Hesburger toistamiseen alansa vastuullisin brändi

Hesburger voitti Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian nyt jo toisena vuonna peräkkäin.
Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Tämänvuotiseen tutkimukseen osallistui 9 900 vastaajaa Suomesta.
Riippumaton tutkimus pureutui muun muassa siihen, miten pandemia on vaikuttanut ihmisten kiinnostukseen yritysten vastuullisuutta kohtaan. Mielenkiinto erityisesti terveyteen ja työllistämiseen liittyviä näkökulmia kohtaan on kasvanut entisestään. Vastaajat toivovat yritysten panostavan muun muassa kierrätykseen, kiertotalouteen ja työllistämiseen kotimaassa.
– Olemme erityisen iloisia siitä, että asiakkaamme kiinnittävät huomiota vastuullisiin toimintatapoihimme myös pandemian keskellä. Jokainen Hesburgerin työntekijä ansaitsee kiitoksen siitä, että he toteuttavat päivittäisessä työssään Hesburger-ketjun yhteisiä toimintatapoja esimerkiksi kierrätyksen, laadun ja turvallisuuden tiimoilta. Monet työntekijämme ovat myös olleet aktiivisia kehittämään ketjun toimintaa ja antaneet meille hyviä ideoita, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos.
Toimivaa kiertotaloutta
Tuhansia suomalaisia työllistävän Hesburgerin vastuullisuustoimet ovat pitkään painottuneet juuri ympäristöasioihin ja sosiaaliseen vastuuseen. Hesburger pienentää oman toimintansa ympäristövaikutuksia muun muassa käyttämällä ja tuottamalla uusiutuvaa energiaa ja karsimalla ravintoloidensa energiakulutusta. Hesburger on kunnostautunut myös innovatiivisissa kiertotalousratkaisuissa.
– Työvaatteidemme materiaalina käytetään kierrätysmuovipulloja ja ylijäämätekstiiliä. Käytetyt työvaatteet jatkokierrätetään vielä terassikalusteiksi. Lisäksi olemme esimerkiksi tehneet rikkinäisistä kuljetuslaatikoista uusia tarjottimia, Santos luettelee.
Puolet lihatonta 2030
Viime vuosina Hesburger on panostanut mittavasti omien kasviproteiinituotteiden kehitykseen – jopa rakentamalla oman kasviproteiinitehtaan Kaarinaan.
- Meillä on kunnianhimoinen tavoite, jolla pyrimme siihen, että vuonna 2030 puolet myymistämme tuotteista olisi lihattomia. Tällä hetkellä osuus on noin 10 prosenttia. Teemme töitä sen eteen, että yhä useampi valitsisi herkkuhetkeensä kasvistuotteen. Tämän lisäksi kompensoimme valikoitujen tuotteidemme hiilijalanjäljen kokonaan, toteaa Santos.
Suomea koskevat Sustainable Brand Index™-tutkimuksen tulokset löytyvät täältä: www.sb-index.com/finland.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat








Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2020 verollinen myynti Suomessa oli 217 miljoonaa euroa ja ulkomailla 107 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Hesburgerilla ennätysvilkas kesärekrytointi – hakijoita yli kaksinkertainen määrä26.8.2025 09:45:30 EEST | Tiedote
Hesburgerin kesärekrytointi rikkoi tänä vuonna ennätyksiä sekä hakijoiden että uusien työntekijöiden määrässä. Lisäksi ketju sai tänä kesänä yli tuhat hakemusta koululaisten Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun.
Keljon kauppakeskuksen uudistettu Hesburger avataan tänään – kattava remontti parantaa asiakaskokemusta9.7.2025 10:48:47 EEST | Tiedote
Jyväskylän Keljon kauppakeskuksessa sijaitseva Hesburger on avannut ovensa asiakkaille täysin uudistettuna tänään keskiviikkona 9. heinäkuuta 2025. Ravintola on saanut lähes 600 000 euroa maksaneessa remontissa uuden, aiempaa viihtyisämmän ilmeen, entistä suuremman lasten leikkipaikan ja neljä itsepalvelukassaa.
Hesburger luopuu Lastenateriasta1.7.2025 09:09:02 EEST | Tiedote
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme