Hannu Hautalan Sata parasta – Loistava valikoima luontokuvia

Sata parasta -teokseen on valikoitu Suomen kansainvälisestikin tunnetuimman luontovalokuvaajan Hannu Hautalan parhaita kuvia. – Kirja julkistetaan Kuusamossa 10. syyskuuta.

Upeiden kuvien ohella teos kertoo myös tarinan siitä, kuinka pohjalaisesta autonasentajasta tuli maailmanlaajuisesti tunnettu luontokuvaaja. Suomessa Hautala tuli suuren yleisön tietoisuuteen valokuvallaan Kotkat parittelevat, joka valittiin vuoden 1973 lehtikuvaksi. Teoksen tekstit on kirjoittanut palkittu luontotoimittaja ja tietokirjailija Juha Kauppinen.

Kirjan julkistamistilaisuus järjestetään Kuusamo Nature Photo -tapahtumassa, Kuusamotalossa perjantaina 10.9. klo 18.00. Samassa tilaisuudessa julkaistaan myös Anna-Stina Nykäsen ja Juha Metson kirja Hannu Hautala – Legendan perintö (Docendo).

Hannu Hautala on itse paikalla tilaisuudessa.

Luontokuvafestivaalin 10.–12.9. teemana onkin 80-vuotias Hannu Hautala ja hänen mittava elämäntyönsä. Festivaalin ohjelma: https://www.kuusamonaturephoto.fi/monipuolinen-luontokuvafestivaali/ohjelma/