HENKILÖSTÖ – Strateginen investointi?

Parhaille osaajille on ottajia! Kuka onnistuu saamaan heidät? Paraskin strategia voi toteutua vain ihmisten avulla. Osaammeko oikeasti ajatella henkilöstön strategisena investointina? Näihin kysymyksiin annetaan vastauksia tässä kirjassa.

Tervetuloa Henkilöstö – Strateginen investointi? -kirjan julkistamistilaisuuteen pe 21.8. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi. Voit ilmoittautua myös mukaan seuraamaan tilaisuutta striiminä.

Henkilöstö – strateginen investointi? -kirjassa henkilöstöä tarkastellaan yrityksen ratkaisevan tärkeänä kilpailuetuna. Digitalisaation voittokulun myötä osaamispääoma on yrityksen keskeinen investointi. Teoksessa perehdytään henkilöstöanalytiikkaan ja osaamispääoman kehittämiseen

sekä ketterään toimintalogiikkaan, jota nykyään edellytetään niin johtaja- kuin organisaatiotasolla. Kirjan käytännönläheisten neuvojen siivittämänä tutustutaan myös organisaatiokulttuurin merkitykseen ja vetovoimaisen työnantajakuvan rakentamiseen sekä niin julkisen kuin yksityisen sektorin organisaatioiden toteuttamiin muutosprosesseihin.

Kirjan kirjoittajat Markku Kaijala ja Riitta Tolvanen ovat työparina ja kirjailijoina oiva, toisiaan täydentävä duo: heiltä löytyy kokemusta ja näkemystä johtoryhmätyöskentelystä niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla, henkilöstöjohtamiseen liittyvistä moninaisista haasteista sekä kehittyvän organisaation ja johtamismallin samoin kuin tarvittavan osaamispääoman rakentamisesta jatkuvasti muuttuville markkinoille. He ovat vahvasti vihkiytyneet yrityksen johtamisen saloihin, siunauksineen ja kirouksineen.

Markku Kaijala on Pro-Source Oy:n toimitusjohtaja ja perustaja. Hän tekee yhteistyötä suomalaisten ja kansainvälisten yhtiöiden kanssa auttaen heitä rakentamaan sopivan organisaation ja johtamismallin jatkuvasti muuttuville markkinoille.

Riitta Tolvanen on 40 vuoden työuransa aikana toiminut erilaisissa hallinnollisissa, kaupallisissa ja henkilöstöjohdon tehtävissä merkittävissä suomalaisissa organisaatioissa: ensin Stockmannilla, sitten Fazer Amicassa henkilöstöjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä ja viimeksi VTT:llä henkilöstöjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä.

Lisätiedot: kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/henkilosto-strateginen-investointi.html

ja julkistamistilaisuudesta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/henkilosto-strateginen-investointi-kirjan-julkistamistilaisuus-21-8-2020.html

Kuuntele Markku Kaijalan ja Riitta Tolvasen haastattelut Chambercastissa.

Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi

Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045 773 32978, katariina.suominen@chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.

Kauppakamarit listaavat Suomen tärkeimmät liikennehankkeet: Pisararataan satsattava tulevaisuudessa10.9.2020 06:00:00 EESTTiedote

Helsingin seudun voimakas kasvu ja valtakunnallisen raideliikennejärjestelmän tehokkuuden lisääminen edellyttävät Pisararadan toteuttamista. Tavaraliikenne tarvitsee Kehä IV:sta ja kunnollisia taukopaikkoja pääkaupunkiseudulle. Kauppakamarit kokosivat merkittävimmät maantie-, raide- ja vesiyhteyshankkeet yksiin kansiin, koska haluavat tukea omalla listauksellaan valtakunnallisesti tehtävää 12-vuotista liikennejärjestelmäsuunnitelmaa.