Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä valmistuville opiskelijoille

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä 4.6.2022 toiminta-alueellaan valmistuville opiskelijoille. ”Hämeen kauppakamarin hallitus päätti viiden vuoden ajan myöntää stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari onnittelee valmistuvia opiskelijoita.

Stipendiohjelma on voimassa vuosina 2018–2022 ja stipendit jaetaan opiskelijoille vuosittain yleensä oppilaitosten kevään valmistujaisjuhlissa. Stipendin arvo on 250 euroa / oppilaitos.

Lukion ja toisen asteen ammatillisia oppilaitoksia on Hämeen kauppakamarin toiminta-alueella 24 ja oppilaitoksilla on oikeus valita stipendin saaja, joka täyttää myöntämisedellytykset.

Stipendinsaajat kunnittain ja oppilaitoksittain keväällä 2022:

Lukiot:

Asikkala
Vääksyn Yhteiskoulun lukio, Miska Riissanen

Forssa
Forssan Yhteislyseo, Onni Lintukorpi

Hartola
Itä-Hämeen opiston lukio, Miranda Honkanen

Hattula
Parolan lukio, Tuomo Ohvo

Heinola
Heinolan lukio, Iivari Hämäläinen

Hämeenlinna
Hämeenlinnan Lyseon lukio, Aatu Veikkola
Kaurialan lukio, Johanna Könnö
Lammin lukio, Miro Haltia, Lumi Vähäsöyrinki ja Alpo Miettunen

Iitti
Iitin lukio, Topias Nyquist

Janakkala
Janakkalan lukio, Osmo Reima

Kuhmoinen
Kuhmoisten yhtenäiskoulun lukio, Valtteri Poikala, Topias Isojärvi ja Atte Unnaslahti

Lahti
Kannaksen lukio, Totti Kosola
Lahden lyseon lukio, Juuso Laine ja Lauri Sola
Lahden Rudolf Steiner -koulun lukio, Isa Mälkönen ja Siri Mälkönen
Lahden yhteiskoulun lukio, Lasse Koskinen
Lahden yhteiskoulun aikuislukio, Jaakko Lindström
Tiirismaan lukio, Heta Visuri

Orimattila
Erkko-lukio, Juuso Ketonen

Padasjoki
Padasjoen lukio, Joel Nieminen

Sysmä
Sysmän Lukio, Aarni Kytölä

Toisen asteen ammatilliset oppilaitokset (merkonomikoulutusohjelmat):

Forssa
Forssan ammatti-instituutti, Teemu Juntunen

Hämeenlinna
Ammattiopisto Tavastia, Vilma Mäkelä

Lahti
Koulutuskeskus Salpaus, Eetu Marttinen

Kauppakamari haluaa stipendeillä kannustaa nuoria yritysmyönteiseen asenteeseen ja luoda positiivista kuvaa yritystoiminnan mahdollisuuksista nuoren uravalintana. Stipendien myötä tuodaan esille myös kauppakamarin toimintaa yritysten toimintaedellytysten edistäjänä ja alueellisena vaikuttajana.

Puh:040 739 9303

Hämeen kauppakamari onnittelee valmistuvia opiskelijoita.

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen. Hämeen kauppakamari on Vuoden kauppakamari kaudella 2021–2022.

Hämeessä varovaisen toiveikkaat suhdannenäkymät21.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Työvoimapula ja kannattavuuden heikkeneminen vaikuttavat yritysten suhdannenäkymiin Hämeessä, selviää Hämeen kauppakamarin tuoreimmasta talouskyselystä. ”Alueemme yritysten suhdannenäkymät ovat varovaisen positiivisia ja yritykset uskovat tilauskannan kasvuun. Pula osaavasta työvoimasta lisää kuitenkin haasteita yritysten toimintaan. Lisäksi tuotantokustannusten nousu vaikuttaa yritysten kannattavuuteen”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Yrityksillä patoutuneita hintapaineita17.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Hämeessä yrityksillä on paineita nostaa myyntihintoja tuotantokustannusten kallistumisen takia, selviää kauppakamarin tuoreesta talouskyselystä. ”Alueemme yrityksillä on selkeästi patoutunut tarve siirtää tuotantokuluja myyntihintoihin, ja lähikuukausina yritykset arvioivatkin joutuvansa nostamaan hintoja keskimääräisesti enemmän kuin muualla Suomessa vastanneet yritykset”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Valtion infrainvestointiohjelman rahoitus ei ole realistinen2.5.2022 07:59:45 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamari pitää erityisesti nykyisen rataverkoston kehittämistä ja Hämeen poikittaisten liikenneväylien tason parantamista alueen tärkeimpinä tavoitteina. ”Panokset pitäisi sijoittaa nykyisen pääradan kehittämiseen ja valtatieverkoston parantamiseen, eikä suunnitella uusia hankkeita lisää. Venäjän epävakaa tilanne korostaa entisestään myös energian saatavuuteen liittyviä haasteita, mikä vauhdittaa fossiilisista polttoaineista luopumista. Raideliikenne on keskeisessä roolissa tehokkaassa ja päästöttömässä liikkumisessa”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.