Finnish Comms Awards 2022 sai uudet kategoriat – aika tunnustaa vuorovaikutuksessa syntyvä arvo

Jaa
Järjestyksessä 11. Finnish Comms Awards uudisti kilpailun kategoriat vastaamaan ammattimaisen viestintäkonsultoinnin palvelutarjontaa ja -kysyntää. Lähtökohtana on edelleen jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan tulokselliselle yhteistyölle. Uusissa kategorioissa nostetaan vahvemmin esiin viestinnän strategista roolia ja neuvonannon merkitystä asiakkaille. Ansaitussa julkisuudessa näkyminen ei ratkaise viestintätöiden paremmuutta, vaan asiakkaan kokema hyöty ja vaikuttavuus.
Finnish Comms Awards 2021 -kilpailun 10-vuotis juhlagaala
Finnish Comms Awards 2021 -kilpailun 10-vuotis juhlagaala

Marketing Finland haluaa innostaa yhä uusia yrityksiä ja organisaatioita sekä viestintäammattilaisia hyödyntämään ammattimaisen viestinnän ja suhdetoiminnan mahdollisuuksia.

”Yritysjohtoa kiinnostaa vaikutusvallan rakentaminen ja hyödyntäminen. Organisaation strateginen narratiivi, mainestrategia, valmennukset ja luottamuksen rakentaminen keskeisten sidosryhmien keskuudessa näkyvät viivan alla. Keskeinen ja kasvava osa viestintäkonsultointia on jäänyt aikaisemmin pääsääntöisesti yleisestä julkisuudesta palkitsevien kategorioiden jalkoihin. Finnish Comms Awards -kilpailu on tehokas keino nostaa monipuolisesti esiin liiketoiminnan vaikuttavuutta tehostavia viestintäpalveluja. Aika on kypsä uudistukselle, joka tuo esiin vuorovaikutuksessa syntyvää arvon luomista”, sääntöuudistuksen ja kilpailun pääarkkitehti, viestintätoimisto Netprofilen Christina Forsgård Marketing Finlandin viestintätoimistojaoksesta tiivistää tavoitteen.

Toimialakohtaiset kategoriat jäävät historiaan, kun ensimmäisen pääluokan muodostavat viestinnän neuvonanto, konsultointi, suunnittelu ja valmennus. Toisen pääluokan muodostavat vaikuttamiskampanjat ja monikanavatyöt. Mukana ovat edelleen pro bono -työt sekä henkilö- ja toimistopalkinnot. Yhteistyö Vala ry:n kanssa jatkuu ja Vuoden varainhankintateko palkitaan omassa kategoriassaan. Kategorioiden arviointikriteereihin voi tutustua kilpailun verkkosivuilla kesäkuun alusta lähtien.

Kilpaileminen siivittää toimialan kasvua ja kestävää kehitystä. Kilpailuun osallistuvat viestintätyöt käsitellään aikaisempaan tapaan luottamuksellisesti ja nimettöminä.

Tuomaristo kootaan jälleen kokeneista viestinnän, median, tieteen ja johtamisen ammattilaisista. Viestintäpalvelujen vaikuttavuuden ymmärrys vahvistuu ja leviää parikymmenpäisen tuomariston kautta niin toimistoille kuin palveluja käyttäville organisaatioille.

Ilmoittautuminen kilpailuun avataan 11.8.2022, töiden palautusaika päättyy 8.9.2022. Vuoden 2022 voittajat palkitaan Finnish Comms Awards -gaalassa 26.10.2022.

Päätuomarina on viestintätoimistoyrittäjä, Cocommsin toimitusjohtaja Kaija Pohjala. Sääntötuomarina on Tiinu Wuolio Meditasta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Tiinu WuolioCEO, senior communicationsMedita Communication

Tiinu Wuolio toimii Finnish Comms Awards 2022 -kilpailun sääntötuomarina

Puh:+358 40 8301821tiinu@medita.fi

Kuvat

Finnish Comms Awards 2021 -kilpailun 10-vuotis juhlagaala
Finnish Comms Awards 2021 -kilpailun 10-vuotis juhlagaala
Lataa
Finnish Comms Awards 2022 -kilpailun sääntötuomari Tiinu Wuolio 2021-vuoden gaalassa.
Finnish Comms Awards 2022 -kilpailun sääntötuomari Tiinu Wuolio 2021-vuoden gaalassa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland ry
Hitsaajankatu 24
00810 Helsinki

010 248 1060https://www.marketingfinland.fi/

Marketing Finland on yhteisö kaikille, jotka haluavat menestyä ja kasvaa markkinoinnin ja viestinnän keinoin. Edistämme markkinointi- ja viestintäpositiivista organisaatiokulttuuria Suomessa. Vaikutamme aktiivisesti kansainvälisissä verkostoissa kuten World Federation of Advertisers (WFA), European Association of Communications Agencies (EACA) ja International Communications Consultancy Organisations (ICCO). Tuomme kansainvälistä alan osaamista Suomeen muun muassa kouluttamalla, järjestämällä tapahtumia ja alan kilpailuja sekä MRKTNG-median kautta.

Meillä on lähes 500 yritys- ja yhteisöjäsentä, jotka ostavat ja tuottavat yli 90 % Suomessa tehdyistä markkinoinnin ja viestinnän ostoista. Jäseneksi voivat liittyä kaikki mainontaa ja viestintää tekevät organisaatiot, joiden päätoimiala ei ole media-ala. Myös johtavat alan toimistot, tuotantoyhtiöt ja vaikuttajayhteisöt ovat jäseniämme. Yhteisöömme kuuluu niin ikään liittoja, virastoja ja oppilaitoksia.

Tarjoamme jäsenillemme alan johtavaa koulutusta, verkostoitumispaikkoja, kilpailuja sekä rahanarvoisia jäsenetuuksia. Yhteiskunnallinen roolimme on tunnustettu, olemmehan olleet mukana perustamassa muun muassa MainosTV:tä, vaikuttaneet lainsäädäntöön ja  lisänneet alan itsesääntelyä. Olemme myös luoneet alan toimiintaedellytyksiä tukevia eettisiä sääntöjä sekä rakentaneet aktiivisen yhteisön markkinoinnin ja viestinnän ympärille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Finnish Comms Awards voittajat 202316.11.2023 22:28:45 EET | Tiedote

Viestintätoimisto Drumin Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle toteuttama työ HYVANTEKIJÄT valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin TBWA\Helsinki Oy:n Martti Ahtisaari Peace Foundationille toteuttama työ CMI – Avaimet rauhaan. Vuoden viestintätoimistona palkittiin SEK. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Laura Vuorio-Kuokka, Vuoden pitchaajaksi Paula Sonne, Vuoden nuoreksi kyvyksi Hannele Hautaniemi sekä Vuoden Spokespersoniksi Sallamaari Muhonen. Tänä vuonna Vuoden timantti palkinnon sai Kaija Pohjala, Viestintätoimisto Kaiusta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa Ry:n kanssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye