Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien uutta linjastoluonnosta voi kommentoida 8.9. asti

HSL on julkaissut Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjaston suunnitelmasta toisen luonnoksen. Se on nähtävillä linjastosuunnitelman blogissa, jossa sitä voi kommentoida sunnuntaihin 8.9.2019 asti.

HSL:n suunnittelijat ovat muokanneet ensimmäistä, 14.11.–9.12.2018 kommenteilla ollutta luonnosta asukkailta saadun palautteen perusteella. Suunnittelutyölle haluttiin ottaa lisäaikaa ja suunnitella uutta luonnosta rauhassa, sillä asukkaat toivoivat paljon muutoksia ensimmäiseen luonnokseen.

Palautteiden lisäksi suunnittelussa on hyödynnetty aiemmin teetettyä liikkumiskyselyä ja tietoja matkojen suuntautumisesta suunnittelualueella.

Suurimmat muutokset aiempaan luonnokseen nähden on tehty Pohjois-Espoon sekä Hämeenkylän ja Pähkinärinteen alueiden linjastoon. Myös Ylästön linjastoon on tehty muutoksia. Linjastoluonnoksessa esitetään, että Länsi-Vantaan ja Pohjois-Espoon alueiden linjasto pohjautuisi neljään uuteen runkolinjaan ja näitä täydentävään tiheään liityntäliikenteeseen.

HSL toivoo kommentteja asukkailta ja suunnittelualueella liikkuvilta ensisijaisesti blogiin. Palautetta on kuitenkin mahdollista jättää myös HSL:n palautejärjestelmän ja asiakaspalvelun kautta. Kommentointiajan jälkeen HSL:n suunnittelijat käyvät saadun palautteen läpi. Tavoitteena on, että lopullinen linjastoluonnos menee HSL:n hallituksen käsittelyyn syksyn aikana. Linjastomuutokset on tarkoitus toteuttaa vuonna 2022.

Linjastosuunnitelman tavoitteena on parantaa alueen joukkoliikennepalvelua sekä kehittää liikennöinnin täsmällisyyttä ja luotettavuutta. Lisäksi tavoitteena on mahdollistaa sujuvat vaihtoyhteydet ja helpottaa joukkoliikenteen päivittäistä käyttöä.

Joukkoliikennesuunnittelija Aleksi Manninen, HSL, puhelin 09 4766 4422

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.9.201917.9.2019 15:29:50 EESTTiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2018 arviointikertomuksen johdosta Hallitus päätti antaa syysyhtymäkokoukselle liitteen mukaisen lausunnon lautakunnan tarkastuslautakunnan vuotta 2018 koskevasta arviointikertomuksesta. Lisäksi hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee lausunnon tiedoksi. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN Matkalippujen jälleenmyyntiperusteista päättäminen Hallitus päätti hyväksyä HSL:n uudet lipunmyyntiperiaatteet. Uusien periaatteiden mukaan HSL ei enää maksa erillistä myyntiin perustuvaa palkkiota jälleenmyyjille HSL:n lippujen myynnistä. Hallitus myös seuraa uusien jälleenmyyntiperusteiden vaikutuksia HSL:n lipunmyyntiin ja eri asiakasryhmiin. Lisäksi hallitus päättää myöhemmin erikseen periaatteiden soveltamisesta HSL:n omissa palvelupisteissä ja jäsenkuntien perustamissa HSL-palvelupisteissä tapahtuvaan myyntiin. LINKKI PÖYTÄKIRJAAN HSL:n myyntipisteverkoston käyttöoikeussopimuksen toteuttajien valinta Hallitus päätti val