Helsinkiläinen hotelliklassikko avautuu – uudistunut Solo Sokos Hotel Helsinki on tyylikäs kumarrus Helsingille

Helsinkiläinen klassikkohotelli avaa ovensa 10.5. täysin uudistettuna. Yksilölliseksi Solo-hotelliksi muuntunut Solo Sokos Hotel Helsinki on tasokas ja persoonallinen kaupunkihotelli. Katutason ravintoloihin on helppo piipahtaa niin after workille kuin vaikka yöpizzalle.

Helsinki Suite

Solo Sokos Hotel Helsinki avautuu 10.5. klo 12 Kluuvikadun ja Yliopistonkadun kulmaan, Helsingin ydinkeskustaan. Vuonna 1930 valmistuneen hotelli Helsingin uusi aikakausi hakee inspiraationsa pääkaupungin väreistä, sen tunnelmasta ja yksityiskohdista.

Puolitoista vuotta kestäneessä hankkeessa hotellin kaikki 207 huonetta, ravintolat ja yleiset tilat uudistettiin, hotelli sai uuden tyylikkään julkisivuvalaistuksen ja samalla kiinteistöä peruskorjattiin. Lisäksi hotelliin valmistui näyttävä juhla- ja tapahtumatila jopa 200 hengen tilaisuuksiin.

Solo Sokos Hotel Helsingin huoneissa ja käytävillä on viehättävää vanhan helsinkiläisen kivitalon tunnelmaa. Jokaisessa huoneessa on tähän hotelliin suunnitellut, Helsingin ilmiöistä ja yksityiskohdista inspiroituneet tapetit, ja värimaailman puuteriset sävyt ovat saaneet inspiraationsa Helsingin väreistä: merestä, rannikon kivistä, lehmuksista ja Suomenlinnasta.

Hotelli Helsingin katutasoon avataan kaksi uutta ravintolaa. Pauli’s Pizza & Grill sammuttaa pizzauuninsa vasta iltamyöhään, ja Bar HKI on avoinna ympäri vuorokauden. Kesäisin terassi levittäytyy Kluuvikadun ja Yliopistonkadun kulmaan, lehmuksen alle.

– Solo Sokos Hotel Helsinki edustaa kansainvälisesti suosittua trendiä, jossa hotellin ravintolat ja vastaanotto muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden, jossa samalta tiskiltä voi tilata oluen tai kirjautua sisään hotelliin. Uusin Solo-hotellimme sopii erinomaisesti niin matkailijoille kuin staycationin viettoon, hotellinjohtaja Juha Maatala sanoo.

Kaupungin vilkkautta ja helsinkiläistä ravintolakulttuuria

Hotelli Helsinki avautui vuonna 1930 Suomalaisen Säästöpankin liikerakennuksen yhteyteen. Se oli valmistuessaan Suomen ensimmäinen suurhotelli. Klassismia edustavan rakennuksen suunnitteli arkkitehti Pauli E. Blomstedt. Uudessa Solo Sokos Hotel Helsingissä hänen mukaansa on nimetty hotellin ravintola Pauli’s sekä tapahtumatila Blomstedt. Vuosien aikana hotelli Helsinki on saanut lisää tilaa, ja nykyisin koko rakennus on hotellin käytössä.

Monella helsinkiläisellä on muistoja legendaarisesta Helsinki Clubista, joka toimi ”Hesarin” yökerhona 70-luvulta 2010-luvulle. Nyt näihin, alun perin pankkisalina toimineisiin tiloihin on avautunut tyylikäs juhla- ja tapahtumatila Blomstedt, joka sopii erityisen hyvin esimerkiksi juhlavastaanottoihin, seminaareihin sekä muihin tilaisuuksiin jopa 200 hengelle.

Huoneiden ja käytävien suunnittelusta on vastannut suunnittelutoimisto KOKO3. Katutason ravintolat ja aulatilat sekä tapahtumatila Blomstedtin sisustuksen on suunnitellut Promakers.

Solo Sokos Hotel Helsinki

Avautuu 10.5.2022
Osoite: Kluuvikatu 8, Helsinki
Huoneita: 207
Ravintolat: Pauli’s Pizza & Grill, Bar HKI, kesäterassi Kluuvikadulla
Kiinteistön omistaja: Exilion
Arkkitehtisuunnittelu: Arkkitehdit Soini & Horto
Ravintoloiden sisustussuunnittelu: Promakers
Huoneiden sisustussuunnittelu: Suunnittelutoimisto KOKO3
Hotellioperaattori: Sokotel Oy
Lisätietoa: https://www.sokoshotels.fi/fi/helsinki/solo-sokos-hotel-helsinki

Juha Maatala
Hotellinjohtaja
Solo Sokos Hotel Torni & Solo Sokos Hotel Helsinki
juha.maatala@sok.fi

Helsinki Suite
Solo Up King
Reception Bar Hki
Pauli's Pizza & Grill
Bar Hki

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa ja Viron Tallinnassa yhteensä 14 Sokos Hotellia, seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä täysin uutta Heymo 1 -hotellia.

Korona-aika koetellut ihmisten jaksamista: "Takana on kaksi kuormittavaa vuotta. S-ryhmässä halutaan puhua avoimesti mielen hyvinvoinnista."18.5.2022 07:50:00 EEST | Tiedote

Mielenterveyden oireet ovat tunnistettu haaste suomalaiselle työelämälle. S-ryhmässä on edistetty mielen hyvinvointia pitkäjänteisesti, ja mielialahäiriöistä ja masennuksesta johtuvat sairauspoissaolot saatiin kääntymään laskuun vuonna 2019. Korona-aikana ahdistuneisuus ja työuupumus on lisääntynyt Suomessa, ja mielenterveyden haasteista johtuvat poissaolot kasvoivat vuonna 2021 myös S-ryhmässä. Osuuskauppa HOK-Elannolla on päätetty tarttua erityisesti luottamuksen kulttuurin vahvistamiseen ja nuorten mielen hyvinvointiin: ”Kampanjasta tai yhden vuoden kehitysalueesta ei ole kyse. Mielenterveydestä on tullut koko Suomen yhteinen asia ja pysyvä painopiste.”

Sibeliuksen musiikki soi Ukko-Kolin huipulla 17. kesäkuuta4.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Kolin huipulla koetaan ainutlaatuisia hetkiä, kun sellisti Jussi Makkonen ja pianisti Nazig Azezian esittävät Sibeliuksen sävelmiä Break Sokos Hotel Kolin katolta käsin 17.6.2022. Tapahtumassa kansallismusiikki ja kansallismaisema yhdistyvät kesäisessä illassa, taustanaan Suomen tunnetuin maisema. Musiikkiesityksestä nautitaan hotelli Kolin maisemaravintolassa tai Luontokeskus Ukossa hyvän ruoan äärellä. Kansainvälisesti arvostetut taiteilijat Makkonen ja Azezian ovat tunnettuja Sibelius-asiantuntemuksestaan.