HauCon Finland Oy

HauCon toi Modersohnin tiilimuurauskannakkeet Suomen markkinoille

Saksalainen Wilhelm Modersohn GmbH & Co. tunnetaan Euroopassa taitavana ruostumattoman teräksen jalostajana. Yhtiö toimii aktiivisesti alan organisaatioissa ja tekee jatkuvasti myös omaa kehitystyötä. Siitä ovat todistuksena useat patentit. Modersohn oli HauConille luonteva valinta laadukkaiden ja kestävien muurauskannakkeiden toimittajaksi.

Modersohnin muurauskannakkeiden avulla voidaan toteuttaa monipuolisia ja rakenteeltaan haastavia tiilijulkisivuja. Rakennusarkkitehtuuri on Suomessa varsin vaihtelevaa ja kannakkeita tarvitaan muun muassa, jos julkisivua ei ole mahdollista muurata perustuksen päälle.

Tänä syksynä ensimmäiset MOSO-kannakkeet asennettiin Helsingin Postipuistoon tulevaan uudisasumisen kohteeseen.

- Asiakkaamme ovat jo jonkin aikaa kyselleet räätälöitäviä kannakeratkaisuja myös tiilijulkisivujen muuraukseen. Meille oli tärkeintä löytää kumppani, jonka tuotteet kestävät vertailun. Pandemia hidasti käytännön asioiden etenemistä, mutta nyt olemme edenneet jo ensimmäiseen toteutukseen asti, kertoo HauCon Finlandin toimitusjohtaja Björn Lindgren.

Modersohnin valintaa puolsi muiden muassa, että yhtiö pystyy toimittamaan myös pieniä ja keskikokoisia sarjoja erikoistoimituksina. Lisäksi toimitusajat ovat varsin lyhyitä joustavan tuotannon ja laajan varaston ansiosta.

HauConin tuoteasiantuntija Jim Tackman tietää ja tuntee kannakkeisiin liittyvät vaatimukset. Hän on jokaisen kohteen kohdalla tiiviissä yhteydessä sekä rakennesuunnittelijan että myöhemmin myös työmaavastaavan kanssa.

- Julkisivujen muuraus edellyttää tarkkaa ennakkolaskentaa. Talot ovat uniikkeja ja kuormat vaihtelevat. Kyse on käytännössä aina projektikohtaisesta suunnittelusta. Lähetämme rakennesuunnittelijalta saadut kuvat ja mitat Saksaan ja Modersohnin tekninen asiantuntija antaa ehdotuksen. Laskelmat tarkistetaan aina vielä Suomen päässä ennen tilausta, Tackman sanoo.

Lisätietoja:

Björn Lindgren, toimitusjohtaja, HauCon Finland Oy, +358 50 552 1455, bjorn.lindgren@haucon.fi

Jim Tackman, tuoteasiantuntija, HauCon Finland Oy, +358 040 619 4411, jim.tackman@haucon.fi

HauCon Finland Oy
Hyttipojankuja 2

0207 430 890https://www.haucon.fi/

Vuonna 1988 perustettu HauCon-ryhmä on yksi Pohjoismaiden johtavista betonirakentamisen erikoistuotteiden ja teknisten ratkaisujen toimittajista rakennusteollisuudelle ja elementtitehtaille. Itsenäiset ja paikallisesti omistetut yksiköt toimivat Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Yhteensä henkilöstöä on noin 80 ja liikevaihto n. 80 miljoonaa euroa. Suomen yhtiö on toiminut vuodesta 2012 alkaen. www.haucon.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta HauCon Finland Oy