Hallituspuolueiden nuoret: Tulevaisuuspanostuksilla kohti ekologista jälleenrakennusta!

Hallitus valmistautuu kaiken aikaa kevään kehysriiheen poikkeuksellisissa olosuhteissa. Vihreät nuoret, Demarinuoret, Vasemmistonuoret ja RKP-nuoret toivovat hallitukselta elvytystoimia, jotka edistävät ekologista jälleenrakennusta ja tukevat ilmastonmuutoksen kannalta kestävää yhteiskuntaa.

“Koronavirus on osoittanut kuinka pystymme yhteiskuntana toimimaan nopeasti ja tehokkaasti tarpeen niin vaatiessa. Ilmastokriisiin on myös varauduttava ja ryhdyttävä ajoissa toimiin sen ehkäisemiseksi. Suomella ja muulla maailmalla on nyt ainutlaatuinen mahdollisuus suunnata talouden elvyttämiseksi suunniteltuja tukipaketteja tulevaisuuspanostuksiin ja ilmastonmuutoksen torjunnan kannalta kestäviin kohteisiin”, toteavat hallituspuolueiden nuorisojärjestöt.

“Välittömän kriisin hellitettyä on kaikkia talouden toipumistoimia punnittava sen kannalta, että ne edistävät talouden kestävää uudistumista. Kevyen ja julkisen liikenteen investointien vauhdittaminen, kotitalouksien energiaremonttien ja kansalaisten kestävien hankintojen tukeminen sekä satsaukset teollisuuden vähäpäästöisiin ratkaisuihin. ovat esimerkkejä keinoista, jotka edesauttavat ekologista jälleenrakennusta”, nuorisojärjestöt huomauttavat.

Kaikki nämä ovat keinoja, jotka osaltaan ratkaisevat ekologista kestävyyskriisiä. Hallituksen on tartuttava näihin keinoihin ja edistettävä ekologista jälleenrakennusta, järjestöt vaativat.

Lisätietoja:

Amanda Pasanen & Brigita Krasniqi, Vihreiden nuorten puheenjohtajat

+358409611330, +358 45 1312554

puheenjohtajat@vihreatnuoret.fi

Mikkel Näkkäläjärvi, Demarinuorten puheenjohtaja

+358400765002 mikkel.nakkalajarvi@demarinuoret.fi

Liban Sheikh, Vasemmistonuorten puheenjohtaja

050 501 9721, Liban@vasemmistonuoret.fi

Frida Sigfrids, RKP-nuorten puheenjohtaja

+358 40 5910874, frida.sigfrids@su.fi

Demarinuoret - Sosialidemokraattiset Nuoret ry on poliittinen nuorisojärjestö, joka on perustettu vuonna 1906. Demarinuoret toimii kansallisesti ja kansainvälisesti.

Demarinuorten Perholehto: Miksi Kokoomus ei ole huolissaan sosiaalisesta velasta?26.11.2021 13:37:01 EET | Tiedote

Oppositiopuolue Kokoomus vaatii vaihtoehtobudjetissaan jälleen satojen miljoonien eurojen heikennyksiä sosiaaliturvaan. Demarinuorten puheenjohtaja Pinja Perholehto pitää puolueen esitystä pöyristyttävänä. Leikkauslistalla ovat muun muassa toimeentulotuen omavastuun palauttaminen, ansiosidonnaisen porrastaminen, työttömyysetuuksien korotusten peruminen ja yleisen asumistuen leikkaaminen.