Helsinki Lit saa toukokuussa vieraakseen 13 ulkomaista kirjailijaa

Kansainvälinen käännöskirjallisuusfestivaali Helsinki Lit järjestetään tänä vuonna Helsingin Bio Rex -elokuvateatterin salissa 13.-14. toukokuuta. Festivaali pyritään järjestämään normaalisti yleisötapahtumana.

Helsinki Litiin saapuu 13 ajankohtaista ulkomaista kirjailijaa, joiden joukossa on useita Booker- ja Pulitzer-palkittuja kertojia: Colson Whitehead (US), Douglas Stuart (GB/US), Bernardine Evaristo (NG/GB), Niklas Natt och Dag (SE), Hanna Bervoets (NL), Ann-Helén Laestadius (SE), Maaza Mengiste (ET/US), Kamel Daoud (ALG), Nita Prose (CAN), Marie Aubert (NO), Sara Osman (SE), Tone Schunnesson (SE) ja Karina Sainz Borgo (VE).

Vierailevia kirjailijoita haastattelevat kotimaiset kirjailijat, kääntäjät ja toimittajat, mukana ovat muun muassa Sirpa Kähkönen, Philip Teir, Koko Hubara, Ville Blåfield, Juha Itkonen, Sampsa Peltonen, Elina Backman, Sisko Savonlahti, Anna Laine ja Meri Valkama.

Helsinki Lit järjestetään tänä vuonna yhteistyössä Helsingin Sanomien kanssa, joka striimaa keskustelut osoitteessa HS.fi. Kotimaisista kustantamoista mukana ovat Kustannusosakeyhtiö Otava, Like Kustannus, WSOY, Aviador, S&S, Gummerus, Atena, Johnny Kniga sekä Aula & Co.

Helsingin kirjallisuusfestivaali ry:n järjestämää festivaalia tukevat vuonna 2022 Otavan Kirjasäätiö, WSOY:n Kirjasäätiö, TaiKe, Suomen Kulttuurirahasto ja Konstsamfundet.

Osta Helsinki Lit -liput täältä. (39 €/2 päivän lippu, 29 €/1 päivän lippu).

Katso koko ohjelma aikatauluineen täältä

Facebook-event

@helsinki_lit

Helsinki Lit bjuder på 13 internationella gäster i maj

Den internationella litteraturfestivalen Helsinki Lit ordnas i år på Bio Rex i Helsingfors den 13–14 maj. Festivalen planeras att ordnas som ett publikevenemang.

Till Helsinki Lit kommer 13 aktuella utländska författare, inklusive både färska Bookervinnare och Pulitzerbelönade berättare: Colson Whitehead (US), Douglas Stuart (GB/US), Bernardine Evaristo (NG/GB), Niklas Natt och Dag (SE), Hanna Bervoets (NL), Ann-Helén Laestadius (SE), Maaza Mengiste (ET/US), Kamel Daoud (ALG), Nita Prose (CAN), Marie Aubert (NO), Sara Osman (SE), Tone Schunnesson (SE) och Karina Sainz Borgo (VE).

De gästande författarna kommer att intervjuas av inhemska journalister, författare och översättare, bland andra Sirpa Kähkönen, Philip Teir, Koko Hubara, Ville Blåfield, Juha Itkonen, Sampsa Peltonen, Elina Backman, Sisko Savonlahti, Anna Laine och Meri Valkama.

Helsinki Lit ordnas i år i samarbete med Helsingin Sanomat, som sänder samtalen på adressen HS.fi. Följande inhemska förlag samarbetar med Helsinki Lit: Otava, Like Kustannus, WSOY, Aviador, S&S, Gummerus, Atena, Johnny Kniga samt Aula & Co.

Helsingin kirjallisuusfestivaali Rf. får i år understöd av Otavan Kirjasäätiö, WSOY Kirjasäätiö, Centret för konstfrämjande TaiKe, Suomen Kulttuurirahasto och Konstsamfundet.

Köp biljetter till Helsinki Lit här. (39 €/2 dagarsbiljett, 29 €/1 dagsbiljett).

Hela programmet hittas här.

Facebook-event

@helsinki_lit

Lisätiedot/Mer information:

Milla Palovaara, tuottaja/producent +358 40 596 7973, milla@kulttuuritoimisto.fi tai milla.palovaara@helsinki-lit.fi

Philip Teir, ohjelmajohtaja/festivalchef, +358 50 337 9093, philip.teir@helsinki-lit.fi

"Hiljaisuus on kaunein ääni kaiken melun keskellä" – Hiljaisuuden festivaali kutsuu kuuntelemaan itseä ja olemaan luvan kanssa hyödytön8.8.2024 10:00:00 EEST | Tiedote

Syyskuun viimeisenä viikonloppuna 28.-29.9. Helsingin Paavalinkirkolla vietettävä Hiljaisuuden festivaali on mielenrauhaan, itsetutkiskeluun, myötätuntoon, sielunvapauteen ja tasapainoon, lohdulliseen kaipaukseen ja omien voimavarojen löytämiseen keskittyvä festivaali. Festivaali järjestettiin viime vuonna ensimmäisen kerran ja se keräsi heti suuren yleisön monipuolisella ja huolellisesti kuratoidulla ohjelmallaan. Kaksipäiväisen tapahtuman järjestävät Suomen suurin hyvinvoinnin media Hidasta elämää ja Paavalinkirkko.

Konneveden Naisten viikolla kulttuuri kohtasi kulinarismin ja lampaat lauloivat stemmoja Anu Komsin ja Pia Värrin tulkitsemiin Kaija Saariahon Saarikoski-lauluihin5.8.2024 13:04:04 EEST | Tiedote