Hanna Riihimäki valittu johtajaksi uuteen Original Sokos Hotel Triplaan

”Haluan, että Original Sokos Hotel Tripla tulee tunnetuksi aidoista kohtaamisista. Hotelliala on bisnestä ihmiseltä ihmiselle, jossa sydämellisyys ja aitous ovat ytimessä”, sanoo vuonna 2020 valmistuvan Original Sokos Hotels Triplan uusi johtaja Hanna Riihimäki.
Aiemmin Solo Sokos Hotel Tornin hotellipäällikkönä sekä Sokos Hotellien kehityspäällikkönä toiminut Riihimäki on innoissaan uudesta haasteestaan. Viimeisen vuoden hän on asunut perheensä kanssa Malesiassa, jossa hän on pitänyt opintovapaata ja opiskellut muun muassa positiivista psykologiaa. Uudessa työssä hän tulee ennen kaikkea satsaamaan sydämelliseen asiakaspalveluun ja avoimen organisaatiokulttuurin luomiseen.
”Rakastan tehdä ihmisten kanssa töitä, ja uudessa roolissani tulen olemaan vahvasti läsnä sekä asiakkaiden että työntekijöiden keskuudessa. Haluan rakentaa hotelliin tiimin, joka koostuu rennoista ammattilaisista, joilla kaikilla on aito halu palvella ihmisiä, oppia uutta, ottaa vastuuta ja tehdä monenlaisia työtehtäviä”, Riihimäki suunnittelee.
Sokotel Oy:n Sokos Hotels -liiketoimintajohtaja Heli Engblom on erittäin iloinen Riihimäen valinnasta.
”Hotellinjohtajalla on keskeinen rooli siinä, että hotellin brändi, identiteetti ja kulttuuri lähtevät rakentumaan haluttuun suuntaan. Hannan arvomaailma, persoona, johtamistyyli ja ammatillinen osaaminen antavat erinomaisen perustan lähteä luomaan uuden ajan urbaania hotellia, jonka identiteetin kulmakivinä tulevat olemaan inhimillisyys, yhteisöllisyys, ekologisuus ja eksklusiivisuus”, Engblom sanoo.
Hotelli haluaa rakentaa ympärilleen uudenlaisen yhteisön
Original Sokos Hotel Triplan loistava sijainti uuden kaupunkikeskuksen ytimessä ja toimivien liikenneyhteyksien äärellä luo mahdollisuuden rakentaa hotellin ympärille uudenlaista yhteisöllisyyttä.
”Se on jo mennyttä aikaa, että hotellin aula olisi tarkoitettu vain vieraille. Tänä päivänä hotellit tarjoavat kaikille kaupunkilaisille paikan piipahtaa, tavata ihmisiä, tehdä töitä ja tulla drinkille tai syömään. Triplassa tämä toteutuu erityisen hyvin, sillä aulatilamme on avoin ja kauppakeskuksen sisällä”, Hanna Riihimäki sanoo.
Riihimäen mukaan Tripla haluaa tulevaisuudessa yhdistää matkailijat ja kaupunkilaiset, mutta yhtä lailla myös toimia yritysten hyvänä kumppanina. Monipuoliseen työskentelyyn ja kohtaamisiin muokkautuvat tilat tekevät hotellista kiinnostavan kumppanin ja yhden Suomen merkittävimmistä tapahtumahotelleista.
”Lähdemme kehittämään hotellissa myös mielenkiintoisia uusia palvelukonsepteja yrityksille. Hotellin sijaintihan on mahtava, joten on hauska päästä vapaasti ideoimaan, mitä kaikkea toimialamme voi tarjota muille.”
Riihimäen mukaan Original-brändi tarjoaa sopivasti vapautta kehittää uutta.
”Sokos Hotellit on suomalainen, vastuullinen ja luotettava brändi, ja nämä arvot luovat mahtavan pohjan lähteä rakentamaan Triplasta uutta urbaania, orginellisti orginaalia hotellia, jonne jokaisen on helppo tulla.”
Riihimäki aloittaa tehtävässään 1.5.2019.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heli Engblom, liiketoimintajohtaja, Sokotel Oy, p. 050 388 3111, heli.engblom@sok.fi
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa neljäätoista Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotellin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.
Suomalainen Sokos Hotels -ketju on jakautunut kolmeen erilaiseen hotellityyppiin tarjotakseen yksilöllisiä hotellielämyksiä kaikille. Original-hotelli on sydämeltään suomalainen, Break-hotelli on paljon kaivattu tauko arjen keskellä ja Solo-hotelli on joko klassikko tai syntyy sellaiseksi.
Sokos Hotels on Suomen vastuullisin, luotetuin ja arvostetuin hotelliketju. Ketjuun kuuluu 50 hotellia Suomessa, Virossa ja Venäjällä. www.sokoshotels.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Halloweenin suosio kasvaa vuosi vuodelta - kurpitsat, texmex ja foliopallot vetävät kaupoissa27.10.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Halloweenin vietto näkyy S-ryhmän myyntidatan perusteella vuosi vuodelta suomalaiskodeissa yhä vahvemmin. Kurpitsoja myydään sesongin aikana jo 100 000 kiloa, ja amerikkalaistyylisten herkkujen, kuten hodarien ja texmex-tuotteiden, myynti kasvaa Halloween-viikolla keskimäärin 10 prosenttia.
S-Etukortin käyttö puhelimella laajenee – nyt mukana kaikki ravintolat, pian myös Kerää ja skannaa -palvelu16.10.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen puhelimella onnistuu nyt kaikissa S-ryhmän ravintoloissa. Lähitulevaisuudessa lompakon uskaltaa jättää kotiin entistäkin useammin, kun mobiilikortti saavuttaa myös monesta Prismasta löytyvän suositun Kerää ja skannaa -palvelun.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
