Hoivakodeissa juhlitaan 100-vuotiasta Suomea pop up -ravintoloissa

Attendo tuo ikäihmisten hoivakoteihinsa pop up -ravintolat ja juhlamenun 100-vuotiaan Suomen ja Suomea rakentaneiden ikäihmisten kunniaksi. Juhlamenu nautitaan hoivakotien pop up -ravintoloissa joko varsinaisena juhlapäivänä tai itsenäisyyspäivän tienoolla. Juhlamenusta tehtiin koeannokset jo lokakuussa, jotta ravintolaelämys onnistuisi kaikkiaan 125 Attendon hoivakodissa, jotka ravintolaideaan osallistuvat eri puolilla Suomea.

Juhlamenun on suunnitellut Merja Hytönen. Kuva on toimitusten käytettävissä.

- Pop up –ravintoloita on aiemminkin kokeiltu yksittäisissä hoivakodeissamme ja ne ovat olleet suosittuja. Itsenäisyys on arvokas asia. Meillä asuu Suomen rakentamiseen vahvasti vaikuttanut sukupolvi ja arvostamme suuresti heidän aikaansaannoksiaan. Haluamme viettää juhlapäivää asiaankuuluvalla tavalla, sanoo Attendon aluejohtaja Anne Flink.

Juhlapäivä alkaa aamiaisbrunssilla. Varsinainen juhlapäivällinen nautitaan hoivakotiin perustetussa pop up -ravintolassa, jossa on pöytiin tarjoilu, itsenäisyyttä kunnioittava somistus ja halutessa hoivakodit voivat järjestää muutakin oheisohjelmaa.

Juhlamenu sisältää pienen lohitartarin ruisleivällä, mureaa paahtopaistia punaviinikastikkeella ja kermaperunoita. Jälkiruoaksi on valkosuklaamoussea puolukoilla. Ruoan juhlistavat luomuviinit on valittu ikäihmisten makutottumusten mukaan. Viineistä on tarjolla myös alkoholittomat versiot. Menun ja viinit on suunnitellut Attendon ruokapalvelupäällikkö Merja Hytönen.

Anne Flink
aluejohtaja, ikäihmisten hoivapalvelut, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Merja Hytönen
ruokapalvelupäällikkö, Attendo
merja.hytonen@attendo.fi

Juhlamenun on suunnitellut Merja Hytönen. Kuva on toimitusten käytettävissä.
Juhlalla halutaan kunnioittaa 100-vuotiasta Suomea ja Suomen rakentamisessa vaikuttanutta sukupolvea. Kuva on toimitusten käytettävissä.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.