Grannenfelt Finance Oy

Grannenfelt Finance vahvistaa toimintaansa energiatehokkuutta ja kiertotaloutta edistävien palveluliiketoimintojen rahoituksessa

Monet suomalaiset kasvuyhtiöt ovat identifioineet tarpeen uusille taseen ulkopuolisille instrumenteille, joilla olisi mahdollista sekä rahoittaa kasvavan palvelutuotannon edellyttämää infrastruktuuria että madaltaa uusien innovaatioiden käyttöönoton kynnystä.

Yhä useammat teolliset asiakkaat haluavat ostaa investointihyödykkeensä pitkäaikaisina palveluina. Usein tällaiset investoinnit liittyvät juuri energiansäästöön, materiaalitehokkuuteen, kiertotaloutta edistäviin teollisiin ratkaisuihin ja mm. EU:n ilmastotavoitteiden saavuttamiseen tarvittavaan infrastruktuuriin.

PK-sektorin yritykset kehittävät jatkuvasti uusia kilpailukykyisiä innovaatioita, joita olisi sinänsä mahdollista myydä pitkäaikaisina palveluina asiakkaille. Tämä kuitenkin edellyttäisi myyjäyhtiöiltä kykyä ja resursseja rahoittaa palvelut mahdollistavat tuotteet omasta taseestaan, mihin voimakkaaseen kasvuun panostavilla yrityksillä ei useinkaan ole mahdollisuutta.

Monet suomalaiset kasvuyhtiöt ovatkin identifioineet tarpeen uusille taseen ulkopuolisille instrumenteille, joilla olisi mahdollista sekä rahoittaa kasvavan palvelutuotannon edellyttämää infrastruktuuria että madaltaa uusien innovaatioiden käyttöönoton kynnystä.

Grannenfelt Financen tavoitteena on jatkuvasti kehittää uusia rahoitusinstrumentteja, jotka rahoittavat suomalaisten pk-yritysten liiketoiminnan kasvua erityisesti energiatehokkuuden, vedenkäsittelyn ja kiertotalouden alueilla. Jotta pystyisimme auttamaan yhä laajenevaa asiakasjoukkoamme, olemme kasvattaneet osaamistamme teollisten projektien rahoituksen huippuasiantuntijalla.

Pertti Miettunen on aloittanut Grannenfelt Finance Oy:n Senior Advisorina 01.04.2019. Hän vastaa Grannenfelt Financella uusien sekä oman että vieraan pääoman ehtoisten rahoitusmallien kehittämisestä ja toteutuksesta vastaten voimakkaasti kasvavan ”As a Service”-liiketoiminnan tarpeisiin mm. taseen ulkopuolisten Special Purpose Vehicle (SPV)-yhtiöiden perustamisen ja hallinnoimisen avulla.

Eeva Grannenfelt
Managing Partner
eeva.grannenfelt@grannenfeltfinance.fi

Pertti Miettunen
Senior Advisor
pertti.miettunen@grannenfeltfinance.fi

Grannenfelt Finance Oy
Salomonkatu 17 A

Grannenfelt Finance Oy - rahoituksen erikoisosaaja

Grannenfelt Finance on vuonna 2015 perustettu riippumaton pk-yritysten kasvun rahoittamisen huippuosaaja ja mahdollistaja. Rahoitusmahdollisuudet ovat monipuolistuneet ja hajautuneet tavanomaisen pankkisektorin ulkopuolelle yksityisiin, valtion ja EU:n rahoitusratkaisuihin. Me yhdistämme näitä rahoitusmahdollisuuksia vastaamaan tehokkaasti asiakkaidemme yksilöllisiin tarpeisiin. Tavoitteemme on tarjota elinkaarirahoitusta ja siten mahdollistaa yritysten liiketoiminta ilman jatkuvaa huolta rahoituksen saatavuudesta.

Finanssialan toimijoille tarjoamme osaamista EU-rahoitusinstrumenttien sopivuusarviointiin, neuvonantoon ja hakuprosesseihin. EU:n tarjoamien eri rahoitus- ja riskinjako-ohjelmien mahdollisuudet kasvavat merkittävästi EU:n uuden ohjelmakauden käynnistyessä 2021. Finanssialan toimijat voivat tehostaa merkittävästi rahoitusmarkkinoiden toimivuutta ja parantaa pk-yritysten rahoituksen saatavuutta hyödyntämällä laajemmin EU-rahoitusinstrumentteja.

Pertti Miettunen

Pertin erikoisalaa ovat pääomasijoittaminen, yritysjärjestelyt sekä projektikehitys ja -rahoitus erityisesti puhtaan energian, vesi- ja jätevesisektorin, infrastruktuurin ja kiertotalouden alalla. Hän on toiminut pääomasijoitus-, laki-, rahoitus- ja johtotehtävissä mm. Ahlstrom Machinery- ja Sonera-konserneissa sekä useassa pääomasijoitusyhtiössä. Hän on toiminut aiemmin myös investointipankkitehtävissä Helsingissä ja Lontoossa, sekä cleantech-alan yliopistoinnovaatioista syntyviin start up-yrityksiin sijoittavassa yhtiössä. Miettunen on toiminut myös lukuisten yritysten hallituksissa useissa eri maissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Grannenfelt Finance Oy

Grannenfelt Finance vahvistaa toimintaansa EU:n tarjoamissa rahoitusmahdollisuuksissa20.3.2019 13:00:00 EET | Tiedote

Pk-yritykset ovat Suomen talouden ja yhteiskunnan selkäranka. Yritysten kasvu ja kansainvälistyminen edellyttävät toimivia rahoitusmarkkinoita talouden suhdanteista riippumatta. Rahoitusmarkkinoiden eri toimijoiden yhteisenä tavoitteena tulee olla pullonkaulojen poistaminen pk-yritysten rahoituksen mahdollisuuksista #suominousuun -hengessä. Tässä työssä rahoitusmarkkinoiden toimijat eivät saa epäonnistua, vaan kaikki mahdollisuudet toimivien markkinoiden ylläpitämiseksi on hyödynnettävä.