Hesburger vahvistaa digiosaamistaan merkittävällä sijoituksella, kohteena teknologiayritys Taiste

Yhteistyön syveneminen parantaa entisestään Hesburgerin tietojärjestelmiä ja asiakaskokemusta.
Hesburger ja Taiste tekevät yhteistyötä data-analytiikan, palvelumuotoilun ja teknologian saralla.

Ravintolaketju Hesburger on tehnyt tiivistä yhteistyötä turkulais-helsinkiläisen, digitaalisia palveluja rakentavan Taiste Oy:n kanssa vuodesta 2017. Nyt Hesburger vahvistaa sidettä tekemällä merkittävän sijoituksen vähemmistöosuuteen Taisteesta. Jatkossa Taiste suunnittelee ja toteuttaa merkittävän osan Hesburgerin teknologiaratkaisuista.

Yhteistyötä tehdään data-analytiikan, palvelumuotoilun ja teknologian saralla. Merkittävin kohde on tällä hetkellä Hesburgerin toiminnanohjausjärjestelmän kokonaisuudistus.

Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela näkee yhteistyön osana ravintolaketjun historiaa.

"Hesburger on jo varhaisessa vaiheessa yhdistänyt tietotekniikan ravintoloiden toimintaan ja se on meille tänäkin päivänä valttikortti", Salmela toteaa.

"Teknologian rooli ravintola-alalla kasvaa koko ajan. Siksi tarvitsemme ketterän ja pitkäaikaisen kumppanin, joka ymmärtää pikaruoka-alan erityispiirteet. Läheisen yhteistyön avulla uskomme saavamme vieläkin enemmän hyötyjä muun muassa data-analytiikan ja tekoälyn kautta.”

Taisteen toimitusjohtaja Oscar Salonaho jatkaa:

“Kyse on huikeasta mahdollisuudesta viedä perinteisen suomalaisen brändin järjestelmiä niin bisnes- kuin kuluttajapuolellakin seuraavaan vaiheeseen. Samalla ratkaisu mahdollistaa investoinnit Taisteen kiihdytettyyn kasvuun ja hyvinvointiin.”

“Yhteinen etumme on, että pysymme muutoksen jälkeenkin itsenäisenä toimijana. Tarkoituksena on muun muassa kasvattaa merkittävästi henkilöstön määrää seuraavien vuosien aikana.”

Hesburger-ravintoloissa työskentelee yli 7 900 ihmistä ja niissä palvellaan päivittäin lähes 200 000 asiakasta. Hesburger-sovellus on yksi Suomen suosituimmista: sovellus on asennettu jo yli 2,2 miljoonaan laitteeseen.

Taiste on perustettu vuonna 2009. Yrityksessä on 34 työntekijää ja sen toimistot sijaitsevat Turussa ja Helsingissä.

Viestintäpäällikkö Tuomas Jalamo, Taiste Oy
tuomas@taiste.fi / 044 295 7710

Teknologian rooli ravintola-alalla kasvaa koko ajan.
Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela.
Hesburger-ravintoloissa palvellaan päivittäin lähes 200 000 asiakasta.
Yli 2,2 miljoonaa kertaa ladattu Hesburger-sovellus on yksi Suomen suosituimmista mobiilisovelluksista.
Hesburger-ravintoloissa työskentelee yli 7 900 ihmistä.

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 7 900 henkilöä. Vuoden 2019 verollinen myynti Suomessa oli 236 miljoonaa euroa ja ulkomailla 111 miljoonaa euroa.