Hesburgerin uusi katuruokaravintola Turun keskustaan

Pikaruokaketju Hesburger avaa tänään uuden katuruokaan painottuvan ravintolan Turun keskustaan. H Burger Lab on tuotekehitysravintola, jossa amerikkalaiset street food -herkut, Aasian katukeittiöt ja eurooppalaiset katuruokaklassikot yhdistyvät ainutlaatuiseksi ruokakokemukseksi.

Iso osa ruokaelämystä ovat suomalaiset ravintola-alan ammattilaiset, jotka saapuvat sekoittamaan H Burger Labin keittiön pakkaa muutaman kuukauden välein. Ensimmäisenä vierailevana huippukokkina nähdään mm. Top Chef -voittajana ja Shelter-ravintolan perustajana tunnettu Teemu Laurell. Teemun uusimmasta Holy Døner -ravintolasta inspiraationsa saaneet ruoat tulevat näkymään H Burger Labin tarjonnassa ravintolan ensimmäisen kolmen kuukauden aikana.

– Tosi hauskaa päästä tekemään uutta konseptia. Ravintola on paraatipaikalla, kevät tulossa ja ihmiset taas liikenteessä. Mahtavaa, että Hesburger tekee jotain uutta ja innovatiivista, Teemu Laurell kertoo.

H Burger Lab on paitsi ravintola myös Hesburgerin tuotekehityskeittiö. Siellä testataan uusia raaka-aineita, makuja ja reseptejä, joihin asiakkaat saavat antaa palautetta. Täydellisesti onnistuneet kokeilut saattavat päätyä Hesburger-ravintoloiden annosten raaka-aineiksi. Lisäksi H Burger Lab toimii koulutuskeittiönä Turun ammatti-instituutin ravintola-alan opiskelijoille, jotka pääsevät ravintolassa oppimaan uutta alan huippuammattilaisten johdolla.

H Burger Lab -ravintolan konseptin ovat toteuttaneet Hesburger ja elintarvikealan sisällöntuotantotoimisto Foody Allen. Ravintola sijaitsee Turussa osoitteessa Yliopistonkatu 18, ja se on avoinna tiistaista lauantaihin klo 12–21. H Burger Labilla on myös oma mobiiliapplikaatio, jonka käyttäjät saavat kuukausittain vaihtuvia etuja ja alennuksia.

(Kuvissa Teemu Laurell)

www.hburgerlab.fi