SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Food Market Herkku on vuoden hedelmä- ja vihanneskauppakauppa

Jaa
Helsingin keskustan Food Market Herkulle sataa tunnustuksia. Aiemmin tänä vuonna vuoden kalakaupaksi äänestetty Food Market Herkku sai myös Puutarha-Sanomien vuoden HeVi-tunnustuksen.
Helsingin keskustan Food Market Herkku valittiin vuoden HeVi-kaupaksi. Kuva: SOK
Helsingin keskustan Food Market Herkku valittiin vuoden HeVi-kaupaksi. Kuva: SOK

- On täysin poikkeuksellista, että yksi kauppa saa tällä tavalla samana vuonna erityishuomiota sekä parhaana kalakauppana että parhaana HeVi-kauppana. Näitä tunnustuksia tavoittelimmekin ja olemme koko ammattitaitoisen henkilökunnan puolesta innoissamme ja ylpeitä, sillä Herkussa panostetaan juurikin hedelmä- ja vihannesosastoon ja Suomen ensimmäisenä MSC-sertifioituun kalatiskiin, hehkuttaa Manager Janne Toivonen Helsingin keskustan Food Market Herkusta.

Food Market Herkun HeVi-osastolta löytyy kattava valikoima tuoreita hedelmiä, vihanneksia ja yrttejä. Herkku suosii myös lähituottajia ja esimerkiksi tällä hetkellä myymälästä löytyy kotimaista varhaisperunaa ja fenkolia. Kilpailussa Herkun vahvuuksina pidettiinkin juuri korkeaa kotimaisuusastetta sekä esillepanojen torimaisuutta. Valikoima myös elää vahvasti sesonkien mukaan.

- Osaston näyttävyys ja ajankohtaisuus ympäri vuoden on valttikorttimme. Valikoimamme on laaja ja elää vahvasti sesonkien mukaisesti. Kuuntelemme arjessa asiakkaitamme aktiivisesti ja kehitämme toimintaa vuoropuhelun mukaan, kertoo myymälän HeVi-osastosta vastaava Rony Mitzner.

HeVi-osastolla on myös erilaisia helposti mukaan otettavia marjarasioita, smoothieita ja valmiiksi paloiteltuja hedelmäsekoituksia itse tehtäviin smoothieihin. Sekä tietysti monesta muustakin S-ruokakaupasta löytyvä appelsiinimehukone ja sen vieressä toinen mehukone, josta saa vaihtuvaa kausimehua.

Vuoden kalakauppa 2020 -kilpailun voittajaksi valittiin Food Market Herkku Helsinki

Vuoden Kalakauppa -kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa helmikuussa 2020. Kilpailun tarkoituksena oli nostaa palvelutiskien osaavat ammattilaiset parrasvaloihin ja vahvistaa kalan osuutta suomalaisissa ruokapöydissä. Kilpailuun ilmoitettiin yli 160 palvelevaa kalatiskiä ja kauppaa, joita äänestettiin ahkerasti verkkosivuilla. Kisa keräsi huikeasti yli 26 000 ääntä kuun aikana. Kilpailu näkyi hyvin myös sosiaalisen median puolella.

Food Market Herkku on elämyksellinen yhdistelmä kauppahallia, herkkukauppaa, ravintolaa ja kahvilaa, jossa ruoan rakastajat viihtyvät ja inspiroituvat. Vuonna 2018 avattu Food Market Herkku on kerännyt kiitosta alan ammattilaisilta. Brittiläinen kaupan alan tutkimuslaitos IGD listasi 16 ruokakauppaa maailmalta, joihin olisi hyvä käydä tutustumassa vuonna 2019. Food Market Herkku nousi listalle ainoana pohjoismaalaisena ruokakauppana.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Janne Toivonen
Manager, Food Market Herkku Helsinki
puh. 010 766 7201
janne.toivonen@sok.fi

Kuvat

Helsingin keskustan Food Market Herkku valittiin vuoden HeVi-kaupaksi. Kuva: SOK
Helsingin keskustan Food Market Herkku valittiin vuoden HeVi-kaupaksi. Kuva: SOK
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye