Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Hakaniemen metroaseman pohjoispään lippuhalli peruskorjataan – vain eteläiset sisäänkäynnit käytössä

Hakaniemen metroaseman pohjoispään lippuhallin perusparannus alkaa tammikuun alussa. Lippuhalli ja Toisen linjan sisäänkäynti suljetaan 3.1.2022.

Havainnekuva uudistetusta lippuhallista. (C&J Arkkitehdit)

Metroaseman pohjoispään lippuhalli ja sisäänkäynti Toisella linjalla suljetaan maanantaina 3.1.2022, kun perusparannustyöt alkavat. Metroaseman eteläiset sisäänkäynnit Hakaniemen torilla ja Ympyrätalon vieressä ovat käytössä peruskorjauksen aikana.

Perusparannuksessa lippuhalliin rakennetaan kaksi uutta liiketilaa ja nykyisiä liiketiloja laajennetaan. Toisen linjan sisäänkäynnille asennetaan liukuporras. Lippuhallin lattia- ja seinäpinnat uusitaan kokonaisuudessaan ja valaistusta parannetaan. Tiloihin lisätään myös esteettömän liikkumisen opasteita. Wc-tilat uusitaan ja samalla rakennetaan uusi esteetön wc-tila. Lippuhallin tiloissa parannetaan paloturvallisuutta, energiatehokkuutta ja tilavalvontaa.

Metroaseman viereen rakenteilla olevan Lyyra-korttelin alimmista liiketiloista, päivittäistavarakaupasta ja ravintolasta, tulee kulkuyhteys lippuhalliin.

Lippuhallin perusparannus valmistuu vuonna 2023.

Hakaniemen metroasema otettiin käyttöön vuonna 1982. Tilapintoja ja tekniikkaa ei ole uusittu kaikilta osin 70-luvun rakentamisen jälkeen.

Hakaniementorin puoleiset sisäänkäynnit ja lippuhalli on uudistettu aiemmin, ja remontti valmistui vuonna 2019.

HKL, tiimipäällikkö Leena Mätäsniemi, p. 040 647 1380

Havainnekuva uudistetusta lippuhallista. (C&J Arkkitehdit)

Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
00099 Helsingin kaupunki

(09) 310 1071https://kaupunkiliikenne.fi/

Lue lisää julkaisijalta Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Runeberginkadulla uusitaan raitiotiekiskoja6.5.2022 10:23:14 EEST | Tiedote

Kaupunkiliikenne Oy uusii raitiotiekiskoja Runeberginkadulla Pohjoisen Hesperiankadun risteyksen läheisyydessä. Raitiotiekiskoja uusitaan noin 25 metrin matkalta. Ratatyö valmistuu toukokuun lopulla. Risteysaluetta ei töiden aikana suljeta liikenteeltä. Raitiotiekiskot ovat elinkaarensa päässä, ja ne on uusittava. Työssä hyödynnetään Runeberginkadun raitioliikennekatkoa. Lisätietoa Runeberginkadun liikennekatkosta HSL:n sivuilla.