Finnish Comms Awardsin ennätysvuosi. Kolme kilpailun kategoriaa saa jatkoaikaa.
Finnish Comms Awards -kilpailu keräsi tänä vuonna ennätykselliset 123 työtä. Kolmen kategorian osalta kilpailutöiden jättöaikaa päätettiin jatkaa 10.10.2021 asti.

Ennätysmäinen osanotto osoittaa, miten hyvin ajan henkeen osuu juuri viestintätoimistojen ja valveutuneiden asiakkaiden yhteistyötä esiin nostava kilpailu. Viestinnän merkitys ja viestinnän asiantuntijapalveluiden kysyntä ovat nousussa, mitä kehitystä Finnish Comms Awards jo kymmenettä vuotta vahvistaa, vuoden 2021 kilpailun päätuomari Tiinu Wuolio kommentoi.
Kolme kilpailukategoriaa saa jatkoaikaa
Useimpiin kategorioihin tuli runsaasti kilpailutöitä, mikä tietää kovaa kisaa shortille pääsystä. Kolme kategoriaa sai kuitenkin määräajassa niin vähän hakemuksia, että niiden osalta kilpailutöiden jättöaikaa päätettiin jatkaa 10.10.2021 asti. Vielä siis ehtii täyttää hakemuksia vuoden ajatusjohtajan, vuoden viestintäkonsultin ja vuoden viestintätoimiston kategorioihin
Finnish Comms Awards -gaala
Vuoden 2021 gaala ja palkintojenjakotilaisuus järjestetään 11.11.2021 senhetkisten
suositusten mukaisesti. Näillä näkymin gaala tullaan järjestämään livetilaisuutena ja lippuja tulee myyntiin rajoitettu määrä.
Vuoden 2021 tuomaristossa 36 pitkän linjan ammattilaista
Finnish Comms Awards -kilpailun tuomaristossa on viestinnän kokeneita ammattilaisia viestintätoimistoista, eri toimialoilta, mediasta ja yliopistoista. Kilpailun tuomaristo valitaan vuosittain.
Tuomaristo:
- Tiinu Wuolio, toimitusjohtaja, Viestintätoimisto Medita (päätuomari)
- Pekka Virolainen, tuottaja, toimittaja, Mainemedia
- Heli Uusimaa, vastaava tuottaja, MTV uutiset
- Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Rakennus
- Mikko Vieri, Communication Manager, Fennia
- Mika Hyötyläinen, VP of Marketing, Neste
- Laura Laamanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, SATO
- Joanna Viileinen, Marketing and Communications Manager, Rototec
- Juha Leppänen, CEO, Vere
- Johanna Haanpää, asiakaskokemus- ja markkinointijohtaja, Matkahuolto
- Jenni Santalo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, VTT
- Sara Salomaa, viestinnän suunnittelupäällikkö, Työeläkeyhtiö Elo
- Atte Palomäki, viestintäjohtaja, Wärtsilä Corporation
- Fanni Mäki, viestintäpäällikkö, Liana Technologies
- Siina Repo, toiminnanjohtaja, Viestinnän asiantuntijoiden ammattijärjestö Viesti ry
- Leena Piponius, viestinnän kehittämispäällikkö, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
- Karina Jutila, johtaja, E2 Tutkimus
- Janne Tähtikunnas, toimitusjohtaja, Rakennusinsinööriliitto RIL
- Otto Lehtipuu, toimitusjohtaja, Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry
- Soili Hirvonen, viestintäpäällikkö, Suomen Hiihtoliitto ry
- Päivi Ojanperä, tiedottaja, Tasa-arvovaltuutettu
- Nilla Hietamäki, viestintäpäällikkö, Verohallinto
- Tapio Määttä, akateeminen rehtori, Itä-Suomen yliopisto
- Mirka Sunimento, lehtori, viestintä ja markkinointi, Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu
- Simo Arvo, asiakkuusjohtaja, Drum
- Essi Isomäki, Head of Content and PR, Partner, Netprofile Finland Oy
- Essi Orama, Senior Communications Consultant, SEK
- Alpo Räinä, toimitusjohtaja, Mailand Communications Oy
- Eva Torra, strategi, partneri, Ahjo Communications Oy
- Taru Nikulainen, toimitusjohtaja, partneri, Brunnen Communications
- Juhani Pajunen, toimitusjohtaja, Suomen Podcastmedia, Senior Advisor, Source
- Salla Syrman, vanhempi viestintäkonsultti, osakas, Viestintätoimisto Kaiku Helsinki
- Pia Tornikoski, pääsihteeri VaLa ry
- Matti Miettinen, yritys- ja yhteiskuntaviestintä, RadioMedia
- Pertti Keinänen, varainhankinnan asiantuntija, Diakonissalaitos
- Christina Forsgård, partneri, Netprofile Finland
Finnish Comms Awardsissa palkitaan parhaita viestintätöitä eri kategorioissa. Omassa kategoriassaan palkitaan yleishyödyllinen yhteisö vuoden varainhankintateosta. Kilpailu järjestetään yhteistyössä Vala Ry:n kanssa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päätuomari Tiinu Wuolio, toimitusjohtaja, Medita Communications, tiinu@medita.fi
Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland, riikka@marketingfinland.fi
Pia Tornikoski, pääsihteeri, VaLa ry, paasihteeri@vala.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.
Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.
Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Marketing Finland on lähettänyt kattojärjestöilleen vetoomuksen katkaista suhteensa venäläisiin toimijoihin28.2.2022 16:47:44 EET | Tiedote
Marketing Finland tuomitsee Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan ja on kiinnittänyt huomion siihen, että venäläisillä järjestöillä on edustusta kansainvälisissä viestinnän ja markkinoinnin järjestöissä.
Effie Awards Finland 2021 -kilpailussa Bob the Robot nappasi Grand Effien ja kultaa, IVALO Creative Agency voitti kaksi kultaa ja hopean.10.2.2022 18:40:48 EET | Tiedote
Bob the Robotin toteuttama Suomen kansallisjuoma -kampanja Hartwallille voitti Effie Awards Finland 2021 -kilpailun Grand Effien sekä kultaa erikoissarjassa Strateginen markkinointi. Tuomaristo vaikuttui siitä, kuinka koko kansan vihaamasta harmaasta vuodenajasta luotiin voimavara, jolla luodaan brändille arvoa kerta toisensa jälkeen. IVALO Creative Agencyn Bed Peace -vastuullisuuskampanja Finlaysonille vei yhteensä kaksi kultaa ja yhden hopean. Kilpailussa palkittiin tuloksellista markkinointia yhteensä neljällä kultaisella, neljällä hopealla ja neljällä pronssisella Effie Awardsilla. Kilpailun järjestää Suomessa Marketing Finland yhteistyössä Sanoman kanssa.
Effie 2021 finaaliin 24 markkinointityötä17.12.2021 14:14:50 EET | Tiedote
Effie Awards Finland 2021 ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 24 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
MUUTOKSEN ROIHU SYTTYY, KUN IHMISTÄ KUUNNELLAAN – NETPROFILEN, SIUN SOTEN JA VISMAN MUUTOSVIESTINNÄSTÄ VUODEN VIESTINTÄTYÖ, VIESTINTÄTOIMISTO DRUMISTA VUODEN VIESTINTÄTOIMISTO12.11.2021 01:17:10 EET | Tiedote
Netprofilen Siun Sotelle ja Vismalle toteuttama Muutoksen roihu syttyy, kun ihmistä kuunnellaan -työ valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2021 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Viestintätoimisto Drum. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Jirimiko Oranen Netprofilesta.
Finnish Comms Awardsin 132 hakemuksesta shortlistalle 49 työtä19.10.2021 14:19:23 EEST | Tiedote
Finnish Comms Awards -kilpailun vuosi 2021 on ollut kaikkein aikojen ennätysvuosi 132 saapuneella hakemuksella. Loppusuoralle valittiin 49 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 18 eri toimistosta. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa, Helsingissä, torstaina 11.11.2021.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme