Garden tuo suomalaisen muodin olohuoneen I love me -messuille
Kämp Galleriassa Helsingissä sijaitseva, marraskuussa 2019 avautunut Garden on suomalaisen muodin keskus, joka tuo kaupat, showroomit, työhuoneet ja tapahtumat yhteen ja lähelle kaupunkilaisia ja turisteja. I love me -messuille Garden tuo suomalaisen muodin ajankohtaiset brändit ja tekijät sekä nousevat kyvyt.
Mukana ovat neulevaatteistaan, neuleiden huoltopalvelusta ja laadukkaista t-paidoista tunnettu Arela; moderneista, kestävällä tavalla valmistetuista hatuistaan tunnetuksi tullut éN Hats; naistenvaatebrändi Hálo, jonka tunnistaa korkealaatuisista materiaaleista, taidokkaista leikkauksista ja väriyhdistelmistä sekä uniikeista printeistä; hienon minimalistinen Nomen Nescio, joka valmistaa sukupuolettomia mustia vaatteita laatumateriaaleista; käytännöllisistä luottovaatteista – kuten anorakit, t-paidat ja colleget – tunnettu R-Collection sekä kenkäbrändi Terhi Pölkki, joka on yhdistelmä minimalistista tyyliä, käsityötaitoa, ajattomuutta ja ympäristötietoisuutta.
- Kauppa, muoti ja retail-bisnes ovat jättimäisessä murroksessa. Garden on hyvä esimerkki tulevaisuuden ajattelusta, jossa pieniä toimijoita on koottu saman katon alle. Viime vuosina on ollut paljon keskustelua siitä, mikä on kaupan online-offline -tasapaino tulevaisuudessa. Kivijalkakauppa ei katoa, mutta sen rooli on erilainen, sen ympärille täytyy luoda elämyksiä. Gardenissa tapahtuu kuukausittain erilaisia asioita, jotka tukevat kuluttajalle tarjoiltavaa elämyspuolta, kuvailee brand adviser Harri Kangas Gardenin kehitystyöstä ja sisällöntuotannosta vastaavasta Junista.
Utelias kuluttaja kohtaa suunnittelijan
Gardenin myötä I love me -messuille rakentuu usean toimijan yhteisosasto, joka tuo esiin paitsi suunnittelijoita, myös Gardenin ideologian ytimessä olevaa yhteisöllisyyttä ja kestävän kehityksen teemoja. Gardenin tavoitteena on toimia alan äänitorvena tekijöiden suunnasta.
- I love me -messuille tulee paljon eri brändien suunnittelijoita, joiden kanssa kuluttajat pääsevät keskustelemaan. Lisäksi tuomme ohjelmalavalle keskustelutilaisuuksia, joissa otetaan kantaa päivänpolttaviin aiheisiin, kuten kestävään kulutukseen ja tuotteiden huoltoon. Näistä teemoista ei puhuta vain yleisellä tasolla, vaan yritysten kautta niihin saadaan syvempiä kulmia, Kangas kuvailee.
Garden on saanut paljon palautetta sekä paikallisilta asiakkailta että turisteilta. Se on luovien alojen hermokeskus, josta kuluttaja löytää helposti monia uusia suomalaisia tekijöitä.
- Uskon, että Gardenilla on paljon ystäviä, jotka eivät vielä tiedä meistä. Toivon, että I love me -messuilla tavoitamme näitä tulevaisuuden Garden-ystäviä, joita yhdistää yhteisöllisyys, kestävä kulutus ja uteliaisuus siitä, mitä muodissa lähitulevaisuudessa tapahtuu.
Kestävän kulutuksen sanansaattajat
I love me -messuilla on tänä vuonna mukana yli 30 kotimaista muodin brändiä, kuten vaatemerkit Your Face, Voglia, Katri Niskanen ja Metsola. Lisäksi mukana on asusteisiin keskittyviä merkkejä, kuten lohennahkaisia laukkuja valmistava Lovia, käsintehtyjä kenkiä tekevä Angeline Jae, 90-vuotista taivaltaan juhliva käsinevalmistaja Sauso, hattumerkki KN Hats ja nahkaisista koruistaan tunnettu Viaminnet.
Vastuullista tuotantoa hyödyntäviä brändejä edustavat I love me -messuilla muun muassa kierrätys- ja ylijäämämateriaaleja hyödyntävä Globe Hope ja kierrätysmateriaalista uimapukuja valmistava Halla Halla sekä Weecos, joka edustaa lukuisia ekomuodin merkkejä.
I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus. Se järjestetään 18.–20.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä. www.iloveme.fi
Messukeskus – Sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | 100.messukeskus.com
Lisätietoja:
Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
IG: @iloveme_official
#iloveme2019
Kuvia I love me -messuilta 2018: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/I+love+me/Kuvat+I+Love+Me+18/
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
Miten lapset saadaan liikuntaharrastusten pariin?24.4.2024 12:31:17 EEST | Tiedote
Lasten liikunnan ja mielenterveyden asiantuntijat keskustelivat Lapsimessuilla siitä, miten lapset houkuteltaisiin liikuntaharrastusten pariin. Tunnin mittaisessa paneelissa nousi esiin isoja ja pieniä ratkaisuja. Ennen kaikkea tahdotaan parantaa yhteistyötä eri tahojen kesken, jotta nykyinen huolestuttava toimintakulttuuri saataisiin muutettua.
Habitare ja Helsinki Design Week yhdistävät voimansa tulevaisuuden tekijöinä – yhteistyön tavoitteena on vahvistaa muotoilualaa ja tarjota sen toimijoille yksi vahva alusta24.4.2024 08:30:00 EEST | Tiedote
Habitare ja Helsinki Design Week yhdistävät voimansa ja aloittavat laajamittaisen ja pitkäjänteisen yhteistyön. Tavoitteena on muotoilualan vahvistaminen, muotoilijoiden ja yritysten vuoropuhelun edistäminen ja siten alan toimijoiden kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittaminen. Habitare järjestetään 11.–15.9.2024 ja Helsinki Design Week 6.–15.9.2024.
FinnBuild Highlights 2024 -kilpailu on avattu23.4.2024 10:35:41 EEST | Tiedote
FinnBuild Highlights -kilpailussa etsitään jälleen vuoden mielenkiintoisimpia uutuustuotteita ja -palveluja. Suomen suurimmat rakennus- ja talotekniikkamessut FinnBuild täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Kansainvälinen juhlatapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 8.–10.10.24.
Lapsiperheet viihtyivät ennätysmäärin viikonloppuna Lapsi- ja Lemmikkimessuilla21.4.2024 18:12:40 EEST | Tiedote
Helsingin Messukeskus täyttyi viikonloppuna lapsiperheistä ja eläinystävistä, kun Lapsimessut ja Helsingin Lemmikkimessut järjestettiin suuren suosion saattelemina, kävijöitä uuden Ruokamessut 2024 kanssa oli lähes 59 000.
Ruokalähettiläs 2024 -tunnustus Iman ja Leena safkaa -ruokayhteisölle19.4.2024 14:30:00 EEST | Tiedote
Uusi Ruokalähettiläs 2024 -tunnustus luovutettiin Iman Gharagozlulle ja Leena Ahokkaalle tänään avautuneilla Ruokamessuilla Helsingin Messukeskuksessa. Tunnustuksen myötä Ruokamessut haluaa nostaa esille ansioituneita ruoan puolestapuhujia ja toimijoita.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme