Finnish Comms Awardsin ennätysvuosi. Kolme kilpailun kategoriaa saa jatkoaikaa.
Ennätysmäinen osanotto osoittaa, miten hyvin ajan henkeen osuu juuri viestintätoimistojen ja valveutuneiden asiakkaiden yhteistyötä esiin nostava kilpailu. Viestinnän merkitys ja viestinnän asiantuntijapalveluiden kysyntä ovat nousussa, mitä kehitystä Finnish Comms Awards jo kymmenettä vuotta vahvistaa, vuoden 2021 kilpailun päätuomari Tiinu Wuolio kommentoi.
Kolme kilpailukategoriaa saa jatkoaikaa
Useimpiin kategorioihin tuli runsaasti kilpailutöitä, mikä tietää kovaa kisaa shortille pääsystä. Kolme kategoriaa sai kuitenkin määräajassa niin vähän hakemuksia, että niiden osalta kilpailutöiden jättöaikaa päätettiin jatkaa 10.10.2021 asti. Vielä siis ehtii täyttää hakemuksia vuoden ajatusjohtajan, vuoden viestintäkonsultin ja vuoden viestintätoimiston kategorioihin
Finnish Comms Awards -gaala
Vuoden 2021 gaala ja palkintojenjakotilaisuus järjestetään 11.11.2021 senhetkisten
suositusten mukaisesti. Näillä näkymin gaala tullaan järjestämään livetilaisuutena ja lippuja tulee myyntiin rajoitettu määrä.
Vuoden 2021 tuomaristossa 36 pitkän linjan ammattilaista
Finnish Comms Awards -kilpailun tuomaristossa on viestinnän kokeneita ammattilaisia viestintätoimistoista, eri toimialoilta, mediasta ja yliopistoista. Kilpailun tuomaristo valitaan vuosittain.
Tuomaristo:
- Tiinu Wuolio, toimitusjohtaja, Viestintätoimisto Medita (päätuomari)
- Pekka Virolainen, tuottaja, toimittaja, Mainemedia
- Heli Uusimaa, vastaava tuottaja, MTV uutiset
- Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Rakennus
- Mikko Vieri, Communication Manager, Fennia
- Mika Hyötyläinen, VP of Marketing, Neste
- Laura Laamanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, SATO
- Joanna Viileinen, Marketing and Communications Manager, Rototec
- Juha Leppänen, CEO, Vere
- Johanna Haanpää, asiakaskokemus- ja markkinointijohtaja, Matkahuolto
- Jenni Santalo, markkinointi- ja viestintäjohtaja, VTT
- Sara Salomaa, viestinnän suunnittelupäällikkö, Työeläkeyhtiö Elo
- Atte Palomäki, viestintäjohtaja, Wärtsilä Corporation
- Fanni Mäki, viestintäpäällikkö, Liana Technologies
- Siina Repo, toiminnanjohtaja, Viestinnän asiantuntijoiden ammattijärjestö Viesti ry
- Leena Piponius, viestinnän kehittämispäällikkö, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
- Karina Jutila, johtaja, E2 Tutkimus
- Janne Tähtikunnas, toimitusjohtaja, Rakennusinsinööriliitto RIL
- Otto Lehtipuu, toimitusjohtaja, Ympäristöteollisuus ja -palvelut YTP ry
- Soili Hirvonen, viestintäpäällikkö, Suomen Hiihtoliitto ry
- Päivi Ojanperä, tiedottaja, Tasa-arvovaltuutettu
- Nilla Hietamäki, viestintäpäällikkö, Verohallinto
- Tapio Määttä, akateeminen rehtori, Itä-Suomen yliopisto
- Mirka Sunimento, lehtori, viestintä ja markkinointi, Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu
- Simo Arvo, asiakkuusjohtaja, Drum
- Essi Isomäki, Head of Content and PR, Partner, Netprofile Finland Oy
- Essi Orama, Senior Communications Consultant, SEK
- Alpo Räinä, toimitusjohtaja, Mailand Communications Oy
- Eva Torra, strategi, partneri, Ahjo Communications Oy
- Taru Nikulainen, toimitusjohtaja, partneri, Brunnen Communications
- Juhani Pajunen, toimitusjohtaja, Suomen Podcastmedia, Senior Advisor, Source
- Salla Syrman, vanhempi viestintäkonsultti, osakas, Viestintätoimisto Kaiku Helsinki
- Pia Tornikoski, pääsihteeri VaLa ry
- Matti Miettinen, yritys- ja yhteiskuntaviestintä, RadioMedia
- Pertti Keinänen, varainhankinnan asiantuntija, Diakonissalaitos
- Christina Forsgård, partneri, Netprofile Finland
Finnish Comms Awardsissa palkitaan parhaita viestintätöitä eri kategorioissa. Omassa kategoriassaan palkitaan yleishyödyllinen yhteisö vuoden varainhankintateosta. Kilpailu järjestetään yhteistyössä Vala Ry:n kanssa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päätuomari Tiinu Wuolio, toimitusjohtaja, Medita Communications, tiinu@medita.fi
Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland, riikka@marketingfinland.fi
Pia Tornikoski, pääsihteeri, VaLa ry, paasihteeri@vala.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.
Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.
Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry
Young Lions Finland 2024 -suunnittelukilpailun voittajat on valittu: Nämä tiimit edustavat Suomea juhannusviikolla Cannesissa11.4.2024 16:30:42 EEST | Tiedote
Maamme lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa kilpailussa.
Young Lions Finland 2024 -kilpailun finaaliin 30 työtä15.3.2024 11:00:00 EET | Tiedote
Tänä vuonna kilpailuun osallistui 37 tiimiä yhteensä 53 kilpailutyöllä. Näistä shortlistalle nousi yhteensä 30 työtä. Kolme tiimiä sai shortille kaksi kilpailutyötä ja yksi tiimi peräti kolme.
Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote
Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.
Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä15.12.2023 09:00:00 EET | Tiedote
Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
Tekoäly ja ESG pääprioriteetteja ICCO:n World PR -raportissa7.12.2023 10:34:08 EET | Tiedote
Viestintäjohtajat näkevät tekoälytyökalujen hallitsemisen tulevaisuuden tärkeimpänä taitona ja viestinnän investointien kohdistuvan eniten ESG:n osa-alueisiin vuonna 2024.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme