Heidi Köngäksen uutuusromaani kertoo intohimoisen tarinan naisesta, joka rakasti ketä halusi

Heidi Köngäksen Siivet kantapäissä on hieno kuvaus naisesta, joka ei suostunut valmiiksi määriteltyihin muotteihin eikä jäämään miesten varjoon.

Marja on oman tiensä kulkija. Hän kasvaa vankilaympäristössä ja saa erilaiset eväät elämään. Hän aloittaa yliopiston, vaihtaa näyttelijäksi, mutta päätyy ohjaajaksi Radioteatteriin Olavi Paavolaisen alaisuuteen. Heidän välilleen syntyy jännite, joka johtaa salattuun suhteeseen.

Marja on oman aikansa pätkätyöläinen. Hän näyttelee, kääntää, sovittaa ja ohjaa tiukassa tahdissa. Marja myös matkustelee, useimmiten yksin. Matkat suovat vapauden ja tyydyttävät hänen haluaan nähdä maailmaa.

Siivet kantapäissä on rohkea kertomus poikkeuksellisesta naisesta, joka oli aikaansa edellä. Joka valitsi taiteen ja miehet – ei avioliittoa ja lapsia.

Heidi Köngäs on on helsinkiläinen kirjailija, jota on kiitetty erityisesti suomalaisen sielunelämän oivaltavasta kuvauksesta. Köngäs on myös tunnettu ohjaaja ja tuottaja ja ohjannut lukuisia draamasarjoja sekä tv-elokuvia.

Siivet kantapäissä ilmestyy 15.9.2021.

Pdf-vedokset ja haastattelupyynnöt: jenni.heiti@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Mauri Kunnas palaa Koirien Kalevalan maisemiin – Kuka kaappasi auringon? kertoo ahneudesta ja luonnonvoimien pysäyttämättömyydestä17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Väinölässä nautitaan kultaisen auringon loisteesta ja puhtaasta luonnosta. Mutta Pohjolan loputtoman ahne Louhi keksii: entäpä jos auringon takoisikin kultakolikoiksi? Kalevelasta tuttu tarina auringon ryöstöstä saa Mauri Kunnaksen käsittelyssä omat koiramaiset käänteensä, jotka kiehtovat ja ihastuttavat kaikenikäisiä. Tule mukaan Suomalaisen Kirjakahvilaan kuulemaan, kun Kunnas kertoo uutuuskirjastaan perjantaina 24.9. klo 14.

Täältä tulee Alfie, kissa, joka mullistaa koko naapuruston arjen – Rachel Wellsin hurmaava sarja ihmisten ongelmia ratkovasta kissasta alkaa16.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Alfie – kissa kynnyksellä on tarina kodittomaksi jääneestä kissasta, joka löytää uudeksi kodikseen kokonaisen naapuruston. Samalla herkuille ja hellinnälle perso kehrääjä auttaa kotikatunsa asukkaita löytämään seuraa toisistaan. Sunday Timesin bestselleriksi ja hyvän mielen hitiksi muodostunut Alfie-sarja valloittaa nyt suomalaiset kissafanit.

Guinnessin maailmanennätyskirjassa pohditaan ilmastonmuutoksen torjuntaa – suomalaissaavutuksissa maistuu laku ja koetellaan fyysisiä voimia15.9.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Huippusuosittu Guinness World Records 2022 -kirja on täynnä toinen toistaan uskomattomampia ennätyksiä meiltä ja maailmalta. 16.9. julkaistavaan teokseen lähetettiin 41 959 ennätysyritystä, mikä tarkoittaa yli 800 hakemusta viikossa. Suomalaisten ennätysten tekijöiden joukosta löytyy tänäkin vuonna tuttuja nimiä: mukana on muun muassa formulakuski Kimi Räikkönen.