Habita LKV

Habita laajentaa Vietnamiin

Suomen suurimpiin itsenäisiin kiinteistönvälittäjiin lukeutuva Habita laajentaa liiketoimintaansa Vietnamiin. Yrityksen tavoitteena on ulottaa toimistoverkko kattamaan koko maa muutaman vuoden kuluessa. Nyt yritys aloittaa Vietnamissa kahdella toimipisteellä. Vietnamin asuntomarkkinat ovat alkaneet kiinnostaa suomalaisia, sillä maa on turvallinen ja turismiltaan vielä turmeltumaton. Habita toimii Suomen 25 paikkakunnan lisäksi 29 maassa Euroopasta Aasiaan ja on ainoa suomalainen sekä samalla kansainvälinen kiinteistönvälittäjä.

”Noin 100 miljoonan asukkaan Vietnam on hyvä mahdollisuus suomalaiselle, joka hakee vaihtoehtoa Espanjan Aurinkorannikolle tai Thaimaalle. Maa on turvallinen ja kiinteistöjen hintataso on suomalaisittain hyvin kohtuullinen. Vietnamin markkinat kehittyvät voimakkaasti, eivätkä ihmiset ole turismin pilaamia”, hallituksen puheenjohtaja ja kansainvälisestä liiketoiminnasta vastaava Jari Gardziella Habitasta kertoo.

Gardziellan mukaan moni suomalainen suunnittelee ulkomaiseen lomakotiin investoimista raskaan korona-ajan jälkeen. Etätöihin tottuminen houkuttelee työskentelemään muualtakin kuin kotoa. Turvallisuus ja puhtaus painavat vaa’assa, ja moni suosii perinteisen kesämökin sijaan lämpimässä maassa sijaitsevaa lomakiinteistöä. Uusilla kehittyvillä ja lomamatkailijoiden vasta löytämillä markkinoilla kiinteistön arvonnousu on varsin varmaa, mikä tekee sijoituksesta turvallisen.

”Olemme varautuneet hyvin poikkeusajan päättymiseen. Listoillamme on mittava määrä suomalaisia, jotka odottavat rajojen aukeamista ja pystyvät rahoittamaan kiinteistöön sijoittamisen likvideillä varoillaan. Silti huomaan, että vastuullinen matkustaminen on ihmisille entistä tärkeämpää. Pidän lomakohteeseen investoimista fiksuna päätöksenä, pysyyhän asukas paikan päällä pidemmän aikaa kohteeseen tultuaan”, Habitan Gardziella toteaa.

Hallituksen puheenjohtaja Jari Gardziella, Habita
jari.gardziella@habita.com
www.habita.com

Habita LKV
Elimäenkatu 17-19

Habita on Suomessa syntynyt, kansainväliseksi kasvanut yksityinen kiinteistöalan toimija, joka keskittyy asuntojen, toimitilojen ja yrityskiinteistöjen välitykseen. Yritys toimii 25 paikkakunnalla ympäri Suomea ja 29 maassa aina Euroopasta Aasiaan. Toiminta alkoi Suomesta vuonna 1989.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Habita LKV