Fimlabs laboratorier i Jakobstad och Nykarleby betjänar från och med 4.5.2020 endast via tidsbeställning

Laboratorierna i Jakobstad och Nykarleby övergår från och med den 4.5 till att endast betjäna sina kunder via tidsbeställning. Med förändringen utjämnas patienttillströmningen och det undviks rusning i väntrummen.

Våra kunder kan fortsättningsvis använda sig av könummer vid provtagning, om vårdenheten har beställt undersökningarna som brådskande eller om kunden hämtar material för provtagning hemma eller returnerar prov som tagits hemma.

Vid verksamhetspunkten i Jakobstad finns nu även skilda tider att boka för INR-prov (Marevan-prov).

Laboratoriet i Jakobstad

Kållbyvägen7 / Bottenviksvägen 1 (Ingång A eller H)

Vi betjänar via tidsbeställning fr.o.m. 4.5 må-fre kl 7.30-14.00

Laboratoriet i Nykarleby

Mathesiusgatan 9

Vi betjänar via tidsbeställning fr.o.m. 4.5 må-fre kl 8.00-13.00

All information gällande verksamhetspunkterna samt våra öppettider hittas på våra internetsidor via adressen: https://fimlab.fi/toimipisteet-ja-aukioloajat

Tidsbeställning på nätet eller via telefon

Tid för provtagning bokas på internet via adressen www.fimlab.fi/ajanvaraus

Välj område: Pohjanmaa / Österbotten

Du kan även beställa tid genom att ringa. Vardagar kl 7-15, telefonnummer: 06 213 1626

För mer information:
Mia Kalliosaari, Servicechef
tel. 041 730 3917, mia.kalliosaari@fimlab.fi

Fimlab Laboratoriot Oy är ett av de främsta laboratorieföretagen i Finland. Fimlab erbjuder laboratorietjänster, utbildning och forskning i Birkaland, Mellersta Finland och Centrala Tavastland, Päijät-Häme och Vasa sjukvårdsdistrikt.

Följ Fimlab Laboratoriot Oy

Senaste pressmeddelandena från Fimlab Laboratoriot Oy