Helsingin ja Espoon kaupunkipyöriin uusi jatkuva kuukausitilaus 7 €/kk

HSL julkaisee uuden jatkuvan kuukausitilauksen Helsingin ja Espoon kaupunkipyöriin. Kaupunkipyörän käyttöoikeuden voi ostaa nyt kuukaudeksi kerrallaan seitsemän euron hintaan. Kyseessä on jatkuva kuukausitilaus, jonka kuukausia voi käyttää kaupunkipyöräkauden aikana 1.4–30.10.

Kaupunkipyörä käyttöön kuukausi kerrallaan

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörän voi ostaa nyt kuukaudeksi kerrallaan. Uusi seitsemän euron jatkuva kuukausitilaus kannattaa silloin, jos ei käytä kaupunkipyöriä koko kautta.

Viime vuodet ovat muuttaneet kaupunkilaisten liikkumistottumuksia. Uuden kuukausitilauksen tavoitteena on pienentää palvelun kokeilemisen kynnystä sekä tarjota joustavuutta erilaisiin tarpeisiin. Tarve lyhyemmille ajanjaksoille on noussut esiin HSL:n asiakkailta.

Kuukausittain veloitettava jatkuva tilaus on tullut monelle tutuksi erilaisten palveluiden kautta. HSL haluaa tarjota mahdollisuuden myös pyörän käyttöoikeuden kuukausitilaukseen. Koko kauden (35 €) ostaminen on edelleen edullisin vaihtoehto, jos pyöriä käyttää koko kauden.

Jatkuvan tilauksen maksu uusiutuu 30 vuorokauden välein

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörän kuukausitilauksen voi ostaa Helsingin ja Espoon  kaupunkipyöräsivulta. Tilauksen seitsemän euron maksu veloitetaan automaattisesti 30 vuorokauden välein. Maksulla sitoutuu tilaukseen 30 päiväksi kerrallaan. Maksua ei palauteta, vaikka palvelua ei käyttäisi koko kuukautta.

Tilaus on voimassa toistaiseksi eli se jatkuu automaattisesti. Tilauksen voi perua milloin vain. Tilaus jatkuu automaattisesti seuraavalle pyöräkaudelle, jos sitä ei irtisano. Silloin seitsemän euron kuukausiveloitus uusiutuu 1.4., jolloin uusi pyöräkausi taas alkaa. Pyöräkauden ulkopuolella tilauksesta ei tule kuluja.

Tuotteeseen sisältyy tuttuun tapaan rajaton määrä matkoja. Yksi matka saa kestää enintään 30 minuuttia. Jos käyttää pyörää yhtäjaksoisesti pidempään kuin puoli tuntia, on lisäveloitus euron jokaista puolta tuntia kohden. Enimmäiskäyttöaika on 5 tuntia. Enimmäiskäyttöajan ylityksestä veloitetaan lisämaksujen ohella 80 euron viivästysmaksu.

Rekisteröityminen ja käyttöönotto

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörien jatkuvan kuukausitilauksen tekeminen toimii samalla tavalla kuin muiden kaupunkipyörätuotteiden. Rekisteröitymiseen tarvtsee HSL-tunnuksen. Rekisteröinnin voi tehdä hsl.fi/kaupunkipyörät-sivustolla. Rekisteröinnin yhteydessä tulee syöttää järjestelmään maksukorttitiedot, ja valita nelinumeroinen PIN-koodi. Järjestelmä antaa henkilökohtaisen pyöräilijätunnuksen.

Pyöräilijätunnuksen ja PIN-koodin tarvitsee aina, kun ottaa pyörän käyttöön asemalta. Matkakorttia voi käyttää pyöräilijätunnuksen sijaan, jos rekisteröi sen tunnistautumistavaksi. Reittioppaasta näkee reaaliaikaisesti käytössä olevat asemat, pyörien määrän ja reitit.

Helsingin ja Espoon kaupunkipyörien asiakaspalvelun yhteystiedot

Pyörien asiakaspalvelun puhelinnumero on 09 4257 8810 ja sähköpostiosoite contact@citybikefinland.fi. Puhelinpalvelun aukioloajat ovat ma–pe klo 7–19 ja la–su klo 9–17.

Kaupunkipyöräpalvelusta vastaavat Kaupunkiliikenne Oy Helsingissä ja Espoon kaupungin Kaupunkiympäristön toimiala Espoossa. Palvelua ylläpitää CityBike Finland. Digipalveluista, markkinoinnista sekä asiakassuhteista vastaa Helsingin seudun liikenne HSL. Clear Channel Suomi Oy vastaa hankkeeseen liittyvästä mainosmediasta sekä kumppanuuksista.

Kuva uutiskäyttöön Helsingin ja Espoon kaupunkipyöristä
Kuva uutiskäyttöön Helsingin ja Espoon kaupunkipyöristä

Helsingin seudun liikenne HSL vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta, tilaamisesta ja lipuista sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on noin 400 työntekijää. Vuonna 2022 HSL:n toimintakulut olivat 734 miljoonaa euroa ja toimintatuotot 815 miljoonaa euroa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin 304 miljoonaa nousua, mikä on suurin osa Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta