Finanssialan kansainvälinen uudistaja Grannenfelt Finance Oy:n hallituksen jäseneksi

Finanssiala käy läpi suurta myllerrystä. Finanssiteknologian (Fintech) hyödyntämien yritysasiakkaiden palveluiden kehittämiseksi on tässä murroksessa avainasemassa. PwC:n globaalin fintech-tutkimuksen mukaan Suomessa fintechin nähdään vaikuttavan vahvemmin mm. yritysasiakasliiketoimintaan kuin globaalisti. Suomalaiset yritysasiakkaat ovat valveutuneita ja vaativat uusia digitaalisia ratkaisuja. Tutkimuksen mukaan lähes 90 prosenttia finanssialan toimijoista uskoo, että alan toimintatapoja uudistavat digitaaliset toimijat vievät tulevisuudessa vakiintuneiden toimijoiden liikevaihdosta lähes neljänneksen.
Lähde :  PwC Fintech tutkimus: Redrawing the lines: Global FinTech Survey 2017, http://www.pwc.fi/fi/julkaisut/tiedostot/pwc_fintech-report-2017-suomen-tulosten-yhteenveto.pdf
Lähde : PwC Fintech tutkimus: Redrawing the lines: Global FinTech Survey 2017, http://www.pwc.fi/fi/julkaisut/tiedostot/pwc_fintech-report-2017-suomen-tulosten-yhteenveto.pdf

Grannenfelt Finance Oy:lle on tärkeää olla auttamassa suomalaisia kasvuyrityksiä navigoimaan finanssialan uudessa ekosysteemissä ja edistää digitaalisten palveluiden hyödyntämistä mahdollisimman kattavasti. Tästä syystä Grannenfelt Finance Oy:n hallitusta on päätetty vahvistaa ja Kirsi Larkiala on kutsuttu hallituksen jäseneksi. ”Rahoittaminen on merkittävässä murroksessa. Se on monipuolistunut ja hajautunut tavanomaisen pankkisektorin ulkopuolelle sekä yksityisiin että valtion ja EU:n rahoitusratkaisuihin. Lisäksi teknologia, fintechit ja operatiivinen rahoittaminen sekä perinteisten pankkien transaction banking- toimintojen murros tuovat uudenlaisia haasteita, mutta myös mahdollisuuksia yrityksille. Kirsi Larkialan kattava osaaminen sekä teknologian että fintech- ja transaction banking-palveluiden saralla tuo merkittävän lisän yrityksemme palvelutarjontaan” Grannenfelt Financen toimitusjohtaja Eeva Grannenfelt toteaa.

Kirsi Larkiala on tehnyt pitkän uran pohjoismaisissa pankeissa finanssialan ylimmässä johdossa. Hän on toiminut sekä yritys- ja investointipankkitoiminnoissa että transaction banking -toiminnoissa (cash management , trade finance, supply chain financing, leasing, securities). Hänen vastuullaan olevat liiketoiminta-alueet on rankattu säännöllisesti asiakkaiden toimesta markkinan ykköseksi useiden eri rating-talojen toimesta. Asiakkaat ovat arvostaneet hänen vetämiensä liiketoimintojen palvelujen ja tuotteiden laatua sekä erityisesti neuvonantopalveluja.

Kirsin punaisena lankana on finanssialan uudistaminen niin yrityksille kuin sijoittajille lisäarvoa mahdollistaen. Keskeisimmiksi ajureiksi uudistamisessa on noussut teknologia, digitaalisuus, fintech ja yhteistyömahdollisuudet finanssialan toimijoiden kanssa. Kirsille on tärkeää finanssialan ekosysteemin tulevaisuus sekä rahoituksen ja yritys- ja investointipankin murros ja tämän vaikutukset asiakkaille. Kirsi on valittu Onalytican Global Top100 Fintech Influencer -listalle Lontoossa ainoana Pohjoismaista. Myös TIVI- lehti valitsi Kirsin TOP100 IT-vaikuttaja listalle; finanssialalta listalla on vain kaksi vaikuttajaa.

”On kunnia päästä mukaan Grannenfelt Financen upeaan tiimiin. Grannenfelt Finance on tehnyt merkittävää työtä finanssisektorilla riippumattomana elinkaarirahoitusratkaisuihin keskittyvänä toimijana, jonka päämääränä on löytää kotimaisille kasvuyrityksille yrityksen kasvua tukevia rahoitusratkaisuja. Teknologia rynnistää muuttamaan perinteisten pankkien palveluja kaikilla liiketoiminta-alueilla finanssialan regulaation lisääntyessä. Uusien fintech-toimijoiden muuttaessa sekä asiakkaiden että finanssialan ekosysteemiä, erityisesti rahoittamisen kentästä on tulossa entistä mielenkiintoisempi, mutta samalla myös haasteellisempi. Olen iloinen, että Grannenfelt Finance on ensimmäisenä yhtiönä Suomen finanssisektorilla konkreettisesti lähtenyt vahvistamaan hallitustaan teknologia, fintech- ja transaction banking -osaamiseni myötä. Sydäntä lähelläni on myös Suomi ja sen yrityskentän menestyminen sekä finanssialan osaamisen pysyminen Suomessa. Grannenfelt Finance tekee tällä saralla merkittävää ja arvostettua työtä ja siinä on ilo olla mukana” toteaa Kirsi Larkiala.

Kuvat

Lataa
Kirsi Larkiala, Board Executive, Fintech Global Top100 Influencer & Digitalisation Executive
Lataa

Grannenfelt Finance Oy on vuonna 2015 perustettu riippumaton elinkaarirahoitusratkaisuihin keskittyvä yritys. Päämäärämme on löytää kotimaisille kasvuyrityksille rahoitusratkaisuja, jotka tukevat yritysten kasvua.

Olemme 06/2016-02/2019 välisenä aikana keränneet yli 200 miljoonaa euroa suomalaisille kasvuyrityksille. Rahoitus on koostunut omasta pääomasta, tuista ja lainoista. Rahoittajina ovat toimineet sekä sijoittajat ja pankit, että Euroopan Unionin eri toimijat.