Fysioterapiaketju Fysios liputtaa ennaltaehkäisevän terveydenhuollon puolesta

Fysioterapiaketju Fysios on kasvanut orgaanisesti ja yritysostoin valtakunnalliseksi ja Suomen suurimmaksi fysioterapiaketjuksi. Fysioterapiapalveluiden hajanaisuus ja laatuvaihtelut sekä ikääntyvän väestön kasvava tarve fysioterapiapalveluille antoivat sysäyksen Fysios-ketjun perustamiselle keväällä 2015. Tänä päivänä Fysios-ketjuun kuuluu jo yli 400 ammattilaista, 57 toimipisteessä 26 paikkakunnalla.

"On tärkeää, että Suomessa ryhdytään hoitamaan terveyttä eikä sairautta - fysioterapia ennaltaehkäisevänä terveydenhoidon palveluna on hyvä ja kustannustehokas vaihtoehto. Yli miljoona suomalaista kärsii erilaisista niska- ja hartiaseudun kivuista, selkävaivoista tai sairauden aiheuttamista fyysistä ongelmista. Suuri osa näistä ongelmista olisi ratkaistavissa fysioterapian keinoin jo ennen kuin kivut alkavat vaikeuttaa elämää. Fysioterapialla pystytään myös ennaltaehkäisemään tuki- ja liikuntaelinsairauksia, korvaamaan kalliita leikkaushoitoja ja edesauttamaan ikäihmisten selviytymistä pidempään kotona”, toteaa Fysios-ketjun perustaja ja toimitusjohtaja Heikki Tiitinen.

Fysioksen toiminta-ajatus perustuu aitoon välittämiseen ja koulutettuun, ammattitaitoiseen henkilökuntaan. Toiminnassa painotetaan terapeutin ja asiakkaan välistä hoitosuhdetta, joka on ensiarvoisen tärkeä hyvän hoitotuloksen saavuttamiseksi. Valtakunnallinen ketju pitää huolen työntekijöiden ammatillisesta kehittämisestä ja tiedon jakamisesta eri yksiköiden välillä. Fysioksen palvelut ovat helposti saatavilla ja hoito on tasalaatuista, ympäri Suomen.

Asiakkailleen Fysios järjestää erilaisia seminaareja tiedon lisäämiseksi ja avun saamisen helpottamiseksi. Tulevan syksyn aikana Fysios toteuttaa kuudella paikkakunnalla kipuseminaarin, luennoitsijana helsinkiläinen kivun hoitoon erikoistunut lääkäri Helena Miranda. Kipuseminaarissa puhutaan siitä mitä kipu on, kuinka se vaikuttaa elämään ja työntekoon sekä miten kipuun tulisi suhtautua. Seminaarissa käsitellään myös uusia keinoja kivun lievittämiseen ja kerrotaan, miten kipua on mahdollista hoitaa.

Ensimmäinen kipuseminaari yleisölle järjestetään Joensuussa tiistaina 12.9. klo 18.00-19.30, Karelia Ammattikorkeakoulu, Tikkarinne 9.​ Yleisötilaisuuteen mahtuu noin 100 henkeä ja tilaisuus on maksuton.

Espoo ke 4.10.

Seinäjoki to 5.10.

Vaasa to 2.11.

Tarkemmat tiedot www.fysios.fi/palvelut/kipuseminaari.