Helsingin Viikin Alko uudistetaan

Helsingin Viikin Alkon myymälä remontoidaan, ja se on tätä ennen avoinna viimeistä päivää lauantaina 23. heinäkuuta. Uudistettu myymälä avataan jälleen perjantaina 12. elokuuta.

Viikin myymälä on normaalisti avoinna vielä lauantaina 23. heinäkuuta, ja uudistuneena se avataan perjantaina 12. elokuuta klo 9. Myymälän ollessa suljettuna kolmisen viikkoa asiakkaita palvelevat mm. Alkot Arabiassa (Hämeentie 109–111), Käpylässä (Panuntie 11) ja Malmilla (Ala-Malmin tori 5).

”Myymälän valikoima säilyy monipuolisena, ja löydät myös jatkossa rajalliset erikoiserät ja tarkkaan valikoituja harvinaisuuksia uusituista hyllyistämme. Tutut asiantuntijamme opastavat mielellään juomavalinnoissa. Myymälän ulkoasu ja hyllyjen sijoittelu uudistuu entistäkin paremman asiakaskokemuksen mahdollistamiseksi”, kertoo palvelujohtaja Tatu Vanninen.

”Kuuntelemme herkällä korvalla asiakkaiden tuotetoiveita ja muokkaamme valikoimaamme jatkuvasti vastaamaan paikallista kysyntää.”

Satokauteen sopivia makumaailmoja

Helsingin Viikin myymälässä on lähes 1 600 tuotteen valikoima, joista viinejä on noin 1 000, panimotuotteita lähes 250, väkeviä yli 330 ja alkoholittomia useita kymmeniä.

”Elokuussa herkutellaan niin puutarhojen antimilla kuin ravuillakin, ja lintujen riistakausi on alkamassa. Vähän myöhemmin teemavuorossa ovat Oktoberfest ja Itävallan viinit. Monet näistäkin tuotteista sopivat mainiosti sadonkorjuutarjoiluihin. Aina ajankohtaisia ovat kuohuviinit, joista henkilökuntamme osaa vinkata tilanteeseen sopivimmat”, palvelupäällikkö Hanna Sippu kuvailee.

Alkon myymälät, alko.fi-verkkopalvelu, Alko-äppi sekä asiakaspalvelu palvelevat asiakkaita monikanavaisesti. Alko-äpin ja alko.fi-verkkokaupan kautta koko 11 000 tuotteen valikoima on tilattavissa omaan lähi-Alkoon. Palautetta valikoimasta voi antaa suoraan myymälän henkilökunnalle tai verkko-osoitteessa alkotoive.fi.

Muistathan myös ympäristöystävälliset pakkaukset

Kartonkipakkaukset, muovipullot ja alumiinitölkit ovat helppoja kantaa ja kierrättää etenkin liikkuessamme paljon kesäisin. Ne ovat myös ympäristölle ystävällisempi valinta verrattuna perinteisiin lasipulloihin. Haluammekin kannustaa asiakasta valitsemaan näiden sijaan vaihtoehtoisen, hiilijalanjäljeltään pienempään pakkaukseen pakatun tuotteen, laadusta tinkimättä. Alkon yksi tärkeimmistä ympäristötavoitteista on puolittaa juomapakkauksista syntyvät ilmastopäästöt vuoteen 2030 mennessä.

Palvelujohtaja Tatu Vanninen 040 838 9694, tatu.vanninen@alko.fi

(viikolla 29 sijaistaa Kaija-Leena Kerkelä, 020 711 6901, kaija-leena.kerkela@alko.fi)

Alkon mediapuhelin: 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 372 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.