Messukeskus

Garden tuo suomalaisen muodin olohuoneen I love me -messuille

Jaa

Syksyn säkenöivin tapahtuma I love me nostaa esiin lukuisia kiinnostavia kotimaisia vaatebrändejä. Yhteistyössä suomalaisen muodin keskuksen Gardenin kanssa messuille rakentuu elämyksellinen ja yhteisöllinen suomalaisen muodin olohuone, jossa sukelletaan muodin ja vaateteollisuuden päivänpolttaviin kysymyksiin. I love me järjestetään 18.–20.10.2019 Messukeskuksessa.

Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.
Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.

Kämp Galleriassa Helsingissä sijaitseva, marraskuussa 2019 avautunut Garden on suomalaisen muodin keskus, joka tuo kaupat, showroomit, työhuoneet ja tapahtumat yhteen ja lähelle kaupunkilaisia ja turisteja. I love me -messuille Garden tuo suomalaisen muodin ajankohtaiset brändit ja tekijät sekä nousevat kyvyt.

Mukana ovat neulevaatteistaan, neuleiden huoltopalvelusta ja laadukkaista t-paidoista tunnettu Arela; moderneista, kestävällä tavalla valmistetuista hatuistaan tunnetuksi tullut éN Hats; naistenvaatebrändi Hálo, jonka tunnistaa korkealaatuisista materiaaleista, taidokkaista leikkauksista ja väriyhdistelmistä sekä uniikeista printeistä; hienon minimalistinen Nomen Nescio, joka valmistaa sukupuolettomia mustia vaatteita laatumateriaaleista; käytännöllisistä luottovaatteista – kuten anorakit, t-paidat ja colleget – tunnettu R-Collection sekä kenkäbrändi Terhi Pölkki, joka on yhdistelmä minimalistista tyyliä, käsityötaitoa, ajattomuutta ja ympäristötietoisuutta.

-          Kauppa, muoti ja retail-bisnes ovat jättimäisessä murroksessa. Garden on hyvä esimerkki tulevaisuuden ajattelusta, jossa pieniä toimijoita on koottu saman katon alle. Viime vuosina on ollut paljon keskustelua siitä, mikä on kaupan online-offline -tasapaino tulevaisuudessa. Kivijalkakauppa ei katoa, mutta sen rooli on erilainen, sen ympärille täytyy luoda elämyksiä. Gardenissa tapahtuu kuukausittain erilaisia asioita, jotka tukevat kuluttajalle tarjoiltavaa elämyspuolta, kuvailee brand adviser Harri Kangas Gardenin kehitystyöstä ja sisällöntuotannosta vastaavasta Junista.

Utelias kuluttaja kohtaa suunnittelijan

Gardenin myötä I love me -messuille rakentuu usean toimijan yhteisosasto, joka tuo esiin paitsi suunnittelijoita, myös Gardenin ideologian ytimessä olevaa yhteisöllisyyttä ja kestävän kehityksen teemoja. Gardenin tavoitteena on toimia alan äänitorvena tekijöiden suunnasta.

-          I love me -messuille tulee paljon eri brändien suunnittelijoita, joiden kanssa kuluttajat pääsevät keskustelemaan. Lisäksi tuomme ohjelmalavalle keskustelutilaisuuksia, joissa otetaan kantaa päivänpolttaviin aiheisiin, kuten kestävään kulutukseen ja tuotteiden huoltoon. Näistä teemoista ei puhuta vain yleisellä tasolla, vaan yritysten kautta niihin saadaan syvempiä kulmia, Kangas kuvailee.

Garden on saanut paljon palautetta sekä paikallisilta asiakkailta että turisteilta. Se on luovien alojen hermokeskus, josta kuluttaja löytää helposti monia uusia suomalaisia tekijöitä.

-          Uskon, että Gardenilla on paljon ystäviä, jotka eivät vielä tiedä meistä. Toivon, että I love me -messuilla tavoitamme näitä tulevaisuuden Garden-ystäviä, joita yhdistää yhteisöllisyys, kestävä kulutus ja uteliaisuus siitä, mitä muodissa lähitulevaisuudessa tapahtuu.

Kestävän kulutuksen sanansaattajat

I love me -messuilla on tänä vuonna mukana yli 30 kotimaista muodin brändiä, kuten vaatemerkit Your Face, Voglia, Katri Niskanen ja Metsola. Lisäksi mukana on asusteisiin keskittyviä merkkejä, kuten lohennahkaisia laukkuja valmistava Lovia, käsintehtyjä kenkiä tekevä Angeline Jae, 90-vuotista taivaltaan juhliva käsinevalmistaja Sauso, hattumerkki KN Hats ja nahkaisista koruistaan tunnettu Viaminnet.

Vastuullista tuotantoa hyödyntäviä brändejä edustavat I love me -messuilla muun muassa kierrätys- ja ylijäämämateriaaleja hyödyntävä Globe Hope ja kierrätysmateriaalista uimapukuja valmistava Halla Halla sekä Weecos, joka edustaa lukuisia ekomuodin merkkejä.

I love me on tyylin, hyvän olon ja itsestä huolehtimisen tapahtumakokonaisuus. Se järjestetään 18.–20.10.2019 Messukeskuksessa Helsingissä. www.iloveme.fi

Messukeskus – Sata vuotta tapahtumien keskipisteessä | 100.messukeskus.com

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, p. 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com

www.iloveme.fi

www.facebook.com/iloveme.fi  

IG: @iloveme_official

#iloveme2019

Kuvia I love me -messuilta 2018: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/I+love+me/Kuvat+I+Love+Me+18/

Kuvat

Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.
Suomalainen muoti pääsee tyylikkäästi esiin I love me -messuilla. Kuva: Messukeskus, I love me 2018.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus on ihmisläheinen media, joka luo kasvua aitojen kohtaamisten kautta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa tai isännöi vuosittain 50 messutapahtumaa ja tuhat kokousta ja kongressia, joihin osallistuu 1,1 miljoonaa vierasta.Tarjoamme messuille, kokouksiin, kongresseihin ja muihin tapahtumiin 7 muuntautuvaa hallia, 40 erilaista kokoustilaa, 21 ravintolaa, uudistuneen tapahtumahotellin ja täydelliset tapahtumapalvelut. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, creates growth through encounters. We are the largest event organiser in Finland producing or hosting 50 exhibitions and one thousand meetings and congresses with 1,1 million visitors annually. We provide a perfect venue with 7 adaptable halls, 40 conference spaces, the 4,400-seater Amfi Hall auditorium, 21 restaurants, a fully renewed event hotel, and all event services. | Messukeskus – A century in the centre of events 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Keskiviikkona 3.6. vietetään Kansainvälistä messujen päivää teemalla 'Messut on avain talouden jälleenrakennukseen'1.6.2020 11:54:24 EESTTiedote

Keskiviikkona 3.6. juhlitaan messumediaa. Kansainvälisenä messujen päivänä halutaan nostaa esiin messujen valtaisaa merkitystä elinkeinoelämälle. Messuilla lanseerataan uutuudet, tehdään kauppaa, solmitaan merkittäviä sopimuksia ja luodaan uusia, tärkeitä kontakteja. Messutoiminnan hallittu käynnistäminen auttaisi koronakriisistä kärsivän talouselämän elvyttämiseen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme