Food Market Herkku on vuoden hedelmä- ja vihanneskauppakauppa

- On täysin poikkeuksellista, että yksi kauppa saa tällä tavalla samana vuonna erityishuomiota sekä parhaana kalakauppana että parhaana HeVi-kauppana. Näitä tunnustuksia tavoittelimmekin ja olemme koko ammattitaitoisen henkilökunnan puolesta innoissamme ja ylpeitä, sillä Herkussa panostetaan juurikin hedelmä- ja vihannesosastoon ja Suomen ensimmäisenä MSC-sertifioituun kalatiskiin, hehkuttaa Manager Janne Toivonen Helsingin keskustan Food Market Herkusta.
Food Market Herkun HeVi-osastolta löytyy kattava valikoima tuoreita hedelmiä, vihanneksia ja yrttejä. Herkku suosii myös lähituottajia ja esimerkiksi tällä hetkellä myymälästä löytyy kotimaista varhaisperunaa ja fenkolia. Kilpailussa Herkun vahvuuksina pidettiinkin juuri korkeaa kotimaisuusastetta sekä esillepanojen torimaisuutta. Valikoima myös elää vahvasti sesonkien mukaan.
- Osaston näyttävyys ja ajankohtaisuus ympäri vuoden on valttikorttimme. Valikoimamme on laaja ja elää vahvasti sesonkien mukaisesti. Kuuntelemme arjessa asiakkaitamme aktiivisesti ja kehitämme toimintaa vuoropuhelun mukaan, kertoo myymälän HeVi-osastosta vastaava Rony Mitzner.
HeVi-osastolla on myös erilaisia helposti mukaan otettavia marjarasioita, smoothieita ja valmiiksi paloiteltuja hedelmäsekoituksia itse tehtäviin smoothieihin. Sekä tietysti monesta muustakin S-ruokakaupasta löytyvä appelsiinimehukone ja sen vieressä toinen mehukone, josta saa vaihtuvaa kausimehua.
Vuoden kalakauppa 2020 -kilpailun voittajaksi valittiin Food Market Herkku Helsinki
Vuoden Kalakauppa -kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa helmikuussa 2020. Kilpailun tarkoituksena oli nostaa palvelutiskien osaavat ammattilaiset parrasvaloihin ja vahvistaa kalan osuutta suomalaisissa ruokapöydissä. Kilpailuun ilmoitettiin yli 160 palvelevaa kalatiskiä ja kauppaa, joita äänestettiin ahkerasti verkkosivuilla. Kisa keräsi huikeasti yli 26 000 ääntä kuun aikana. Kilpailu näkyi hyvin myös sosiaalisen median puolella.
Food Market Herkku on elämyksellinen yhdistelmä kauppahallia, herkkukauppaa, ravintolaa ja kahvilaa, jossa ruoan rakastajat viihtyvät ja inspiroituvat. Vuonna 2018 avattu Food Market Herkku on kerännyt kiitosta alan ammattilaisilta. Brittiläinen kaupan alan tutkimuslaitos IGD listasi 16 ruokakauppaa maailmalta, joihin olisi hyvä käydä tutustumassa vuonna 2019. Food Market Herkku nousi listalle ainoana pohjoismaalaisena ruokakauppana.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Janne Toivonen
Manager, Food Market Herkku Helsinki
puh. 010 766 7201
janne.toivonen@sok.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Mitkä tuotteet käyvät kaupaksi tänä jouluna – Sokoksen asiantuntijat nimeävät hittilahjat11.11.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Sokoksen kauneuden, pukeutumisen ja kodin asiantuntijat jakavat näkemyksensä siitä, mitä tuotteita suomalaiset käärivät paketteihin tänä jouluna. Lahjakääröjen ennustetaan kätkevän alleen muun muassa suloisia miniatyyrituoksuja, laadukkaita neuleita ja näppäriä matkakorurasioita.
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
