Helsinki GSE:n tilannehuoneen toinen raportti: koronakriisin aiheuttamat lomautukset ja irtisanomiset ovat osuneet eri lailla eri työntekijäryhmiin

Kaikille avoin webinaari raportin sisällöistä pidetään Zoomilla torstaina 23.4.2020 klo 8.00.

Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Taloustieteen tutkimukseen ja opetukseen erikoistunut Helsinki Graduate School of Economics (Helsinki GSE) perusti toissaviikolla talouden tilannehuoneen, joka tuottaa tietoa talouspoliittisen päätöksenteon tueksi ministeriöille ja muille julkisille tahoille koronaviruskriisin aikana. Tilannehuoneen tavoitteena on tarjota lähes reaaliaikaista tietoa kehityksestä yrityssektorilla, työmarkkinoilla ja koko yhteiskunnassa.

Tilannehuone julkaisee toisen raporttinsa torstaina 23.4.2020 klo 8.00, jolloin alkaa myös webinaari aiheesta Zoom-sovelluksella (linkki alla). Tässä toisessa raportissa tarkastellaan kuvioilla havainnollistaen, miten koronakriisin aiheuttamat lomautukset ja irtisanomiset ovat osuneet eri työntekijäryhmiin. Työntekijöitä tarkastellaan esimerkiksi alueittain, tuloluokittain ja koulutustasoittain.

Linkki webinaariin torstaina 23.4.2020 klo 8.00: https://aalto.zoom.us/j/62620252189

Lisätietoja tilannehuoneesta ja sen julkisia raportteja voi lukea Helsinki GSE:n sivuilla, https://www.helsinkigse.fi/.

Lisätiedot:

Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto