HD-maksu-tv-kanavia Digitan antenni-tv-verkkoon vuoden 2020 alusta

Digita tarjoaa antenni-tv-verkon maksu-tv-palveluja HD-tasoisena vuoden 2020 alusta UHF-verkossaan. Digitan tarkoituksena on tarjota antenni-tv-verkon katsojille vähintään yhtä monipuolisia sisältöjä ja laadukkaammin kuin tähän mennessä. Digita myös laajentaa maksu-tv-palveluiden näkyvyysaluetta nykyisestä 85 %:n väestöpeitosta 90 %:iin. Tv-katsojien ei tarvitse tehdä lisähankintoja tai muutoksia antenneihinsa saadakseen maksu-tv-palvelut käyttöönsä.

”Tulemme tarjoamaan tv-katsojille ja sisällöntarjoajille entistä joustavamman ja modernimman maksu-tv-ympäristön laajemmalla peitolla ja paremmalla laadulla kuin aiemmin. Runsaiden kanavasisältöjen lisäksi tuomme katsojille käyttöön hybridi-tv-palvelut ohjelmakirjastoineen ja erikseen tilattavine kanavineen ja ohjelmineen”, kertoo Broadcasting-liiketoiminnasta vastaava johtaja Pekka Mattila.

”Maksu-tv-palveluiden myötä myös Digitan antenni-tv-verkon HD-tarjonta kasvaa. Tarjoamme heti alkuvaiheessa sekä teräväpiirto- että peruslaatuisia maksu-tv-sisältöjä. Sisällöntarjoajille tarjoamme myös uusia kaupallisia malleja. Ajatuksena on, että kotimaiset ja ulkomaiset OTT-toimijat voisivat tarjota palvelujaan suoraan antenni-tv-kotitalouksille. Tuomme lisäksi mahdollisuuden tapahtumatelevisioon ja pop-up-kanaviin, jotka monipuolistavat maksullisten televisiopalveluiden liiketoimintamalleja”, kertoo Mattila.

Nykyisille antenni-tv-verkon maksu-tv-asiakkaille ei aiheudu muutoksesta toimenpiteitä. Tv-katsojien ei tarvitse tehdä lisähankintoja tai muutoksia antenneihinsa saadakseen maksu-tv-palvelut käyttöönsä. Muutoksen jälkeen HD-maksukanavat ovat saatavilla huomattavasti nykyistä laajemmalle joukolle antennitalouksia. Digitan maksu-tv-palveluja myydään toistaiseksi myös DNA:n myyntiverkostossa. Digita informoi tarkemmin antenniverkon maksu-tv-asiakkaita palveluista, verkon laajennuksesta ja tulevista uudistuksista myöhemmin marraskuussa.

Median yhteydenotot

Digita Oy, VP, Broadcasting, Pekka Mattila, p. 040 545 1309, pekka.mattila(at)digita.fi.

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa. www.digita.fi, www.digitamahdollistaa.fi

Oulun kaupunki hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia laaja-alaisesti Digitan IoT-verkon avulla10.12.2019 09:00:00 EETTiedote

Oulun kaupunki ja teknologiayhtiö Digita Oy ovat käynnistäneet yhteistyön, jossa selvitetään IoT-teknologian ja digitalisaation mahdollisuuksia laajasti Oulun kaupungin eri toiminnoissa. Digitan LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaa esineiden internetin eli IoT-verkkoa on tarkoitus hyödyntää vesihuollossa. Lisäksi tutkitaan IoT:n hyödyntämistä muun muassa sosiaali- ja terveyspalveluissa sekä kiinteistöjen kunnossapidossa.