HalpaHallin luottamusmiesjärjestelmästä syntyi sopimus

HalpaHallin uudesta luottamusmiesjärjestelmästä on syntynyt sopimus. Molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu syntyi torstaina 16. joulukuuta Kaupan liiton ja PAMin välisissä neuvotteluissa.

Neuvotteluita luottamusmiesjärjestelmän uudistamisesta käytiin syksystä saakka.

- Olemme todella tyytyväisiä, että vaikeiden neuvotteluiden jälkeen pääsimme lopulta oikein hyvään tulokseen. Neuvotteluiden kestäessä toteutui vireillä ollut HalpaHallin jäsenyys Kaupan liittoon, jonka ansiosta neuvotteluihin saatiin myös toisen työmarkkinaosapuolen näkemys. Tämä oli suureksi avuksi neuvotteluiden saattamisessa maaliin, toteaa HalpaHallin henkilöstöjohtaja Janne Syri.

Ratkaisussa vanha toimipaikkakohtainen luottamusmiesjärjestelmä korvataan 1+4-mallilla, jossa pääluottamusmiehen lisäksi valitaan neljä alueluottamusmiestä. Pääluottamusmiehen tehtävä on kokopäiväinen, ja yksimielisyys löytyi myös alueluottamusmiesten riittävästi työstävapautusajasta.

- Työnantajalle helpoin asia oli taata nykyisille luottamusmiehille 24 kuukauden jälkisuoja. Kaiken kaikkiaan uskomme, että tällä sopimuksella turvataan luottamusmiesten toimintamahdollisuudet, ja että sopimus tukee HalpaHallin liiketoiminnan kehittämistä ja yhteistoimintaa henkilöstön kanssa, Janne Syri toteaa.

Janne Syri
Henkilöstöjohtaja
janne.syri@halpahalli.fi

Kokkolan Halpa-Halli Oy on yksityinen perheyhtiö Pohjanmaalta. Yhtiö on toiminut alueellaan vuodesta 1969 alkaen. HalpaHallin periaatteena on myydä laadukkaat tuotteensa jatkuvasti yleistä hintatasoa edullisemmin. Ketjulla on 35 myymälää sekä verkkokauppa. Kokkolan Halpa-Halli Oy työllistää suoraan yli 1300 henkilöä, joista lähes 300 työskentelee ketjun pääpaikalla Kokkolassa. Lisätietoa HalpaHallista löydät osoitteesta www.halpahalli.fi