopiiri jäsenkuntineen on nyt myös yksi Fimlab Laboratoriot Oy:n omistajista.

Monipuoliset laboratoriopalvelut jokaisen arkeen

Vaasan toimipisteiden yhteystiedot ja aukioloajat säilyvät toistaiseksi ennallaan. Siirtymävaiheen aikana kuluttaja-asiakkaita palvelevat sekä Fimlabin että Vaasan keskussairaalan internetsivut:

Toimitusjohtaja Ari Miettinen, Fimlab Laboratoriot Oy.
p. 050 587 685, ari.miettinen@fimlab.fi

Olemme Suomen suurin laboratorioalan yritys ja tuotamme terveydenhuollon laboratoriopalveluja Pirkanmaalla, Kanta-Hämeessä, Keski-Suomessa, Päijät-Hämeessä ja Pohjanmaalla yli 115 toimipisteessä 1100 ammattilaisen voimin.