Fimlabs laboratorier i Jakobstad och Nykarleby betjänar från och med 4.5.2020 endast via tidsbeställning

Laboratorierna i Jakobstad och Nykarleby övergår från och med den 4.5 till att endast betjäna sina kunder via tidsbeställning. Med förändringen utjämnas patienttillströmningen och det undviks rusning i väntrummen.

Våra kunder kan fortsättningsvis använda sig av könummer vid provtagning, om vårdenheten har beställt undersökningarna som brådskande eller om kunden hämtar material för provtagning hemma eller returnerar prov som tagits hemma.

Vid verksamhetspunkten i Jakobstad finns nu även skilda tider att boka för INR-prov (Marevan-prov).

Laboratoriet i Jakobstad

Kållbyvägen7 / Bottenviksvägen 1 (Ingång A eller H)

Vi betjänar via tidsbeställning fr.o.m. 4.5 må-fre kl 7.30-14.00

Laboratoriet i Nykarleby

Mathesiusgatan 9

Vi betjänar via tidsbeställning fr.o.m. 4.5 må-fre kl 8.00-13.00

All information gällande verksamhetspunkterna samt våra öppettider hittas på våra internetsidor via adressen: https://fimlab.fi/toimipisteet-ja-aukioloajat

Tidsbeställning på nätet eller via telefon

Tid för provtagning bokas på internet via adressen www.fimlab.fi/ajanvaraus

Välj område: Pohjanmaa / Österbotten

Du kan även beställa tid genom att ringa. Vardagar kl 7-15, telefonnummer: 06 213 1626

För mer information:
Mia Kalliosaari, Servicechef
tel. 041 730 3917, mia.kalliosaari@fimlab.fi

Fimlab Laboratoriot Oy är ett av de främsta laboratorieföretagen i Finland. Fimlab erbjuder laboratorietjänster, utbildning och forskning i Birkaland, Mellersta Finland och Centrala Tavastland, Päijät-Häme och Vasa sjukvårdsdistrikt.

Följ Fimlab Laboratoriot Oy

Senaste pressmeddelandena från Fimlab Laboratoriot Oy

Muutoksia Fimlabin koronanäytteenottopisteisiin Tampereella25.8.2021 11:23:21 EEST | Tiedote

Fimlab avaa Tampereelle uuden koronanäytteenottopisteen maanantaina 30.8.2021. Näytteenotto sijaitsee Nekalassa osoitteessa Viinikankatu 44 b ja se on avoinna päivittäin klo 8–20. Koronanäytteenotto Hatanpään ja TAYSin näytteenottopisteissä päättyy perjantaina 29.8.2021. Nekalan koronanäytteenottopisteessä on kolme ilmoittautumishuonetta ja seitsemän näytteenottohuonetta. Joustavan palvelukonseptin avulla näytteenottopisteessä on mahdollista palvella 500–600asiakasta päivässä. Messukeskuksen drive-in-koronanäytteenotto muuttaa Hakametsään Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksella toimiva Fimlabin suurtehon drive-in-koronanäytteenottopiste muuttaa Hakametsään. Hakametsän jäähallin parkkipaikalle pystytettävä drive-in-näytteenotto palvelee asiakkaita lauantaista 11.9.2021 alkaen. Messukeskuksen näytteenottopiste suljetaan perjantaina 10.9.2021 klo 16. Hakametsän koronanäytteenottopisteessä asiakkaita voidaan palvella kuudella näytteenottokaistalla. Näytteenottopisteen kapasiteetti riittää v