Hesburger toistamiseen alansa vastuullisin brändi

Hesburger voitti Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian nyt jo toisena vuonna peräkkäin.
Sustainable Brand Index on Euroopan laajin vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Tämänvuotiseen tutkimukseen osallistui 9 900 vastaajaa Suomesta.
Riippumaton tutkimus pureutui muun muassa siihen, miten pandemia on vaikuttanut ihmisten kiinnostukseen yritysten vastuullisuutta kohtaan. Mielenkiinto erityisesti terveyteen ja työllistämiseen liittyviä näkökulmia kohtaan on kasvanut entisestään. Vastaajat toivovat yritysten panostavan muun muassa kierrätykseen, kiertotalouteen ja työllistämiseen kotimaassa.
– Olemme erityisen iloisia siitä, että asiakkaamme kiinnittävät huomiota vastuullisiin toimintatapoihimme myös pandemian keskellä. Jokainen Hesburgerin työntekijä ansaitsee kiitoksen siitä, että he toteuttavat päivittäisessä työssään Hesburger-ketjun yhteisiä toimintatapoja esimerkiksi kierrätyksen, laadun ja turvallisuuden tiimoilta. Monet työntekijämme ovat myös olleet aktiivisia kehittämään ketjun toimintaa ja antaneet meille hyviä ideoita, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos.
Toimivaa kiertotaloutta
Tuhansia suomalaisia työllistävän Hesburgerin vastuullisuustoimet ovat pitkään painottuneet juuri ympäristöasioihin ja sosiaaliseen vastuuseen. Hesburger pienentää oman toimintansa ympäristövaikutuksia muun muassa käyttämällä ja tuottamalla uusiutuvaa energiaa ja karsimalla ravintoloidensa energiakulutusta. Hesburger on kunnostautunut myös innovatiivisissa kiertotalousratkaisuissa.
– Työvaatteidemme materiaalina käytetään kierrätysmuovipulloja ja ylijäämätekstiiliä. Käytetyt työvaatteet jatkokierrätetään vielä terassikalusteiksi. Lisäksi olemme esimerkiksi tehneet rikkinäisistä kuljetuslaatikoista uusia tarjottimia, Santos luettelee.
Puolet lihatonta 2030
Viime vuosina Hesburger on panostanut mittavasti omien kasviproteiinituotteiden kehitykseen – jopa rakentamalla oman kasviproteiinitehtaan Kaarinaan.
- Meillä on kunnianhimoinen tavoite, jolla pyrimme siihen, että vuonna 2030 puolet myymistämme tuotteista olisi lihattomia. Tällä hetkellä osuus on noin 10 prosenttia. Teemme töitä sen eteen, että yhä useampi valitsisi herkkuhetkeensä kasvistuotteen. Tämän lisäksi kompensoimme valikoitujen tuotteidemme hiilijalanjäljen kokonaan, toteaa Santos.
Suomea koskevat Sustainable Brand Index™-tutkimuksen tulokset löytyvät täältä: www.sb-index.com/finland.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat








Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2020 verollinen myynti Suomessa oli 217 miljoonaa euroa ja ulkomailla 107 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme