Hervantajärven asukkaiden vaivaton lähikauppa on Sale

Hervantajärven luonnonläheinen kaupunginosa rakentuu hiljalleen Tampereen raitiotien päätepysäkin ympärille. Päätepysäkin ei kuitenkaan enää kovin pitkään tarvitse olla paikka, johon matka loppuu. Makkarajärvenkadulle ratikkapysäkin viereen valmistuu nimittäin Pirkanmaan seuraava Sale-lähikauppa, joka voi olla alku vaikkapa maukkaalle illalle, pyöräretkelle tai grillijuhlille.

Sale avataan Asunto Oy Hervantajärven Saran kerrostalon alakertaan. Kuva: Peab

Hervantajärveläisten oman Salen rakennustyöt ovat alkaneet, ja avajaisia arvioidaan vietettävän kevättalvella 2023. Kauppa valmistuu kerrostalon kivijalkaan ja on 288 myyntineliöllään tavanomaista optimaalisen Salen kokoluokkaa.

Liiketilan tekee mielenkiintoiseksi se, että kaupan kylmälaitoksen lauhdelämpöä voidaan hyödyntää kerrostalon asuntojen lämmityksessä yhdessä kiinteistön maalämpöjärjestelmän kanssa. Maaperään voidaan varastoida kesällä lauhdelämpöenergiaa sen sijaan, että se hukattaisiin ulkoilmaan.

Lähikaupan tuotevalikoimaan pyydetään toiveita alueella asioivilta.

– Tarjoamme jo tämän vuoden puolella asiakkaille mahdollisuuden jättää kaupalle toiveita, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen.

– Vuoropuheluun Salen porukan kanssa pääsee loppuvuonna kaupalle avattavan Facebook-tilin kautta. Se on myös hyvä kanava tirkistellä naapuriin: missä vaiheessa rakennustyöt ja vaikkapa rekrytoinnit kulloinkin ovat.

Naapuritunnus on vielä salaisuus

Sale tulee Hervantajärvellekin tuoreessa ulkoasussa, jota on viime vuodesta alkaen nähty uudistetuissa Sale-myymälöissä ympäri Pirkanmaata. Myymälämiljöössä vuorottelevat tutun punaisen lisäksi pehmeä kaura ja vihreän eri sävyt. Niitä nähdään myös tänä vuonna uudistuvissa salelaisten työvaatteissa, joiden suunnittelussa työntekijät ovat itse olleet mukana.

Naapuruus on olennainen osa ketjun identiteettiä, sillä Sale on aina asiakasta lähellä. Sale-myymälöiden pyöreistä valokylteistä voikin bongata oman lähikaupan uniikin paikallistunnuksen, joka kertoo alueen tarinaa persoonallisesti, rennosti ja ripauksella huumoria.

- Pirkanmaan Sale-tunnusten kuvaideat ovat peräisin kunkin Salen henkilökunnalta. Hervantajärven Salen tunnusta on jo pohdittu salelaisten kesken, mutta suurelle yleisölle se paljastuu vasta lähempänä avajaisia, Asta hymyilee.

Pirkanmaan Osuuskaupan Sale-ketjujohtaja Asta Haapanen, puh. 010 767 2891, asta.haapanen@sok.fi

Sale avataan Asunto Oy Hervantajärven Saran kerrostalon alakertaan. Kuva: Peab
Kuva: Peab

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 210 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Lielahden Prisma uudistuu – asiakasyhteistyö käynnisti laajennushankkeen27.5.2022 12:00:00 EEST | Tiedote

Länsi-Tampereen voimakas kehitys nostaa alueen kaupallisten palveluiden rimaa. Asiakaskunnan toiveisiin vastataan Lielahden Prisman uudistuksella, jonka tavoitteena on kehittää arjen palveluiden ympärille entistä monipuolisempi ja helposti saavutettava kokonaisuus. Elämyksellistä, vastuullista ja aikansa etunenässä kulkevaa kauppaa alettiin suunnitella yhdessä asiakkaiden kanssa jo viime vuoden puolella.

Sokoksen uudet ravintolat omistetaan nautiskelijoille – kulmaterassilla kelpaa seurata kaupungin vilinää22.4.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Kuohuva ostosten lomassa, kahvihetki ystävän kanssa, raikas salaattilounas vai kuuma kulhollinen maailman makuja? Tätä kaikkea on pian luvassa Sokoksen asiakkaille uusien ravintoloiden myötä. Katutasoon avattava kahvila-deli Bacaro Doppio herkullistaa shoppailuhetkiä italialaisilla herkuilla ja viineillä. Neljännen kerroksen tuore tulokas puolestaan on Sokos 4 -niminen ravintolakokonaisuus, joka pitää sisällään kahvila Kaffen, legendaarisia Sokoksen salaatteja tarjoilevan Saladin sekä filippiiniläisestä ja skandinaavisesta keittiöstä makuja ammentavan Filpan.