Garden tuo suomalaisen muodin olohuoneen I love me -messuille

Kämp Galleriassa Helsingissä sijaitseva, marraskuussa 2019 avautunut Garden on suomalaisen muodin keskus, joka tuo kaupat, showroomit, työhuoneet ja tapahtumat yhteen ja lähelle kaupunkilaisia ja turisteja. I love me -messuille Garden tuo suomalaisen muodin ajankohtaiset brändit ja tekijät sekä nousevat kyvyt.
Mukana ovat neulevaatteistaan, neuleiden huoltopalvelusta ja laadukkaista t-paidoista tunnettu Arela; moderneista, kestävällä tavalla valmistetuista hatuistaan tunnetuksi tullut éN Hats; naistenvaatebrändi Hálo, jonka tunnistaa korkealaatuisista materiaaleista, taidokkaista leikkauksista ja väriyhdistelmistä sekä uniikeista printeistä; hienon minimalistinen Nomen Nescio, joka valmistaa sukupuolettomia mustia vaatteita laatumateriaaleista; käytännöllisistä luottovaatteista – kuten anorakit, t-paidat ja colleget – tunnettu R-Collection sekä kenkäbrändi Terhi Pölkki, joka on yhdistelmä minimalistista tyyliä, käsityötaitoa, ajattomuutta ja ympäristötietoisuutta.
- Kauppa, muoti ja retail-bisnes ovat jättimäisessä murroksessa. Garden on hyvä esimerkki tulevaisuuden ajattelusta, jossa pieniä toimijoita on koottu saman katon alle. Viime vuosina on ollut paljon keskustelua siitä, mikä on kaupan online-offline -tasapaino tulevaisuudessa. Kivijalkakauppa ei katoa, mutta sen rooli on erilainen, sen ympärille täytyy luoda elämyksiä. Gardenissa tapahtuu kuukausittain erilaisia asioita, jotka tukevat kuluttajalle tarjoiltavaa elämyspuolta, kuvailee brand adviser Harri Kangas Gardenin kehitystyöstä ja sisällöntuotannosta vastaavasta Junista.
Utelias kuluttaja kohtaa suunnittelijan
Gardenin myötä I love me -messuille rakentuu usean toimijan yhteisosasto, joka tuo esiin paitsi suunnittelijoita, myös Gardenin ideologian ytimessä olevaa yhteisöllisyyttä ja kestävän kehityksen teemoja. Gardenin tavoitteena on toimia alan äänitorvena tekijöiden suunnasta.
- I love me -messuille tulee paljon eri brändien suunnittelijoita, joiden kanssa kuluttajat pääsevät keskustelemaan. Lisäksi tuomme ohjelmalavalle keskustelutilaisuuksia, joissa otetaan kantaa päivänpolttaviin aiheisiin, kuten kestävään kulutukseen ja tuotteiden huoltoon. Näistä teemoista ei puhuta vain yleisellä tasolla, vaan yritysten kautta niihin saadaan syvempiä kulmia, Kangas kuvailee.
Garden on saanut paljon palautetta sekä paikallisilta asiakkailta että turisteilta. Se on luovien alojen hermokeskus, josta kuluttaja löytää helposti monia uusia suomalaisia tekijöitä.
- Uskon, että Gardenilla on paljon ystäviä, jotka eivät vielä tiedä meistä. Toivon, että I love me -messuilla tavoitamme näitä tulevaisuuden Garden-ystäviä, joita yhdistää yhteisöllisyys, kestävä kulutus ja uteliaisuus siitä, mitä muodissa lähitulevaisuudessa tapahtuu.
Kestävän kulutuksen sanansaattajat
I love me -messuilla on tänä vuonna mukana yli 30 kotimaista muodin brändiä, kuten vaatemerkit Your Face, Voglia, Katri Niskanen ja Metsola. Lisäksi mukana on asusteisiin keskittyviä merkkejä, kuten lohennahkaisia laukkuja valmistava Lovia, käsintehtyjä kenkiä tekevä Angeline Jae, 90-vuotista taivaltaan juhliva käsinevalmistaja Sauso, hattumerkki KN Hats ja nahkaisista koruistaan tunnettu Viaminnet.
Vastuullista tuotantoa hyödyntäviä brändejä edustavat I love me -messuilla muun muassa kierrätys- ja ylijäämämateriaaleja hyödyntävä Globe Hope ja kierrätysmateriaalista uimapukuja valmistava Halla Halla sekä Weecos, joka edustaa lukuisia ekomuodin merkkejä.
I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus. Se järjestetään 18.–20.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä. www.iloveme.fi
Messukeskus – Sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | 100.messukeskus.com
Lisätietoja:
Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
IG: @iloveme_official
#iloveme2019
Kuvia I love me -messuilta 2018: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/I+love+me/Kuvat+I+Love+Me+18/
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.
Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2024 pääkaupunkiseudulle 245 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 3335 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.
Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 245 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 3,335 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
I love me 17.–19.10.202513.10.2025 11:48:03 EEST | Kutsu
Tervetuloa I love me -messuille! Pohjois-Euroopan suurin kauneuden, muodin, hyvinvoinnin ja terveyden johtava tapahtuma I love me esittelee tuoreimmat ilmiöt ja brändit Helsingin Messukeskuksessa 17. –19.10.2025. Ilmiöksi kasvanut tapahtuma tarjoaa kolme päivää inspiraatiota, hyvinvointia ja uusia oivalluksia – sekä aivan uusia aluevaltauksia kuten saunakosmetiikan lanseerauksen ja komeudenhoidon nousun.
Helsingin Kirjamessut 2025 ja tilaisuus 23.10. klo 9.15.10.10.2025 14:26:02 EEST | Kutsu
Tervetuloa Helsingin Kirjamessuille to-su 23. – 26.10.2025 Järjestämme tilaisuuden jo ennen Helsingin Kirjamessujen aukeamista torstaina 23.10. klo 9.15 Hakaniemi-lavalla (halli 6) >> Ilmoittaudu tilaisuuteen
Kiinteistö- ja turvallisuusalan ammattilaiset verkostoituivat vilkkaasti kahden päivän ajan9.10.2025 18:12:28 EEST | Tiedote
Tänään Messukeskuksessa Helsingissä päättyneiltä FinnSec, Turvallisuus ja Kiinteistömessuilta haettiin vilkkaasti tietoa varautumiseen, pelastustyöhön, turvallisuusteknologiaan sekä kiinteistöhuoltoon ja korjausrakentamiseen liittyen. Tapahtumakokonaisuudessa vieraili 8.–9.10. yli 7 500 kävijää.
JATKEEN URAKOIMA M14 SIGNE ON VUODEN TYÖMAA -KILPAILUN VOITTAJA8.10.2025 15:22:07 EEST | Tiedote
Rakennuslehden perinteisen Vuoden työmaa -kilpailun on tänä vuonna voittanut rakennusyhtiö Jatkeen M14 Signe -työmaa. M14 Signe on Spondan tilaama toimisto- ja liiketilarakennus, joka valmistuu Helsingin ydinkeskustaan ensi vuoden loppupuolella. Voittaja julkistettiin 8.10. Kiinteistömessuilla Helsingin Messukeskuksessa.
I love me -messujen Muodin ystävä Sami Sykkö valitsi vuoden kiinnostavimmat muoti-ilmiöt – suomalainen osaaminen loistaa8.10.2025 14:51:44 EEST | Tiedote
I love me -messujen muodin ystävä, muotitoimittaja ja työelämäprofessori Sami Sykkö on jälleen kuratoinut vuoden kiinnostavimmat muodin ilmiöt kategorioissa: vuoden suomalainen, vuoden näkijä, vuoden himotus, vuoden kestävä ja vuoden yllättäjä. I love me esittelee kauneuden, muodin, hyvinvoinnin ja terveyden kiinnostavimmat brändit ja tuoreimmat trendit Helsingin Messukeskuksessa 17.–19.10.2025.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme