HalpaHalli avasi uuden myymälän Kalajoella

Kokkolan Halpa-Halli Oy avasi uuden myymälän Kalajoella torstaina. Kalajoen HalpaHalli on ensimmäinen yhtiön brändiuudistuksen jälkeen avattu myymälä, ja se edustaa kokonaisuudessaan sekä ilmeeltään että valikoimiltaan uuden ajan HalpaHallia.

HalpaHalli toimii Kalajoen keskustassa avatun Merta-liikekeskuksen ankkuriyrityksenä.

HalpaHalli sijaitsee Kalajoen keskustaan valmistuneessa Merta-liikekeskuksessa, jonka ankkuriyrityksenä HalpaHalli toimii. Kesäkauden jälkeen liikekeskuksen toisessa kerroksessa otetaan käyttöön lisäksi Kalajoen kaupungin kulttuuri- ja kirjastotilat.

- Voi sanoa, että viimeinkin. Kalajokiset ovat todella ansainneet uuden ja modernin HalpaHallin auttamattoman pieneksi käyneen vanhan myymälän tilalle, sanoo Kokkolan Halpa-Halli Oy:n varatoimitusjohtaja Ari Isohella.

Kalajoki on hänen mukaansa ollut aina HalpaHallille tärkeä markkina-alue. Sen vuoksi yhtiölle oli luonnollista investoida uuteen myymälään, joka lisää entisestään HalpaHallin painoarvoa Kalajoen vähittäiskaupassa.

- Merta-keskus muodostaa kokonaisuuden, joka palvelee kalajokisten lisäksi laajempaakin aluetta sekä tietenkin matkailijoita. Uskon, että liikekeskus palveluineen vahvistaa kaupungin vetovoimaa Kalajoki-Pyhäjoki-Raahe-akselilla.

Asiakkaille ideoita ja inspiraatioita

Kalajoen HalpaHallin kokonaispinta-ala kasvoi 5 000 neliöön. Lisääntyneen tilan myötä valikoimat ovat esillä entistä paremmin kaikilla osastoilla.

- Olemme panostaneet uudistuksessa voimakkaasti asiakaskokemukseen eli ostamisen  helppouteen. Myymälän sisääntulosta lähtien haluamme tarjota asiakkaille ostosmatkan varrella ideoita ja inspiraatioita, mikä näkyy erityisesti esillepanossa, Isohella kertoo.

Esimerkiksi päivittäistavaraosasto on muuttunut merkittävästi. Hedelmät ja vihannekset ovat saaneet lisää tilaa. Kalatarjontaa on laajennettu, ja myymälässä on myös paistopiste. Tekstiilit, käyttötavara ja vapaa-ajantuotteetkin tulevat esiin aivan toisella tavalla kuin aikaisemmin.

Kalajoen HalpaHallissa ruokailijoita palvelee lisäksi uuden konseptin mukainen HH Keittiö.

Suositun kotiruokalounaan lisäksi HalpaHalli panostaa aamupalatarjontaan sekä tarjoaa uudenlaisia vaihtoehtoja á la carte- ja burger-listoilla.

- Kodin sydän on keittiö, jonne perheet kokoontuvat yhteisen pöydän ääreen. Me kehitämme HH Keittiön konseptia sellaiseksi, että se palvelee mahdollisimman hyvin tämän päivän kuluttajien tarpeita, Ari Isohella sanoo.

Energiatehokas myymäläkokonaisuus

Toimivuuden lisäksi HalpaHallin myymälärakentamisessa korostuu ekologisuus.

Kylmäkalusteet ovat ovellisia, ja ne toimivat ympäristöystävällisesti hiilidioksidilla. Myymälävalaistus on toteutettu energiaa niukasti kuluttavilla led-lampuilla. Lämmön talteenottojärjestelmän ja maahan porattujen kaivojärjestelmien ansiosta jäähdyttämiseen ja lämmittämiseen voidaan käyttää kylmäkalusteista syntyvää hukkalämpöä. Myymälän katolle asennetaan kevään kuluessa aurinkopaneelit, joiden tuottamalla aurinkoenergialla katetaan noin 15 prosenttia myymälän sähköenergian tarpeesta.

Merta-keskus sijaitsee keskeisellä paikalla Kalajoen keskustassa. HalpaHallissa asioivien perheiden pysäköintiä on helpotettu isonnetuilla perhepysäköintiruuduilla, ja kiinteistön pysäköintialueella tulee onnistumaan jatkossa myös sähköauton lataus.

Ari Isohella
varatoimitusjohtaja