Hoivakodeissa juhlitaan 100-vuotiasta Suomea pop up -ravintoloissa

Attendo tuo ikäihmisten hoivakoteihinsa pop up -ravintolat ja juhlamenun 100-vuotiaan Suomen ja Suomea rakentaneiden ikäihmisten kunniaksi. Juhlamenu nautitaan hoivakotien pop up -ravintoloissa joko varsinaisena juhlapäivänä tai itsenäisyyspäivän tienoolla. Juhlamenusta tehtiin koeannokset jo lokakuussa, jotta ravintolaelämys onnistuisi kaikkiaan 125 Attendon hoivakodissa, jotka ravintolaideaan osallistuvat eri puolilla Suomea.

Juhlamenun on suunnitellut Merja Hytönen. Kuva on toimitusten käytettävissä.

- Pop up –ravintoloita on aiemminkin kokeiltu yksittäisissä hoivakodeissamme ja ne ovat olleet suosittuja. Itsenäisyys on arvokas asia. Meillä asuu Suomen rakentamiseen vahvasti vaikuttanut sukupolvi ja arvostamme suuresti heidän aikaansaannoksiaan. Haluamme viettää juhlapäivää asiaankuuluvalla tavalla, sanoo Attendon aluejohtaja Anne Flink.

Juhlapäivä alkaa aamiaisbrunssilla. Varsinainen juhlapäivällinen nautitaan hoivakotiin perustetussa pop up -ravintolassa, jossa on pöytiin tarjoilu, itsenäisyyttä kunnioittava somistus ja halutessa hoivakodit voivat järjestää muutakin oheisohjelmaa.

Juhlamenu sisältää pienen lohitartarin ruisleivällä, mureaa paahtopaistia punaviinikastikkeella ja kermaperunoita. Jälkiruoaksi on valkosuklaamoussea puolukoilla. Ruoan juhlistavat luomuviinit on valittu ikäihmisten makutottumusten mukaan. Viineistä on tarjolla myös alkoholittomat versiot. Menun ja viinit on suunnitellut Attendon ruokapalvelupäällikkö Merja Hytönen.

Anne Flink
aluejohtaja, ikäihmisten hoivapalvelut, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Merja Hytönen
ruokapalvelupäällikkö, Attendo
merja.hytonen@attendo.fi

Juhlamenun on suunnitellut Merja Hytönen. Kuva on toimitusten käytettävissä.
Juhlalla halutaan kunnioittaa 100-vuotiasta Suomea ja Suomen rakentamisessa vaikuttanutta sukupolvea. Kuva on toimitusten käytettävissä.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Teemahoivakodissa lähihoitaja pääsee toteuttamaan taiteellista puoltaan10.8.2018 12:10Blogi

Anna-Mari Uskin lapsuutta ja nuoruutta väritti taiteellisuus. Taide on pysynyt tärkeässä roolissa myös aikuisiällä. - Isän puolelta kaikki piirtävät, mutta molemmat vanhempani ovat taiteellisesti lahjakkaita. Katselin 5-vuotiaana äitiä, tätiä ja mummoja neulomassa ja isää sukulaisineen piirtämässä. Päätin silloin, että minäkin haluan neuloa ja piirtää, sanoo Anna-Mari Uski. Siitä lähtien on Anna-Mari piirtänyt, maalannut ja tehnyt käsitöitä, mutta taide elättää vain harvan Suomessa, joten Anna-Marillakin on päivätyö, jonka hän nimeää toiseksi kutsumuksekseen. - Tykkään äiti-hahmona hoitaa ihmisiä. Minulla on ollut aina vähän hoivavietti. Saan hyvän mielen, kun kiitetään ja tiedän tehneeni työni hyvin, kertoo Uski. Pian kolme vuotta lähihoitajana vanhusten parissa työskennellyt Anna-Mari siirtyi Attendo Marsalkanhoviin Mikkeliin, kun kulttuuri- ja taidepainotteinen hoivakoti avattiin loppukeväästä. Teemakoti on ollut mieluisa työpaikka. - Meillä on rento ja yhteisöllinen ilmapiiri. Olem

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.