Future Health and Wellbeing Kasvupolulle ratkaisuja, jotka voivat mullistaa maailmaa

Future Health and Wellbeing Kasvupolulle on valittu 20 yritystä 68 kovatasoisen hakijan joukosta.

Mukaan valittujen yritysten joukossa on monipuolisesti erilaisia innovaatioita liittyen hoiva- ja hyvinvointiratkaisuihin, lääkekehitykseen, työhyvinvointiin ja diagnostiikkaan. Future Health and Wellbeing Kasvupolulla nähdäänkin 20 kasvunnälkäistä yritystä, joiden missiona on parantaa ihmisten terveydentilaa, lisätä hyvinvointia ja aidosti parantaa maailmaa.

Mukaan maksuttomaan Kasvu Open -sparraukseen valittiin MVision AI OyEmooter OyJoyHaptics OyYEEA Work Oy and Sartar Therapeutics Helsingistä, Vivago OyMedigoo Oy and Xfold Imaging Oy Espoosta, Hapella OyBono Health OyHeart2Save Oy ja AUVC tech Oy Kuopiosta, Fibion Oy ja Synesa Solutions Oy Jyväskylästä, Monidor Oy Oulusta, Applicado Oy Lempäälästä, 3DTech Oy Salosta, Sportevo Oy Porista, Superlaiffi Oy Porvoosta ja Medified Solutions Oy Tampereelta.

Tuomaristo kehui yhteisessä kommentissaan Kasvupolulle hakeneiden yritysten laatua korkeaksi.

”Future Health and Wellbeing Kasvupolulle haki tänäkin vuonna hyvä ja monipuolinen joukko alan yrityksiä. Tuomariston toiveena oli nähdä hakijoiden joukossa sekä kiinnostavia aloittelevia että jo pidempään toimineita health ja wellbeing -yrityksiä ja tämä toive täyttyi. Valittujen yritysten joukossa on ratkaisuja, jotka voivat aidosti mullistaa maailmaa. Oli hienoa huomata, että Kasvupolku kiinnosti myös aikaisempina vuosina Kasvu Openissa mukana olleita yrityksiä, sillä sekä hakeneiden että valittujen yritysten joukosta löytyy useampi Kasvu Open -alumni.”

Kasvupolun tuomaristoon kuuluvat Nina Rautiainen (Business Jyväskylä), Sara Härmälä (Upgraded), Jouko Kuisma (Salivirta & Partners), Teuvo Antikainen(Keski-Suomen sairaanhoitopiiri), Mikko Juuti (BusinessKuopio) ja Veli-Pekka Päivänen (Keski-Suomen liitto).

Kansainvälinen vahvistus mukaan voittajavalintaan

Future Health and Wellbeing Kasvupolun tuomaristo saa kansainvälistä vahvistusta, kun Albert Colomer liittyy tuomaristoon. Colomer osallistuu voittajavalintojen tekemiseen Kasvupolun Kiitoratapäivien päätteeksi.

Colomer on BANC-bisnesenkeliverkoston johtaja ja EBANin hallituksen jäsen, joka tuo sekä kansainvälistä että sijoittajan näkökulmaa tuomariston työskentelyyn. Colomer on ollut mukana sijoitustoiminnassa yli 15 vuotta ja on esimerkiksi espanjalaisen bisnesenkeliverkoston, Catalan BANCin perustaja. Espanja on nykyään yksi enkelisijoittamisen päämaista Euroopassa. Viime aikoina Colomerilla on ollut voimakas rooli eriasteisten yhteyksien luomisessa Jyväskylän ja Euroopan välillä.

Kasvupolun sisältö ja eteneminen

Ensimmäinen Kiitoratapäivä järjestetään 22.5.2019 ja toinen 5.6.2019. Tällöin eri alojen (kasvu, kansainvälistyminen, myynti, rahoitus, markkinointi, johtaminen) asiantuntijat eli myllärit auttavat yrityksiä pääsemään omiin kasvutavoitteisiinsa. Kukin yritys kohtaa yhteensä 10 mylläriä 45 minuutin luottamuksellisissa tapaamisissa.

Kasvupolun tuomaristo valitsee lopuksi kaksi Kasvupolun voittajaa, jotka julkistetaan Kasvupolun 2. Kiitoratapäivän yhteydessä. Tästä semifinaalista voittajat etenevät valtakunnalliseen Kasvu Open Karnevaaliin, joka järjestetään lokakuussa 2019 Jyväskylässä.

Satu Haka
satu.haka@roihu.com

Reetta Tehomaa
reetta.tehomaa@roihu.com

Kasvu Open on Suomen suurin, kaikille pk-yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma. Mukaan sparraukseen voi hakea yrityksen liikevaihdosta, toimialasta, sijainnista tai iästä riippumatta.

Olemme kasvaneet pienestä pilottihankkeesta koko Suomen kattavaksi ja koko kasvuyrityskentän läpäiseväksi toimijaksi. Tavoitteemme on sytyttää kasvukipinä sellaisissakin yrityksissä, joissa sitä ei vielä ole.

Vuonna 2018 Kasvu Openille myönnettiin Tasavallan presidentin kansainvälistymispalkinto sekä European Enterprise Promotion Award, joka on Euroopan komission jakama tunnustus menestyksekkäimmille yritystoiminnan ja yrittäjyyden edistäjille.

Svenolof Karlsson Kasvu Open Karnevaalin pääpuhujaksi26.9.2019 10:00:26 EESTTiedote

Kirjailija, journalisti ja viestintäkonsultti Svenolof Karlsson on matematiikasta kiinnostunut humanisti, joka on työskennellyt toimittajana Ruotsissa ja Suomessa sekä muun muassa Pohjoismaiden neuvoston julkaisupäällikkönä ja Journalistgruppenin asiakasryhmäpäällikkönä. Tällä hetkellä Karlsson työskentelee oman yrityksensä puitteissa sekä Suomessa että Ruotsissa, ja avustaa asiakkaita strategisessa neuvonnassa ja viestinnässä. Kysymykseen, mitä opittavaa meillä on ruotsalaisilta, Karlssonilla on napakka vastaus. - Älä pidä ruotsalaisia kummallisena kansana. Heidän etunaan on, etteivät he kysele titteleitä ja että heidän on vaikea sanoa ei. Tartu tilaisuuteen, ole oma itsesi ja rakenna henkilökohtaista suhdetta. On ihan ok olla suomalaisen erilainen. Karlsson on kirjoittanut tai toimittanut noin 50 kirjaa, joiden aiheina ovat muun muassa elinkeinoelämän historia, televiestintä, johtajuus sekä seikkailut vuorilla ja merillä. Karlssonille on myönnetty Suomen Leijonan ritarikunnan ritarim