Haaga-Helia ammattikorkeakoulu uudisti verkkosivustonsa
Suurin osa sivustolla kävijöistä etsii itselleen uutta koulutusta: tutkintoa, avoimen ammattikorkeakoulun opintoja, täydennyskoulutusta tai yksittäisiä kursseja.
- Haluamme auttaa kaikkia, joilla on halua kouluttautua tai jopa suunnata kokonaan uudelle uralle, sanoo Haaga-Helian viestintäpäällikkö Ari Nevalainen.
Opiskelijoiden lisäksi tärkeitä kävijäryhmiä ovat yrityskumppanit, rahoittajat ja Haaga-Helian tutkimustoiminnasta kiinnostuneet. Verkkosivuilla onkin parhaimmillaan miltei 300 000 käyntiä kuukaudessa.
- Kun puhutaan vuosittaisista käyntimääristä, puhutaan miljoonista. Sillä on valtava merkitys, millaiset sivut meillä on ja miten ne toimivat, Nevalainen muistuttaa.
Yhä useampi sivustolla kävijä käyttää mobiililaitetta, ja heidän määränsä ennustetaan kasvavan. Sivujen on siis toimittava moitteettomasti kaikilla mahdollisilla päätelaitteilla.
- Käyttäjälähtöisyys, saavutettavuus ja responsiivisuus ovat olleet ohjenuoriamme uudistuksessa, toteaa digitaalisen viestinnän asiantuntija Marja Luokomaa.
Osa koko ammattikorkeakoulun uudistumista
Verkkosivu-uudistus on osa Haaga-Helian syvempää uusiutumista. Haaga-Heliassa valmistellaan kaikkia koulutuksia koskevaa koulutusuudistusta, ja vuodesta 2021 alkaen ovat voimassa sekä uusi strategia että uusi organisaatiomalli.
Uudessa strategiassa korostetaan yhdessä tekemistä. Myös organisaatiouudistuksessa on pyritty siihen, että asioita tehdään aidosti yhdessä, jolloin esimerkiksi yksikkörajat eivät ohjaa tekemistä.
Verkkosivu-uudistus on ollut konkreettinen esimerkki tästä. Haaga-Helian henkilökunnasta on koottu sivuston päivittäjien joukko, joka on ollut mukana luomassa uutta sivustoa ja tulee olemaan mukana sivuston kehittämisessä sekä arkisessa päivitystyössä. Myös opiskelijoita on kuultu sivustoa suunniteltaessa.
- Paitsi että muutimme sivut, muutimme myös tavan tehdä sivuja. Vastuu verkkosivuston toimivuudesta ei ole vain viestinnässä vaan sitä on jaettu isommalle joukolle, Luokomaa toteaa.
Kumppaneina sivuston toteutuksessa ovat olleet North Patrol Oy ja Exove Oy.
Uuteen sivustoon voi tutustua täällä.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ari NevalainenViestintäpäällikkö
Puh:040 4887 008ari.nevalainen@haaga-helia.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Ainutlaatuinen MediaGuru-sertifikaatti vahvistaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa10.9.2025 09:30:29 EEST | Tiedote
MediaGuru on markkinointialan ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille suunnattu mediasuunnittelun verkkokoulutus. Se koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. MediaGuru-sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.
Riittääkö pizzaperjantai? Lähes miljoonan euron tutkimushanke selvittää yhteisöllisyyden tulevaisuutta digityössä25.8.2025 13:30:10 EEST | Tiedote
Miten työyhteisöt voivat kukoistaa digiajassa – riittävätkö etäpalaverit ja Slack-kanavat, vai tarvitaanko jotain enemmän? Syyskuussa käynnistyvä Laterna-hanke syntyi tarpeesta ymmärtää paremmin, mitä yhteisöllisyys todella tarkoittaa etä- ja hybridiajan työelämässä.
Is Pizza Friday enough? New research explores how to build workplace community in the digital era25.8.2025 13:30:10 EEST | Press release
How can workplace communities thrive in the digital age? Are Slack channels and online check-ins enough – or do we need something more? The Laterna project, which will be launched in September, was born out of a need to better understand what community really means in remote and hybrid working life.
Suomalainen ruoka maailmankartalle – valtakunnallinen kilpailu alkaa tammikuussa 202621.8.2025 08:20:19 EEST | Tiedote
Visit Finland tiedotti huhtikuussa 2025, että matkailumarkkinoinnin pääpainopiste tänä vuonna on rakentaa suomalaisesta ruoasta matkailuvaltti. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun järjestämä kilpailu on osa kampanjaa, jonka tavoitteena on viedä suomalaista ruokakulttuuria maailmankartalle.
Tekoälypomo on kohta suomalaisten arkea, mutta kuka määrittelee eettiset pelisäännöt?3.7.2025 10:55:00 EEST | Tiedote
Koneet johtajina – kuka määrää työelämässä? -paneeli SuomiAreenassa veti paikalle täyden katsomon ja toi tekoälypohjaisen johtamisen työelämän kuumaksi puheenaiheeksi Porissa 27.6.2025. Suomeen vaaditaan yhteisiä eettisiä pelisääntöjä algoritmijohtamiselle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme