AttendoAttendo

Hoivatilojen Suomi 100 -juhlat käynnistyivät Keravalla

Suomen itsenäisyyspäivän aattona vietettiin Attendo Hummelin tupaantuliaisia Keravalla, joka on myös Hoivatilojen sadas kiinteistöhanke. Keravalle valmistui kehitysvammaisten palvelukoti syksyllä. Juhlan aihetta on myös siinä, että Ke-rava on 50. kunta, jonka kanssa Hoivatiloilla on ollut ilo ja kunnia tehdä yhteis-työtä.

Oikealla palvelukodin johtaja Kati Saarinen, keskellä toimitusjohtaja Jussi Karjula (Hoivatilat), myyntipäällikkö Olli Iivanainen (Hoivatilat). Kuva: Sami Tirkkonen.

Suomen itsenäisyyspäivän aattona vietettiin Attendo Hummelin tupaantuliaisia Keravalla, joka on myös Hoivatilojen sadas kiinteistöhanke. Keravalle valmistui kehitysvammaisten palvelukoti syksyllä.  Juhlan aihetta on myös siinä, että Kerava on 50. kunta, jonka kanssa Hoivatiloilla on ollut ilo ja kunnia tehdä yhteistyötä.

Keravalle valmistunut palvelukoti oli Hoivatilojen juhlahanke.

- Olemme iloisia siitä, että tämä ”juhlatalo” valmistui ennen itsenäisyyspäivää ja pääsemme nyt juhlimaan sen avajaisia. Haluamme muistaa talon asukkaita ja henkilökuntaa lahjoituksella, jonka avulla uudet asukkaat pääsevät viettämään esimerkiksi yhteistä retkipäivää, Hoivatilojen toimitusjohtaja Jussi Karjula kertoi.

Keravalle valmistui 27-paikkainen kehitysvammaisten palvelukoti syksyllä. Kokonaisuus muodostuu kolmesta rivitalosta, joista kaksi rivitaloa on varattu lievästi kehitysvammaisille asukkaille ja yksi puolestaan vaikeammin kehitysvammaisille asukkaille.

Uusi palvelukoti sijaitsee Keravan keskustan tuntumassa monipuolisen asuinympäristön keskellä. Palvelukodin suunnittelussa on haluttu korostaa sitä, että asuinympäristö on yhteisöllinen, turvallinen, kodinomainen ja elämänlaatua kohentava. Pihapiirin ja terassien suunnittelussa on huomioitu turvallisuus ja esteettömyys.

Keravan kehitysvammaisten palvelukotihankkeen palveluista vastaa Attendo Oy.

- Meillä voi elää aktiivista ja turvallista elämää omassa kodissa omien kykyjen ja voimavarojen mukaan, joiden kehittymistä tuemme. Palvelukotia ympäröi monet ulkoilumahdollisuudet ja jo alkuvaiheessa olemme liikkuneet paljon lähiympäristössä. Valtaosalle Hummeliin jo alkuvaiheessa muuttaneelle tämä on ensimmäinen lapsuuden kodin jälkeinen oma koti ja luonnollisesti luopuminen on aina haikea paikka vanhemmille, vaikka samalla nuori aikuinen ottaa tärkeän askeleen kohti itsenäistymistä. Toimintamme perustuu positiiviseen ja ratkaisukeskeiseen ajatteluun ja lähtökohtamme on tukea yksilöllisesti jokaista elämässä ja asumisessa hänen kykyjen ja taitojen mukaan, aluejohtaja Erja Kaksonen sanoo.

Jussi Karjula, toimitusjohtaja, 040 773 4054, jussi.karjula@hoivatilat.fi, Suomen Hoivatilat Oyj

Erja Kaksonen, aluejohtaja, 050 355 4453, erja.kaksonen@attendo.fi, Attendo

Suomen Hoivatilat Oyj on erikoistunut päivä- ja hoivakotikiinteistöjen sekä palvelukortteleiden ja koulujen tuottamiseen, omistamiseen ja vuokraamiseen. Hoivatilat on tehnyt yhteistyötä jo 50 kunnan kanssa ja tuottanut yli sata hoiva- tai päiväkotihanketta. www.hoivatilat.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Hoivakodeissa juhlitaan 100-vuotiasta Suomea pop up -ravintoloissa27.11.2017 09:11Tiedote

Attendo tuo ikäihmisten hoivakoteihinsa pop up -ravintolat ja juhlamenun 100-vuotiaan Suomen ja Suomea rakentaneiden ikäihmisten kunniaksi. Juhlamenu nautitaan hoivakotien pop up -ravintoloissa joko varsinaisena juhlapäivänä tai itsenäisyyspäivän tienoolla. Juhlamenusta tehtiin koeannokset jo lokakuussa, jotta ravintolaelämys onnistuisi kaikkiaan 125 Attendon hoivakodissa, jotka ravintolaideaan osallistuvat eri puolilla Suomea.

Sipoon Wolf ja taksiyrittäjät haastavat hyviin tekoihin, tarjoavat palvelukodin asukkaille lätkämatsin kyytien kera12.10.2017 10:18Tiedote

Attendo Joenrannan palvelukodissa odotetaan innolla 14. lokakuuta Wolf Sipoon ja KJT Keravan välistä jääkiekon 2. divisioonan paikallisottelua. Miesten edustusjoukkueelle ilta on myös erityinen, sillä peli-illan kruunaa joukkueen ideoima hyvä teko. Jääkiekkojoukkue ja paikalliset taksiyrittäjät tarjoavat peli-illan ja kyydit jäähallille palvelukodissa asuville. Samalla Wolf Sipoon joukkue haastaa kaikki suomalaiset hyviin tekoihin.