Messukeskus

Garden tuo suomalaisen muodin olohuoneen I love me -messuille

Jaa

Syksyn säkenöivin tapahtuma I love me nostaa esiin lukuisia kiinnostavia kotimaisia vaatebrändejä. Yhteistyössä suomalaisen muodin keskuksen Gardenin kanssa messuille rakentuu elämyksellinen ja yhteisöllinen suomalaisen muodin olohuone, jossa sukelletaan muodin ja vaateteollisuuden päivänpolttaviin kysymyksiin. I love me järjestetään 18.–20.10.2019 Messukeskuksessa.

Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.
Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.

Kämp Galleriassa Helsingissä sijaitseva, marraskuussa 2019 avautunut Garden on suomalaisen muodin keskus, joka tuo kaupat, showroomit, työhuoneet ja tapahtumat yhteen ja lähelle kaupunkilaisia ja turisteja. I love me -messuille Garden tuo suomalaisen muodin ajankohtaiset brändit ja tekijät sekä nousevat kyvyt.

Mukana ovat neulevaatteistaan, neuleiden huoltopalvelusta ja laadukkaista t-paidoista tunnettu Arela; moderneista, kestävällä tavalla valmistetuista hatuistaan tunnetuksi tullut éN Hats; naistenvaatebrändi Hálo, jonka tunnistaa korkealaatuisista materiaaleista, taidokkaista leikkauksista ja väriyhdistelmistä sekä uniikeista printeistä; hienon minimalistinen Nomen Nescio, joka valmistaa sukupuolettomia mustia vaatteita laatumateriaaleista; käytännöllisistä luottovaatteista – kuten anorakit, t-paidat ja colleget – tunnettu R-Collection sekä kenkäbrändi Terhi Pölkki, joka on yhdistelmä minimalistista tyyliä, käsityötaitoa, ajattomuutta ja ympäristötietoisuutta.

-          Kauppa, muoti ja retail-bisnes ovat jättimäisessä murroksessa. Garden on hyvä esimerkki tulevaisuuden ajattelusta, jossa pieniä toimijoita on koottu saman katon alle. Viime vuosina on ollut paljon keskustelua siitä, mikä on kaupan online-offline -tasapaino tulevaisuudessa. Kivijalkakauppa ei katoa, mutta sen rooli on erilainen, sen ympärille täytyy luoda elämyksiä. Gardenissa tapahtuu kuukausittain erilaisia asioita, jotka tukevat kuluttajalle tarjoiltavaa elämyspuolta, kuvailee brand adviser Harri Kangas Gardenin kehitystyöstä ja sisällöntuotannosta vastaavasta Junista.

Utelias kuluttaja kohtaa suunnittelijan

Gardenin myötä I love me -messuille rakentuu usean toimijan yhteisosasto, joka tuo esiin paitsi suunnittelijoita, myös Gardenin ideologian ytimessä olevaa yhteisöllisyyttä ja kestävän kehityksen teemoja. Gardenin tavoitteena on toimia alan äänitorvena tekijöiden suunnasta.

-          I love me -messuille tulee paljon eri brändien suunnittelijoita, joiden kanssa kuluttajat pääsevät keskustelemaan. Lisäksi tuomme ohjelmalavalle keskustelutilaisuuksia, joissa otetaan kantaa päivänpolttaviin aiheisiin, kuten kestävään kulutukseen ja tuotteiden huoltoon. Näistä teemoista ei puhuta vain yleisellä tasolla, vaan yritysten kautta niihin saadaan syvempiä kulmia, Kangas kuvailee.

Garden on saanut paljon palautetta sekä paikallisilta asiakkailta että turisteilta. Se on luovien alojen hermokeskus, josta kuluttaja löytää helposti monia uusia suomalaisia tekijöitä.

-          Uskon, että Gardenilla on paljon ystäviä, jotka eivät vielä tiedä meistä. Toivon, että I love me -messuilla tavoitamme näitä tulevaisuuden Garden-ystäviä, joita yhdistää yhteisöllisyys, kestävä kulutus ja uteliaisuus siitä, mitä muodissa lähitulevaisuudessa tapahtuu.

Kestävän kulutuksen sanansaattajat

I love me -messuilla on tänä vuonna mukana yli 30 kotimaista muodin brändiä, kuten vaatemerkit Your Face, Voglia, Katri Niskanen ja Metsola. Lisäksi mukana on asusteisiin keskittyviä merkkejä, kuten lohennahkaisia laukkuja valmistava Lovia, käsintehtyjä kenkiä tekevä Angeline Jae, 90-vuotista taivaltaan juhliva käsinevalmistaja Sauso, hattumerkki KN Hats ja nahkaisista koruistaan tunnettu Viaminnet.

