Hesburger

Hesburger toistamiseen alansa vastuullisin brändi

Jaa
Eilen julkaistu Sustainable Brand Index 2021 -tutkimus kertoo, että Hesburger mielletään ravintola- ja kahvila-alan vastuullisimmaksi brändiksi. Tutkimuksessa tarkasteltiin niin ympäristö- kuin yhteiskuntavastuuta.

Hesburger voitti Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian nyt jo toisena vuonna peräkkäin.

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Tämänvuotiseen tutkimukseen osallistui 9 900 vastaajaa Suomesta.

Riippumaton tutkimus pureutui muun muassa siihen, miten pandemia on vaikuttanut ihmisten kiinnostukseen yritysten vastuullisuutta kohtaan. Mielenkiinto erityisesti terveyteen ja työllistämiseen liittyviä näkökulmia kohtaan on kasvanut entisestään. Vastaajat toivovat yritysten panostavan muun muassa kierrätykseen, kiertotalouteen ja työllistämiseen kotimaassa.

– Olemme erityisen iloisia siitä, että asiakkaamme kiinnittävät huomiota vastuullisiin toimintatapoihimme myös pandemian keskellä. Jokainen Hesburgerin työntekijä ansaitsee kiitoksen siitä, että he toteuttavat päivittäisessä työssään Hesburger-ketjun yhteisiä toimintatapoja esimerkiksi kierrätyksen, laadun ja turvallisuuden tiimoilta. Monet työntekijämme ovat myös olleet aktiivisia kehittämään ketjun toimintaa ja antaneet meille hyviä ideoita, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos.

Toimivaa kiertotaloutta

Tuhansia suomalaisia työllistävän Hesburgerin vastuullisuustoimet ovat pitkään painottuneet juuri ympäristöasioihin ja sosiaaliseen vastuuseen. Hesburger pienentää oman toimintansa ympäristövaikutuksia muun muassa käyttämällä ja tuottamalla uusiutuvaa energiaa ja karsimalla ravintoloidensa energiakulutusta. Hesburger on kunnostautunut myös innovatiivisissa kiertotalousratkaisuissa.

– Työvaatteidemme materiaalina käytetään kierrätysmuovipulloja ja ylijäämätekstiiliä. Käytetyt työvaatteet jatkokierrätetään vielä terassikalusteiksi. Lisäksi olemme esimerkiksi tehneet rikkinäisistä kuljetuslaatikoista uusia tarjottimia, Santos luettelee.

Puolet lihatonta 2030

Viime vuosina Hesburger on panostanut mittavasti omien kasviproteiinituotteiden kehitykseen – jopa rakentamalla oman kasviproteiinitehtaan Kaarinaan.

- Meillä on kunnianhimoinen tavoite, jolla pyrimme siihen, että vuonna 2030 puolet myymistämme tuotteista olisi lihattomia. Tällä hetkellä osuus on noin 10 prosenttia. Teemme töitä sen eteen, että yhä useampi valitsisi herkkuhetkeensä kasvistuotteen. Tämän lisäksi kompensoimme valikoitujen tuotteidemme hiilijalanjäljen kokonaan, toteaa Santos.

Suomea koskevat Sustainable Brand Index™-tutkimuksen tulokset löytyvät täältä: www.sb-index.com/finland.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Lataa
Hesburger voitti Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian nyt jo toisena vuonna peräkkäin.
Hesburger voitti Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian nyt jo toisena vuonna peräkkäin.
Lataa
Tuhansia suomalaisia työllistävän Hesburgerin vastuullisuustoimet ovat pitkään painottuneet juuri ympäristöasioihin ja sosiaaliseen vastuuseen.
Tuhansia suomalaisia työllistävän Hesburgerin vastuullisuustoimet ovat pitkään painottuneet juuri ympäristöasioihin ja sosiaaliseen vastuuseen.
Lataa
Sustainable Brand Index 2021 -tutkimuksen vastaajat toivovat yritysten panostavan muun muassa kierrätykseen, kiertotalouteen ja työllistämiseen kotimaassa.
Sustainable Brand Index 2021 -tutkimuksen vastaajat toivovat yritysten panostavan muun muassa kierrätykseen, kiertotalouteen ja työllistämiseen kotimaassa.
Lataa
Hesburger tekee töitä sen eteen, että yhä useampi valitsisi herkkuhetkeensä kasvistuotteen.
Hesburger tekee töitä sen eteen, että yhä useampi valitsisi herkkuhetkeensä kasvistuotteen.
Lataa
Hesburger pienentää oman toimintansa ympäristövaikutuksia muun muassa käyttämällä ja tuottamalla uusiutuvaa energiaa ja karsimalla ravintoloidensa energiakulutusta.
Hesburger pienentää oman toimintansa ympäristövaikutuksia muun muassa käyttämällä ja tuottamalla uusiutuvaa energiaa ja karsimalla ravintoloidensa energiakulutusta.
Lataa
Hesburgerin logistiikkakeskus ja tuotantolaitos Kaarinassa
Hesburgerin logistiikkakeskus ja tuotantolaitos Kaarinassa
Lataa
Hesburgerin henkilöstön työvaatteiden materiaalina käytetään mm. kierrätysmuovipulloja.
Hesburgerin henkilöstön työvaatteiden materiaalina käytetään mm. kierrätysmuovipulloja.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Hesburger
Linnankatu 34
20100 TURKU

+358 (0)2 4808 9000http://www.hesburger.fi/

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2020 verollinen myynti Suomessa oli 217 miljoonaa euroa ja ulkomailla 107 miljoonaa euroa. 

www.hesburger.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Hesburger

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye