Helsingin seudun joukkoliikenteessä voi matkustaa myös kesäkuukaudet Ukrainan passilla

Ukrainan passilla voi matkustaa Helsingin seudun joukkoliikenteessä liputta myös kesäkuukaudet. HSL haluaa osoittaa tukea ukrainalaisille, jotka ovat joutuneet jättämään kotinsa sodan vuoksi.

Voimassaolevalla Ukrainan passilla voi matkustaa Helsingin seudun joukkoliikenteessä myös kesän ajan. Passia näyttävä matkustaja ei tarvitse muuta lippua.

Matkustamaan pääsee myös Ukrainan valtion sisäisellä passilla tai poliisilaitoksen myöntämällä passin haltuunottotodistuksella. Todistuksessa on viranomaisen myöntämä leima ja kuva passikopiosta.

”Ukrainan sota jatkuu edelleen ja haluamme vapaalla matkustusoikeudella tukea niitä lukuisia ukrainalaisia, jotka ovat joutuneet jättämään kotinsa hirvittävän sodan vuoksi”, HSL:n toimitusjohtaja Mika Nykänen sanoo.

Yksikön päällikkö Eija Jalo, HSL, puh. 050 576 8795

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 420 työntekijää, ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehtiin ennen koronaa yli 390 miljoonaa matkaa vuodessa. Korona on vaikuttanut merkittävästi joukkoliikenteen käyttöön, ja matkustajamäärämme ovat nyt noin 40 prosenttia pienemmät. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Uusi liikennöitsijä Kirkkonummelle, lisää sähköbusseja runkolinjoille7.6.2022 11:55:44 EEST | Tiedote

HSL kilpailutti Kirkkonummen lähibussilinjojen 918 ja 919, runkolinjojen 520 ja 530 sekä Helsingin bussilinjan 23 liikennöitsijät. Tarjouskilpailuun sisältyi velvoittava käyttövoimavaatimus, mikä edistää HSL:n päästötavoitteiden toteutumista. Valtaosa nyt kilpailutettujen linjojen busseista on sähköbusseja. HSL:n hallitus päätti kilpailun ratkaisusta kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella.