HögforsGST ostaa lämmön talteenottoratkaisuihin erikoistuneen RS Partners Oy:n

Suomen johtava kaukolämmön lämmönjakokeskusten valmistaja HögforsGST Oy on allekirjoittanut sopimuksen enemmistöosakkuuden ostosta lämmön talteenottolaitteisiin erikoistuneesta RS Partners Oy:stä.

RS Partners Oy on edelläkävijä vanhojen poisto-ilmanvaihdolla varustettujen kerrostalojen lämmön talteenottoratkaisuissa. Yritys on toiminut alalla jo vuodesta 2010 alkaen. VTT:n juuri julkistaman tutkimuksen mukaan lämpöpumpulla varustetulla LTO-järjestelmällä voidaan vähentää lämmityskustannuksia jopa 40% verrattuna pelkkään poisto-ilmanvaihtoon.

”Näemme, että vanhojen kerrostalojen lämmön talteenotto on voimakkaasti kasvava alue. Samalla näemme tarvetta laajempiin kokonaisratkaisuihin, sillä nykyään markkinoilla olevissa ratkaisuissa on monia laitetoimittajia ja eri osa-alueiden välillä yhteensopivuusongelmia. Pyrimme tarjoamaan tähän ratkaisuja joilla taloyhtiöt pääsevät kustannustehokkaasti ja ennen kaikkea luotettavasti nauttimaan LTO-ratkaisun eduista.” Sanoo HögforsGST Oy:n toimitusjohtaja Antti Hartman.

RS Partners Oy:n uudet RS-sarjan lämmön talteenottolaitteet on suunniteltu vanhoihin kerrostaloihin jälkiasennettavaksi. Niiden lämmönsiirtokyky ja käytettävyys ovat huippuluokkaa ja laitteistot valmistetaan Suomessa.

”Tämä yrityskauppa mahdollistaa viimeinkin tehokkaiden kokonaisratkaisujen tarjoamisen asiakkaillemme. Olemme ottaneet osaa noin sadan kerrostalon LTO-projektiin ja olemme jo pitkään etsineet syvempää integraatioita järjestelmän eri osien kanssa. Vuosien varrella vastaan tulleet kohteet ovat olleet enemmän tai vähemmän palasista koostuvia ilman selkeää kokonaisuuden hallintaa. Nyt näemme tässä huikean mahdollisuuden kun yhdistämme RS Partnerssin ja HögforsGST:n tuotevalikoiman. Näin voimme tarjota aina toimivan kokonaisuuden, emme ainoastaan toimivia kokonaisjärjestelmän osia.” sanoo RS Partners Oy:n toimitusjohtaja Juha Virkki.

Antti Hartman toimitusjohtaja HögforsGST Oy, puh. 0400-738325, www.hogforsgst.fi

Juha Virkki toimitusjohtaja RS Partners Oy, puh. 050-5505266 www.rspartners.fi

Pohjukansalontie 1

HögforsGST Oy:n liikevaihto 2014 oli 18,2 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä 75 henkilöä. Yhtiö valmistaa kaukolämmön ja kaukokylmän jakokeskuksia sekä MIX-sekoituspiirejä lämmönjakoon. Noin puolet tuotannosta menee vientiin.

HögforsGST tekee miljoonainvestoinnin energiatehokkuusteknologiaan17.4.2019 16:10:39 EESTTiedote

Älylämpöyhtiö HögforsGST tekee yli 5 miljoonan investoinnin uuteen energiatehokkuusteknologiaan keskittyvään tehtaaseen ja tuotekehityslaboratorioon Leppävirralle. Yhtiö investoi innovatiiviseen älylämpöön sekä lämmön talteenottoon ja kierrättämiseen kehitettyihin uuden sukupolven järjestelmiin. Yhtiön HybridHEAT-järjestelmä on uuden sukupolven älykäs lämmitys, jäähdytys- ja ilmanvaihtoratkaisu, jolla kiinteistöjen omistajat voivat säästää lämmityskustannuksissa ja vähentää päästöjään jopa 50 %. Yhtiön tähtäimessä on sekä vientinsä että liikevaihtonsa tuplaaminen.