Vastuullista tuotantoa hyödyntäviä brändejä edustavat I love me -messuilla muun muassa kierrätys- ja ylijäämämateriaaleja hyödyntävä Globe Hope ja kierrätysmateriaalista uimapukuja valmistava Halla Halla sekä Weecos, joka edustaa lukuisia ekomuodin merkkejä.

I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus. Se järjestetään 18.–20.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä. www.iloveme.fi

Messukeskus – Sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | 100.messukeskus.com

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com

www.iloveme.fi

www.facebook.com/iloveme.fi  

IG: @iloveme_official

#iloveme2019

Kuvia I love me -messuilta 2018: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/I+love+me/Kuvat+I+Love+Me+18/

Kuvat

Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.
Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskus järjestää vuosittain 65 messutapahtumaa ja 1500 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, 65 exhibitions and 1500 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

FinnSec 2019 esittelee uudet innovaatiot ja pureutuu turvallisuusjohtamiseen14.6.2019 13:29:39 EESTTiedote

Joka toinen vuosi järjestettävä johtava turvallisuusteknologian ja -palvelujen foorumi FinnSec 2019 on julkaissut ohjelmansa. Tarjolla on tietoa muun muassa digitalisaatiosta, turvallisuusjohtamisesta ja kansainvälisen pelastustoiminnan resurssien hyödyntämisestä. Uudet turvallisuusalan innovaatiot esitellään lyhyissä esittelyissä ensimmäistä kertaa tapahtuman yhteydessä. Road Rescue -näytöksiä tieliikennepelastamisesta voi seurata messualueella molempina messupäivinä. FinnSec 2019 järjestetään 2. – 3.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä.

HIMSS & Health 2.0 European Conference kävijäennätykseen – ” Yhteistyön ja tulevaisuustekemisen riemuvoitto”13.6.2019 20:26:39 EESTTiedote

Suomessa ensimmäistä kertaa järjestetty digitaalisen terveydenhuollon huipputapahtuma HIMSS & Health 2.0 European Conference 2019 päättyi Messukeskuksessa torstaina. Tapahtuma kokosi 3 000 lääketieteen, teknologian ja digitalisaation huippuasiantuntijaa yli 50 eri maasta. Helsinki järjestämispaikkana ylitti kaikki odotukset, tuloksena suuri onnistuminen ja kävijäennätys.

Pakkaus-, elintarvike- ja muovialan ammattitapahtumat Messukeskuksessa keväällä 202011.6.2019 14:58:54 EESTTiedote

Pakkaus-, elintarvike- ja muovialan ammattitapahtumat PacTec, FoodTec ja PlastExpo Nordic kokoavat alojensa ammattilaiset keväällä 2020 Messukeskukseen Helsinkiin. Uuteen tapahtumakokonaisuuteen kuuluvat ensimmäistä kertaa muovialan PlastExpo Nordic sekä graafisen alan Sign, Print & Pack. Tapahtumat järjestetään Helsingissä Messukeskuksessa 11.-12.3.2020 yhteistyössä Suomen Pakkausyhdistyksen, Elintarviketeollisuusliiton ja Muoviyhdistyksen kanssa. Pakkausalan tapahtuma PacTec tuo esille pakkausten merkityksen sekä pakkausteknologian uusimpia mahdollisuuksia ja innovaatioita teemallaan Pakkaus on hyvästä. Pakkaukset ovat keskeisessä roolissa kuluttamissamme tuotteissa, ja uusimman pakkausteknologian hyödyntäminen mahdollistaa myös pakkausten jatkuvuuden ja kestävyyden takaamisen. Osana tapahtumakokonaisuuden ohjelmaa julistetaan innovaatiokilpailun voittajat. Alan yrityksille suunnattu kilpailu käsittelee ajankohtaista teemaa – vastuullisuutta ja materiaalien uusiokäyttöä elintarvike-,

APCON on fysiikkalajien sulatusuuni - ExtremeRun ja APCON yhdistävät voimansa11.6.2019 07:42:21 EESTTiedote

ExtremeRun-kilpailu täydentää elokuussa järjestettävän fysiikkalajien suurtapahtuma APCONin lajivalikoimaa. Ensimmäinen sisätiloissa järjestettävä ExtremeRun tuo APCONin juoksukisan, jossa reitille rakennetut esteet vaativat juoksukunnon lisäksi ketteryyttä ja voimaa. Muut APCONissa kisattavat lajit ovat fitness ja kehonrakennus, painonnosto, kahvakuulaurheilu, voimanosto, strongman, street workout ja CF throw down. Pohjoismaiden monipuolisin fysiikkalajien tapahtuma APCON järjestetään 23.-25.8. Messukeskuksessa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme