Heikkinen Yhtiöt Oy

Heikkinen Yhtiöt urakoi arvokohteita Turussa – Sampo-talon ja 12-kerroksisen kerrostalon urakat valmistuvat vauhdilla

Lattia-alan urakoinnin asiantuntija Heikkinen Yhtiöt on vahvasti mukana Turun rakennus- ja saneerauskohteissa. Meneillään on vuonna 1930 rakennetun arvokohteen, Sampo-talon peruskorjaus. Ydinkeskustassa sijaitsevassa Sampo-talossa uudistuvat mm. pormestarin tilat. Rakennuttajana on NCC.
Teemu Nummelin asentaa tekstiililaattaa Turun Sampo-talossa. Kuva: Heikkinen Yhtiöt. Kuvat ovat vapaasti julkaistavissa.

Kirstinpuistoon on juuri valmistumassa Turun mittakaavassa korkea, 12-kerroksinen kerrostalo, Kirstinpuiston Kruunu, johon Heikkinen Yhtiöt toteuttaa lattiat.

Heikkinen Yhtiöt on vahvassa kasvussa Turun seudulla. Yhtiöiden Turun alueen työpäällikön Janne Tuomisen mukaan kasvunäkymät ovat hyvät alaa vaivaavasta työvoimapulasta ja inflaation kiihtymisestä huolimatta.

– Alueen liikevaihto on tuplaantunut vuodessa. Vaikka jotain hidastumista tulee korkojen ja inflaation takia asuntokysyntään, pitkällä aikavälillä kaikki näyttää hyvältä. Palkkojen osalta ollaan rakennusalalla kuitenkin menossa kohti ”villiä” nousua, Tuominen huomauttaa.

– Lisää tekijöitä tarvitaan. Meillä on aina töitä ja mahdollisuus työllistyä keikkahommissa, jos juuri omalla postinumeroalueella loppuvat työt hetkellisesti.

Ekologisuus ja kustannustehokkuus keskiössä

Alueen urakoita sujuvoittavat Kaarinaan hankitut liiketilat. Myös kalusto, kuten rekat ja siilot on siirretty talousalueelle, mikä parantaa kustannustehokkuutta ja nopeuttaa urakoita. Heikkisen urakat sisältävät matto-, parketti-, laminaatti- ja laattatöitä sekä pumpputasoite- ja maakosteabetonityötä.

Ekologinen maakostea kuljetetaan kuivana ja sitä tehdään paikan päällä tarpeellinen määrä, jolloin siitä ei synny hävikkiä. Maakostea tarvitsee vähemmän vettä, jolloin se on nopeampi kuivumaan ja siinä on myös vähemmän sementtiä. Maakostea pienentää niin ikään kosteusvaurioiden riskiä. Tätä hyödynnettiin muun muassa viime vuonna valmistuneen kohteen, Hamburger Börsin saneerauksessa.

Janne Tuominen
Varsinais-Suomi
Työpäällikkö, tarjouslaskenta
matto, parketti, pumpputasoitus
janne.tuominen@heikkinen.fi

Kuvat

Lataa
Janne Tuominen ja Ville Valtamo Turun  Sampo-talon kohteessa. Kuva: Heikkinen Yhtiöt. Kuvat ovat vapaasti julkaistavissa.
Janne Tuominen ja Ville Valtamo Turun Sampo-talon kohteessa. Kuva: Heikkinen Yhtiöt. Kuvat ovat vapaasti julkaistavissa.

Heikkinen Yhtiöt Oy
Linjakuja 4
80140 Joensuu

Heikkinen Yhtiöt Oy on Suomen johtava lattiapäällyste- ja rakenneurakoitsija. Toimimme valtakunnallisesti kaikilla suurimmilla talousalueilla. Palveluvalikoimamme sisältää ratkaisut pohjasta pintaan, maakosteabetonilattioista, lämpölattioihin ja pintamateriaaleihin. Heikkinen Yhtiöt on Suomen ja Pohjoismaiden suurin toimija alallaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Heikkinen Yhtiöt Oy

Heikkinen Yhtiöt urakoi lattiat Maailman älykkäimpään sairaalaan Oulussa – 40 000 m2 pinnoitelattia tavoittelee Vuoden Lattia -palkintoa17.10.2022 06:45:00 EEST | Tiedote

Heikkinen Yhtiöt on urakoimassa Maailman älykkäintä sairaalaa Ouluun. Yhtiö on jo urakoinut Oulun yliopistollisen sairaalan uudistamisprojektiin sisältyen lähes kuuden jalkapallokentän verran lattiapinta-alaa eli 40 000 m2. Marmoriefektillä koristeltua Sika Comfortfloor FX Marble -polyuretaanipinnoitetta on tehty jo lähes 20 000m2. Urakalla Heikkinen Yhtiöt tavoittelee Lattian- ja seinänpäällysteliitto ry:n Vuoden Lattia -palkintoa.

Heikkinen Yhtiöt ostaa EcoFloor Finland Oy:n – yritysosto kasvattaa konsernin maakostea- ja kovabetoniliiketoimintaa15.11.2021 06:15:00 EET | Tiedote

Heikkinen Yhtiöt Oy ostaa maakostea- ja pumpputasoiteurakoitsijana toimivan hämeenlinnalaisen EcoFloor Finland Oy:n. Yhtiö toimii Etelä-Suomen ja Pirkanmaan alueilla ja sen liikevaihto oli viime vuonna 1,6 Me. Yrityskauppa kasvattaa erityisesti Heikkinen Yhtiöiden maakosteabetoniliiketoimintaa, mutta vahvistaa myös kovabetoniliiketoimintaa ja organisaation palveluvalikoimaa.